Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: segmentacja rynku (0 - 19 z 19)
(cytat, str. 61) Segmentacja rynku polega na podziale całej zbiorowości nabywców tworzących dany rynek na grupy o wyższym niż cała zbiorowość stopniu jednorodności. Bierze się przy tym preferencje i możliwości nabywców a także - sposób ich reagowania na oddziaływanie instrumentów marketingowych.
(cytat, str. 215) Grupowanie nabywców w określony sposób, wyodrębnienie stosunkowo jednorodnych kategorii nabywców według przyjętych kryteriów to segmentacja rynku. Segment konsumentów to grupa nabywców o zbliżonych cechach, motywacjach, warunkach życia i zachowania się na rynku.
(cytat, str. 83) "Segmentacja rynku stanowi podział potencjalnego rynku podmiotowego na jednorodne, z punktu widzenia przyjętych kryteriów, grupy nabywców(segmenty),mających podobne potrzeby i preferencje oraz zbliżony sposób reagujących na konkretne działania marketingowe.Na podstawie wyników analizy segmentacyjnej dokonuje się wyboru rynku docelowego, którego cech i potrzeb dostosowuje się produkt oraz pozostałe instrumenty marketingowe:cenę,dystrybucję i promocję."
(cytat, str. 56) Ogół działań realizowanych przez przedsiębiorstwo w ramach marketingu personalnego adresowany jest do dwóch podstawowych grup odbiorców: wewnętrznych i zewnętrznych. Odbiorcami wewnętrznymi są pracownicy zatrudnieni w danej firmie, niezależnie od zajmowanych przez nich szczebli w strukturze organizacyjnej, czy też obszaru funkcjonalnego. Drugą grupę adresatów działań marketingowych stanowią potencjalni pracownicy, tworzący zewnętrzny rynek pracy.
(cytat, str. 65) Segmentacja rynku, polega na podziale nabywców danego produktu na mniejsze produkty, aby można było dokładnie poznać ich potrzeby. spośród zidentyfikowanych segmentów rynku wybieramy ten, którego potrzeby możemy zaspokoić najpełniej. Segmenty docelowe powinny być:
łatwo rozpoznawalne i i wyraźnie odróżniające się od masowego rynku,
na tyle duże, by opłacało się przygotować dla nich odrębną ofertę,
(cytat, str. 143) Segmentacja rynku jest podejściem od strony klientów (od zewnątrz), uwzgledniającym popytowy fragment rynku. Segmentacja rynku jest to podział i zbadanie cech danego rynku i jego segmentów.
(cytat, str. 143) Segmenty rynku to względnie jednorodne (homogeniczne) grupy nabywców, które różnią się między sobą potrzebami, pragnieniami, oczekiwaniami, zasobami, miejscem zamieszkania, postawami, zwyczajami, reakcjami na dany produkt i innymi cechami potencjalnych i aktualnych klientów.
(cytat, str. 35) Segment rynku można zdefiniować jako grupę konsumentów charakteryzujących się podobnym postępowaniem wobec danego produktu czy usługi rynkowej.
(cytat, str. 142) Segmentacja rynku to podział rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów (segmenty rynku, rynki cząstkowe), które z uwagi na podobieństwo cech ujawniają podobny popyt.
(cytat, str. 147) Można wydzielić dwie podstawowe grupy kryteriów segmentacji: zmienne określające cechy konsumentów oraz zmienne opisujące zachowania konsumentów. Do pierwszej grupy należy zaliczyć następujące kryteria: -geograficzne - np. miejsce zamieszkania, pracy, dokonywania zakupów (kraj, miejscowość, dzielnica), gęstość zaludnienia; -demograficzne - np. wiek, płeć, stan cywilny, liczba członków rodziny, wykształcenie, rodzaj wykonywanej pracy, rasa, narodowość; -ekonomiczne - np. poziom uzyskiwanych dochodów (aktualne i potencjalne w przyszłości), dochód na członka rodziny, zamożność; -społeczne - np. pochodzenie społeczne, przynależność do formalnych i nieformalnych grup społecznych, wyznawane wzorce kulturowe.
(cytat, str. 124) Segmentacja rynku (market segmentation) jest to podział rynku na podstawie określonych kryteriów na względnie homogeniczne rynki cząstkowe lub jednorodne grupy konsumentów (customer segmentation).
(cytat, str. 135) Procedura segmentacji rynku obejmuje następujące etapy: - szerokie zdefiniowanie segmentowanego rynku, - sformułowanie listy potrzeb potencjalnych nabywców, - wstępne wyodrębnienie segmentów rynku prze tworzenie kombinacji potrzeb zaspokajanych na danym rynku, - identyfikacja i usuniecie cech wspólnych, - nazwanie wyodrębnionych segmentów rynku, - dokonanie pogłębionej charakterystyki poszczególnych segmentów, - określenie relatywnej wielkości segmentów.
(cytat, str. 55) Segmentacja nabywców (rynku) - to proces podziału ogółu nabywców na grupy charakteryzujące się pewnymi wspólnymi cechami. Podstawą koncepcji segmentacji jest założenie różnorodności nabywców wynikające z odrębności ich cech, potrzeb, preferencji i zachowań.
(cytat, str. 68) Segmenty rynku nie są proste i zorganizowane. Segmenty nie są wyłącznymi klubami towarzyskimi marketingu. Ten sam odbiorca może kupować dany produkt z tą samą satysfakcją zarówno w sklepie czy hurtowni "A", jak i "B".
(cytat, str. 110) Segmentacja rynku jest to podział rynku na części składające się z jednorodnych grup nabywców, z których jedna lub więcej zostanie uznana za rynek docelowy.
(cytat, str. 122) W sferze konkurencji najwięcej szans stwarza wykorzystanie zróżnicowania i segmentacji rynku. Marzeniem wielu producentów jest znalezienie tzw. niszy rynkowej, tzn. stosunkowo odrębnej części rynku z różnych względów nie dostrzeżonej przez konkurencję. Należy tylko zadbać o jak najlepsze dostosowanie się do potrzeb, wymagań i gustów klientów pasującego nam segmentu.