Cytaty i parafrazy dla: jako���� pracy (0 - 9 z 9)
Sławińska M. (red.),
Kompendium wiedzy o handlu,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
- Jakość - Suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 240)
Bludnik I.,
Neokeynesizm,
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010
- Jeżeli istnieją wśród firm rozbieżności w kontrolowaniu pracowników lub pomiarze jakości pracy, to obserwowana płaca optymalna także kształtuje się na różnych poziomach. Dowodzi się zatem, że płaca pracownika jest determinowana przez gałąź przemysłu, w której został zatrudniony, a nie przez cechy charakterystyczne jego samego lub miejsca pracy czy też fakt przynależności do związków zawodowych, oraz że różnice płacowe między gałęziami przemysłu są stabilne w czasie.
(Bludnik I. 2010, s. 114)
Stabryła A.,
Podstawy zarządzania firmą,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995
- Poziom jakości pracy interpretujemy zgodnie z normami dotyczącymi zarządzania jakością i zapewnienie jakości. Jest on wyrażony przez kwantytatywną ocenę ogółu cech, które decydują o zaspokojeniu stwierdzonych lub wymaganych potrzeb.
(Stabryła A. 1995, s. 133)
Kolman R.,
Poradnik o jakości dla praktyków,
Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o. o., Bydgoszcz 1995
- Jakość pracy- stopień spełnienia wymagań dotyczących realizacji określonego zadania lub spójnego zbioru zadań. To stopień spełnienia wymagań stawianych wykonawcy oraz wymagań dotyczących należytej realizacji procesu pracy.
(Kolman R. 1995, s. 115)
Schulz D.,
Psychologia a wyzwania dzisieszej pracy,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
- Proces formułowania sądów przy ocenianiu jakości pracy jest znacznie bardziej sformalizowany i uwzględnia specyficzne kryteria - standardy porównań. Nadal istnieje możliwość, że na ocenę wpłyną uprzedzenia osoby oceniającej, ale nie jest to błędem metody. Ocenianie jakości pracy stworzono do obiektywnej oceny wykonywanych zadań, a istotną rolę będą tu odgrywały określone wcześniej standardy.
(Schulz D. 2000, s. 174)
Sedlak K. (red.),
Strategie w biznesie,
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1993
- ... wysoka wydajność i i jakość pracy zależą przede wszystkim od:
- umiejętności,
- wykształcenia,
- doświadczenia,
- motywacji do pracy,
- cech charakteru,
- postaw,
- warunków pracy, jakie stwarza przedsiębiorstwo.
(Sedlak K. (red.) 1993, s. 99)
Rybak M. (red.),
Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie,
Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1998
- Wyznacznikami jakości procesów pracy stają się obecnie i będą w przyszłości: obsługa klienta, koszty, jakość i terminowość.
(Rybak M. (red.) 1998, s. 42)
Pocztowski A.,
Wiśniewski Z. (red.),
Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
- W niniejszym rozdziale posłużymy się definicją zaproponowaną przez Międzynarodową Organizację Pracy(International Labour Organization, ILO): o dobrej jakości pracy można mówić wtedy, gdy osiągnięte zostaną cztery strategiczne cele programów przyzwoitej pracy (decent work), a mianowicie stosowanie właściwych standardów pracy, zagwarantowanie możliwości zatrudnienia, zapewnienie ochrony socjalnej, prowadzenie dialogu przez partnerów społecznych.
(Pocztowski A., Wiśniewski Z. (red.) 2004, s. 19)
- Jakość pracy jest uzależniona od możliwości zatrudnienia, ponieważ wysokie bezrobocie stanowi zagrożenie dla standardów pracy. Ochrona socjalna i dialogi społeczny są z kolei podstawą systemu zapewniającego ochronę tych standardów. Pojęcie "jakości pracy" obejmuje też-chociaż nie zostało to wyartykułowane-promocję prawa do pracy. Tak rozumiana jakość dotyczy nie tylko pracy wymagającej wysokich kwalifikacji, ale również wielu zajęć, które mogą być wykonywane przez pracowników o niskich kwalifikacjach. Celem strategii lansowanych przez ILO nie jest wyeliminowanie tych zajęć ale poprawa ich jakości.
(Pocztowski A., Wiśniewski Z. (red.) 2004, s. 19)