Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Efektywno���� zarz��dzania (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 171) Jednym z podstawowych elementów decydujących o efektywności menadżerów zarządzających współczesnymi organizacjami jest posiadanie wiedzy i umiejętności pozwalających im przeprowadzać te organizacje i ich pracowników przez ciągle pojawiające się zmiany.
(cytat, str. 267) Efektywność zarządzania jest zdeterminowana zarówno przez procedury i techniki dotyczące np. podejmowania decyzji, identyfikacji, planowania itd., jak i przez dysponowanie odpowiednimi zasobami.
(cytat, str. 215) Efektywne zarządzanie partnesrtwem oznacza, że dostawca musi zrezygnować z kontrolowania pewnych aspektów strategii w obszarach marketingu 4P (produktu, ceny, promocji i dystrybucji) po to aby nie stracić najważniejszych klientów.
(cytat, str. 251) Efektywność procesów jest na ogół związana ze skutecznością, jednakże nie oznacza tego samego. W praktyce proces realizowany efektywnie to proces, w wyniku którego uzyskiwany jest zamierzony efekt, przy możliwie niskich nakładach koniecznych do jego uzyskania.
(cytat, str. 31) Kontrolowanie jest procesem mierzenia efektywności, porównywania wyników z planem i w razie potrzeby podejmowania działań korygujących. Poprzez kontrolę kierownicy utrzymują aktywny kontakt z ludźmi w trakcie ich pracy, zbierają i interpretują sprawozdania o wynikach, a następnie wykorzystują te informacje do planowania konstruktywnych działań i zmian.
(cytat, str. 127) Efektywność zarządzania określa relacja między tym, co kierownik osiąga, a tym co powinien osiągnąć, przy uwzględnieniu ograniczeń, jakie sam sobie narzucił, które również wynikają z jego pozycji, sytuacji przedsiębiorstwa i jego społeczno-ekonomicznego środowiska. Zatem determinantami efektywnego zarządzania są m.in.: -kwalifikacje kierownika (wiedza, doświadczenie, umiejętność organizowania pracy własnej i podległego zespołu), -cechy osobowe menedżerów, -charakter pracy kierownika i rodzaj czynności, jakie wykonuje, -wyniki pracy kierownika, czyli ostateczne rezultaty pracy kierowanego ogniwa.
(cytat, str. 127 - 128) Według P.F. Druckera efektywność kierownika można oceniać a podstawie sprawności i skuteczności. Sprawność jest to umiejętność właściwego działania. Ponieważ sprawność jest pojęciem związanym z nakładami i efektami pracy sprawny kierownik to taki, który osiąga wyniki, czyli efekty współmierne do nakładów (pracy, materiałów, czasu) zużytych na ich realizację, potrafi zminimalizować koszty nakładów zużytych na osiąganie celów. Skuteczny kierownik to taki, który wybiera właściwe zadania do wykonania oraz przyczynia się do realizacji zadań i osiągania celów wyznaczonych danemu zespołowi. Od kierownika wymaga się, aby jego działalność była zarazem skuteczna i sprawna. Chociaż sprawność jest ważna, podstawowe znaczenie ma jednak skuteczność, która według P.F. Druckera jest kluczem do powodzenia organizacji.
(cytat, str. 128) Efekty każdej pracy poddawane są bieżącej i okresowej ocenie. Oceny okresowe mają charakter kompleksowy, obejmują bowiem całokształt efektów pracy ocenianego kierownictwa. Z góry są określone kryteria i techniki ocen. Warunkują one obiektywizm ocen i ich porównywalność w czasie. Z powyższych względów mogą być podstawą podejmowania decyzji dotyczących zadań, polityki personalnej i polityki płacowej.
(cytat, str. 130) TPM (ang. Total Produktive Maintenance) to koncepcja utrzymywania produktywności , której zadaniem jest uzyskanie i zachowanie efektywności systemu produkcyjnego poprzez zaangażowanie wszystkich zasobów w organizacji. Jej implementacja ma na celu redukcję liczby błędów, awarii maszyn i wypadków przy pracy do zera, co osiągane jest przy udziale wszystkich pracowników we wdrażaniu zaplanowanych działań i tworzeniu definiowanych warunków.
(cytat, str. 99) System GS1 jest światowym systemem identyfikacji i komunikacji dla produktów, usług i lokalizacji opartym na standardach akceptowalnych w handlu międzynarodowym. W wymiarze praktycznym System GS1 jest zbiorem międzynarodowych standardów ułatwiających efektywne zarządzanie globalnymi łańcuchami dostaw obejmującymi wiele branż, poprzez unikalną identyfikację produktów, przesyłek transportowych, zasobów, lokalizacji i usług
(cytat, str. 28) Efektywność zarządzania zależy od procesów kierowania ludźmi. Od stopnia, w jakim kierownicy mają świadomość po pierwsze kluczowych zadań firmy i po drugie - konieczności przestrzegania zasady harmonizacji interesów pracodawców i pracowników.