Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zarz��dzanie logistyczne (0 - 18 z 18)
(cytat, str. 246) Zadania zarządzania logistycznego możemy podzielić na logistykę zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji i utylizacji, logistyka obejmuje zatem różne zakresy odpowiedzialności.
(cytat, str. 37) Zarządzanie logistyczne jest działalnością kreującą całościową koncepcję przedsięwzięć logistycznych, uwzględniającą ich przebieg zarówno w przedsiębiorstwie jak i u partnerów, oraz koordynację realizacji ( w szerokim znaczeniu ) tej koncepcji przez odpowiednio przyporządkowane jednostki organizacyjne z wykorzystaniem właściwych instrumentów kierowania i kontroli.
(parafraza, str. 39 - 43) W praktyce zarządzania marketingowo - logistycznego, wstępuje kilka celów szczegółowych, które mogą różnić się priorytetami w zależności od rynku czy pozycji firmy i jej aktualnej sytuacji. Niemniej jednak wymieniamy następujące cele: - opracowanie koncepcji nowego produktu i przygotowanie rozpoczęcia produkcji oraz techniczna modyfikacja dotychczasowego wyrobu. W określonej sytuacji przedsiębiorstwa cel - stworzyć nowy wyrób - może być podstawowym celem zarządzania marketingowo - logistycznego. - przedsiębiorstwo posiada juz nowy wyrób, podejmuje więc działania promocyjne, przygotowuje i rozpoczyna proces produkcji. Celem jest szybkie uruchomienie produkcji nowego wyrobu. - ustalenie zasad i kierunków sprzedaży, wybór kanałów dystrybucji i określenia techniki i organizacji dostaw. - doskonalenie procesów zasilania materiałowego, outsoursing, wybór dostawców i zawarcie z nimi umów, magazynowanie i utrzymywanie zapasów materiałowych, transport wewnętrzny, generalnie zarządzanie zaopatrzeniem i produkcją. - prowadzenie stałej promocji - formy promocji muszą być adekwatne do branży w której funkcjonuje przedsiębiorstwo, precyzowanie wniosków dotyczących przejscia produktu do kolejnych faz życia. - organizowanie i prowadzenie sprzedaży - poszukiwanie kontaktów, dokonywanie uzgodnień z potencjalnymi klientami. Cel - sprzedaż jest w gruncie rzeczy uwieńczeniem procesu marketingowo - logistycznego przedsiębiorstwa, jeśli nie liczyć rozliczeń z nabywcami, które jak wiadomo, nie zawsze przebiegają bez zakłóceń. - utrzymywanie stałych kontaktów z klientami, zbieranie ich uwag dotyczących ulepszeń, proces załatwiania reklamacji, zapewniania serwisu.
Maksymalnie syntezując wnioski z powyższych rozważań, możemy przyjąć, że: - zarządzanie marketingowo - logistyczne jest zawsze zarządzaniem ukierunkowanym na realizację określonych celów, a więc jest jedną z form zarządzania przez cele; - zarządzanie marketingowo - logistyczne może być podstawą zarządzania przedsiębiorstwem, ponieważ cele, jakie dzięki niemu dana firma ma osiągać są warunkiem jej egzystencji i rozwoju.
(parafraza, str. 31 - 36) W chronologicznym ujęciu zarządzanie przedsiębiorstwem wytwórczym rozpatrywane pod kątem zakresów podejmowanych działań, obejmuje: - sprecyzowanie koncepcji produktu, wykonanie prototypów, przeprowadzenie analizy rynku, ewentualne rozpoczęcie działań promocyjnych i pracowanie koncepcji a następnie zorganizowanie dystrybucji. - zarządzanie konstrukcją i technologią - określenie ostatecznej wersji produktu, dostosowanie do wymogów procesu produkcyjnego, opracowanie technologii i organizacji sprzedaży. - zarządzanie zaopatrzeniem materiałowym czyli zakupami niezbędnymi w procesie produkcji surowców, materiałów, elementów, podzespołów, organizowanie powiązań z dostawcami. - zarządzanie produkcją - w zależności od przemysłu, praktyki i rodzaju przyjętych technologii. Jednakże we wszystkich przedsiębiorstwach produkcyjnych istotna jest kontrolą jakości. - zadania związane bezpośrednio ze sprzedażą wytworzonych produktów - od negocjacji do dostarczenia towaru i dokonania rozliczenia finansowego
Przedstawiona koncepcja modelu zarządzania wystarczająco wskazuje na koncentrację uwagi wszystkich ogniw przedsiębiorstwa na marketingu i logistyce jako podstawowych celach działania, zmierzających do osiągnięcia celu głównego - zysku. Przy takim ujęciu tych celów zakresów i rozkładu zadań, można więc przyjąć, że przedsiębiorstwo to stosuje zarządzanie marketingowo - logistyczne.
(cytat, str. 203) Kontrola i tym samym ocena sprawności zarządzania marketingowo - logistycznego, które powinno doprowadzać do realizacji strategii, jest niezbędnym elementem procesu zarządzania. Często wprowadza się rozróżnienie kontroli strategicznej i kontroli operacyjnej. W lapidarnym ujęciu kontrola strategiczna powinna pozwolić ocenić czy podmiot rynku robi rzeczy właściwe, a operacyjna - czy robi je właściwie?
(cytat, str. 176) Międzynarodowe zarządzanie mareketingowo-logistyczne przedsiębiorstwem obejmuje wszystkie działania marketingowe i logistyczne firmy realizowane poza/ponad politycznymi granicami własnego kraju, a zatem nie tylko eksportu, lecz także np: takich form umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa, jak tworzenie własnych oddziałów za granicą lub zawieranie umów z partnerami zagranicznymi, jak franchising czy joint ventures. Łączy się to z odpowiednim dostosowywaniem krajowej strategii marketingowo - logistycznej przedsiębiorstw.
(cytat, str. 99 - 101) Zarządzam marketingowo - logistycznie, czyli: a) ustalam co chcę produkować; b) badam popyt; c) planuję strukturę i wielkość produkcji; d) nieustannie poprawiam konstrukcję wyrobu; e) szukam nowych asortymentów wyrobów; f) analizuję osiągnięcia konkurencji; g) analizuję koszty wytworzenia; h) stale i szczegółowo analizuję funkcjonowanie i koszty dystrybucji; i) analizuję sprawność i koszty stosowanych rozwiązań logistycznych; j) analizuję system obsługi klientów; k) stale analizuje i klasyfikuje klientów; l) analizuję i koryguję reklamę i inne stosowane formy promocji; ł) organizuję sprawny system informacji; m) szkolę pracowników.
Zarządzam marketingiem i logistyką, czyli: a) tworzę i organizuję komórki marketingu i logistyki; b) ustalam kto będzie odpowiedzialny za: analizę i prognozowanie popytu, analizę stopnia zadowolenia nabywców, promocję i reklamę, sprzedaż, reklamację, logistykę; c) powoduję nawiązanie stałej i ścisłej współpracy komórek marketingu logistyki; d) organizuje możliwie częste kontakty; e) pamiętam o innych klientach; f) opracowuję okresowe analizy i plany marketingowe; g) szkolę personel sprzedaży; h) jeśli nie zarządzam sprzedażą - obserwuje jej przebieg; i) zapewniam tzw, triadę kontaktu z klientem; j) tworzę lub poprawiam system identyfikacji przedsiębiorstwa; k) prowadzę marketing wewnętrzny.
(cytat, str. 27 - 29) Płaszczyzny (sfery działania) zarządzania marketingowego najczęściej przeplatają się z płaszczyznami zarządzania logistycznego, tworzą łącznie formułę zarządzania marketingowo - logistycznego.
(cytat, str. 26) Zarządzanie logistyczne składa się z formułowania strategii, planowania, sterowania i kontroli (odbywających się w sposób efektywny i minimalizujący globalne koszty) procesów przepływu i magazynowania surowców, zapasów produkcji w toku, wyrobów gotowych i odpowiednich informacji - od punktu pozyskania do punktu konsumpcji - w celu jak najlepszego dostosowania się do potrzeb klientów i ich zaspokojenia.
(cytat, str. 322) Istotnym warunkiem skuteczności procesów integracyjnych w zarządzaniu logistycznym jest istnienie mechanizmów koordynujących przebieg procesów logistycznych, co z kolei wymaga zbudowania adekwatnej do cech właściwych procesom struktury organizacyjnej logistyki.
(cytat, str. 322) Koncepcja zarządzania logistycznego powinna być zorientowana na: sterowanie przepływami z uwzględnieniem wymiaru czasu, wielopoziomową i wielokierunkową integrację przepływów, myślenie kategoriami zależności procesów i powiązań strukturalnych w całej sieci dostaw.
(cytat, str. 322) Zarządzanie logistyczne absorbuje główne procesy logistyczne należące do grupy procesów, które tworzą wartość zarówno dla akcjonariuszy, jak i dla klientów, są więc w obszarze zainteresowania naczelnej kadry kierowniczej przedsiebiorstw uczestników sieci.
(parafraza, str. 326) Skuteczna i efektywna realizacja zarządzania logistycznego wymaga integracji procesów w ramach tradycyjnej logistyki, która w rozumieniu funkcjonalnym koncentruje się na wsparciu ogólnych procesów gospodarczych w obszarze transportu, magazynowania czy planowania i harmonogramowania produkcji, wspartych systemami informacyjnymi.
(cytat, str. 324) Znaczącą rolę zintegrowanego zarządzania logistycznego widzimy w takiej konfiguracji struktury organizacyjnej logistyki organizacji sieciowej, która umożliwi wypracowanie wspólnych procedur decyzyjnych w oparciu o koordynację i synchronizację przebiegu procesów logistycznych.
(parafraza, str. 77 - 78) Różnice między wymiarami: Operacyjny i strategiczny wymiar zarządzania logistyką różnią się następująco: Wymiar operacyjny: - Logistyka odgrywa podrzędną rolę dla naczelnego kierownictwa. - Logistyka posiada zły image w porównaniu z innymi działami przedsiębiorstwa, jeśli chodzi o możliwość kariery. - Logistyka nie jest praktykowana jako funkcja przekrojowa. - Zbyt, badania i rozwój, produkcja i zaopatrzenie stwarzają ramowe warunki istnienia logistyki. W ich obszarze są kształtowane optymalne systemy. - Dla rozwiązania problemów logistycznych wykorzystuje się tylko w bardzo niewielkim stopniu alternatywy międzyorganizacyjne (na szczeblu ponad przedsiębiorstwami.
Wymiar strategiczny: - Logistyka odgrywa dla naczelnego kierownictwa rolę porównywalną z innymi działami przedsiębiorstw. - Logistyka ma dobry image w porównaniu z innymi działami przedsiębiorstw, jeśli chodzi o możliwość kariery. - Logistyka jest praktykowana jako funkcja przekrojowa. - Logistyka określa wraz ze zbytem, badaniami i rozwojem, produkcją oraz zaopatrzeniem warunki ramowe do kształtowania systemów logistycznych. - Dla rozwiązania problemów logistycznych włącza się zasadniczo międzyorganizacyjne alternatywy kształtowania systemów logistycznych na szczeblu powyżej przedsiębiorstw.
(cytat, str. 131) Na zarządzanie logistyczne składa się formułowanie strategii, planowanie, sterowanie i kontrola (odbywających się w sposób efektywny i minimalizujący globalne koszty) procesów przepływu i magazynowania surowców i materiałów, zapasów, produkcji w toku, wyrobów gotowych i odpowiednich informacji od punktu pozyskania do punktu konsumpcji, w celu jak najlepszego dostosowania się do potrzeb klienta i ich zaspokojenia.
(cytat, str. 29) I stotą współczesnego zarządzania łańcuchami dostaw jest proces decyzyjny związany z synchronizowaniem fizycznych, informacyjnych i finansowych strumieni popyt i podaży przepływających między jego uczestnikami w celu osiągnięcia przez nich przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości dodanej z korzyścią dla wszystkich jego ogniw, klientów oraz pozostałych interesariuszy.
(cytat, str. 50) Zarządzanie logistyczne znaczy tyle, co zarządzanie systemowe, a to z kolei oznacza zarządzanie obiektem (firmą) uwzględniające różne aspekty (przekroje) jego budowy i funkcjonowania. Celem zarządzania logistycznego jest zatem integracja i koordynacja różnego rodzaju procesów (przepływu materiałów, energii, finansów, zasobów ludzkich, danych itp.) związanych z wytworzeniem produktu i decydującego o efektywności przepływu produkcji, a w efekcie o konkurencyjności przedsiębiorstwa.