Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 64) Jednostki zachowują się w określony sposób na rynku w celu zaspokojenia swoich potrzeb i uzyskania pewnych korzyści dla siebie, ale także wykorzystują konsumpcję do zaspokajania potrzeb związanych ze swoim funkcjonowaniem w społeczeństwie. Do indywidualnych motywów nabywców zaliczamy m.in.: - potrzebę pełnienia funkcji klienta - potrzebę rozrywki - potrzebę własnego zadowolenia - potrzebę zapoznania się z nowymi trendami rynkowymi - potrzebę aktywności fizycznej - potrzebę stymulacji.
Podstawowe potrzeby społeczne zaspokajane dzięki nabywaniu i konsumpcji to: - potrzeba doświadczeń społecznych poza domem - potrzeba kontaktu z podobnymi do siebie ludźmi - potrzeba bycia atrakcyjnym dla grupy, do której się należy.
(parafraza, str. 20) Nabywcy oceniają skojarzenia, biorąc pod uwagę ich zgodność z motywami zakupu. Istnieje osiem podstwowych motywów zakupu, w tym pięć motywów negatywnych: -usunięcie problemu, -uniknięcie problemu, -niepełna satysfakcja z dotychczasowego sposobu rozwiązania danego problemu, -uniknięcie ambiwalentnej oceny, -normalne wyczerpanie zasobów produktu, i trzy pozytywne motywy: -uzyskanie gratyfikacji zmysłowej, -uzyskanie stymulacji intelektualnej, -uzyskanie aprobaty, uznania, akceptacji ze strony innych.
(cytat, str. 196) Motywem zakupu mogą być następujące sytuacje: 1. Nowy sprzęt potrzebny do produkcji nowych wyrobów lub do świadczenia nowych usług. 2. Wzrost wolumenu sprzedaży wymaga powiększenia zdolności produkcyjnych. 3. Istniejące wyposażenie zestarzało się, a więc w celu utrzymania konkurencyjności wymaga się zmian w technologii wytwarzania. 4. Istniejące wyposażenie weszło w fazę nadmiernego zużycia i musi zostać wymienione.