Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: luka strategiczna (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 294) W przedsiębiorstwach należy w miarę możliwości co roku sprawdzać rozwój pożądany i przewidywany. Jeżeli w dłuższym czasie powstają między nimi odchylenia mamy do czynienia z luką strategiczną.
(cytat, str. 122) Luka strategiczna: Luka między tym, co firma musi zrobić, a tym co jest w stanie zrobić w celu wypełnienia istniejących luk rynkowych.
Luka wiedzy: Luka między tym, co firma powinna wiedzieć, a tym co faktycznie wie na temat swoich klientów i partnerów z łańcucha dostaw. Luka ta wskazuje również na lukę w wykorzystaniu wiedzy (knowledge-doing gap) - to jest różnicę między tym, co firma wie,a poziomem wykorzystania tej wiedzy w rutynowych procesach podejmowania decyzji.
Luka relacji: Luka między silnymi relacjami, które firma musi posiadać, aby zapełnić istniejące luki na rynku docelowym a faktycznym kapitałem relacji, który w danym momencie posiada. Luka ta jest wskaźnikiem lojalności klientów oraz siły strategicznych partnerstw z dostawcami oraz sojuszy z działami firmy i firmami.
(cytat, str. 84) Luka strategiczna występuje między naturalnymi możliwościami wzrostu przedsiębiorstw a osiąganymi przez nie wynikami. Groźba powiększenia się istniejącej rozbieżności prowadzi do przeformułowania strategii przedsiębiorstwa i próby jego wykorzystania istniejących szans rozwoju. Procesem umożliwiającym takie zmiany jest restrukturyzacja rozwojowa przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 122) ,,Istotą metody luki strategicznej jest porównanie zmiennych opisujących zapotrzebowanie na rezultaty działalności gospadarczej przedsiębiorstw ze strony odbiorców ze zmiennymi opisującymi sposoby radzenia sobie przez konkretne przedsiębiorstwa z tymi wyzwaniami. Zastosowanie metody luki strategicznej wiąże się z przyjęciem założenia, że zmienne, które są wykorzystywane do celów porównawczych opisują sytuację w przedsiębiorstwie i w otoczeniu jedynie w sposób bardzo ogólny.''