Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: plan projektu (0 - 17 z 17)
(cytat, str. 68 - 69) "Plan obejmuje cztery kluczowe czynniki (tak zwane parametry): -wynik (projektu), -czas (realizacji), -pracę - ilość nakładu pracy lub wysiłku oraz innych zasobów zaangażowanych w realizację projektu ( wartość ta pozwala określić budżet), -jakość - plan obejmuje wiele zadań i czynności, których celem jest zapewnienie jakości produktu końcowego."
(cytat, str. 37) Każdy projekt składa się z zestawu czynności, które prowadzą do osiągnięcia jego celu. To, jak te czynności są wykonywane oraz kto i kiedy je wykonuje, powinno być określone w planie projektu.
(cytat, str. 76) Ustawienie czynności w relacji do pozostałych i umieszczenie ich w prawidłowym punkcie czasowym jest najważniejsze w procesie planowania, stanowi także podstawę efektywnego zarządzania projektem () Aby plan był użyteczny musi być opracowany na tyle szczegółowo, aby czynności były określone na poziomie, który: 1) może być wykorzystany do bezpośredniej kontroli, 2) jest powiązany z innymi czynnościami, tak aby dokładnie definiować całą pracę objętą projektem.
(cytat, str. 37) Jeśli projekt można przejrzyście opisać w kategoriach: 1) pracy, jaka ma być wykonana, 2) wartości związanej z tą pracą i 3) kolejności oraz czasu trwania zdarzeń, można wtedy wygenerować podzielony na etapy plan i określić w funkcji czasu wartość, która ma być wytworzona, lub koszty, które mogą się pojawić.
(cytat, str. 18) Plan projektu jest formalnym dokumentem z wieloma składnikami. Nie jest to tylko harmonogram projektu, jaki zawiera pakiet oprogramowania.
(cytat, str. 36) Zawartość planu projektu zależy od samego projektu, gdyż tak jak unikalny jest projekt, tak unikalny powinien być jego plan. Tym niemniej struktura planu projektu jest zazwyczaj dość podobna do siebie w wielu przypadkach i obejmuje takie informacje jak: - zakres prac - obejmujący to, co chcemy osiągnąć, - organizacja prac - role, podległości służbowe, procedury itd., - procedury (np. dotyczące współpracy z klientem, zarządzania zmianami), - szkolenia (wymagane do wykonania projektu), - harmonogram prac, - budżet - wynikający z użycia zasobów projektowych w czasie.
Jest zalecane, aby dokument planu projektu miał w miarę standardową strukturę (szablon) i był stale uaktualniany w trakcie życia projektu.
(cytat, str. 44) Pamiętajmy, ze plan projektu jest dokumentem roboczym i powinien stanowić podstawę pracy zespołu: - na spotkaniu inicjującym projektu omawiamy zawartość planu projektu, - w momencie, gdy w projekcie zachodzą zmiany dezaktualizujące zawartość planu projektu, aktualizujemy go, - zmieniony plan projektu publikujemy w dostępnym dla wszystkich zainteresowanych stron repozytorium dokumentów projektowych.
(parafraza, str. 202 - 203) Elementy planu projektu: karta projektu; deklaracja zakresu; struktura podziału pracy; szacunki dotyczące czasu i kosztów realizacji poszczególnych pakietów roboczych; miary wydajności; kluczowe punkty i daty ich osiągnięcia; wymagania dotyczące personelu, jego dostępność i koszt; plan zarządzania ryzykiem; kwestie otwarte; podstawowe elementy.
(cytat, str. 79) "Plan projektu stanowi upoważnienie do działania. Zawiera zapis rodzaju i zakresu prac oraz oczekiwania sponsora co do wyników. Plan projektu musi być jednoznaczny. Ma być konkretny, mierzalny, zorientowany na działanie, realistyczny i określony w czasie."
(cytat, str. 70 - 71) "Posiadanie w zespole odpowiednich pracowników jest ważne. Podobnie jak posiadanie planu, który wyjaśnia specyfikę i zakres prac oraz wymienia oczekiwane przez zarząd wyniki. Plan taki jest zwięzłym dokumentem w formie pisemnej, zawierającym część lub wszystkie z poniższych elementów: - Nazwisko sponsora (opiekuna) projektu - Związek pomiędzy celami projektu i wyższymi celami organizacji - Korzyści płynące z projektu dla całej organizacji - Przewidywany czas trwania prac - Krótki opis rezultatów projektu (celów) - Budżet, przeznaczenie środków, zasoby dostępne dla zespołu - Uprawnienia menedżera projektu - Podpis sponsora."
(cytat, str. 146) "Plan projektu jest swego rodzaju mapą mówiącą jak dostać się z A do B. Najczęściej traktuje się go jako początek całego projektu- zapowiedź przyszłych zdarzeń. ale trzeba uświadomić sobie, że plan jest efektem wielu wcześniejszych działań. (...) plan pojawia się stopniowo w miarę definiowania potrzeb, formułowania wymogów, opracowywania prognoz dotyczących przyszłości i analizowania dostępnych zasobów. Dopiero kiedy wyniki tych działań przemyślimy, powiążemy ze sobą, dopracujemy, poddamy selekcji i scalimy, otrzymamy plan, który możemy wykorzystać jako mapę naszego projektu. Plan najczęściej opisuje projekt w kontekście trzech wymiarów- czasu, pieniędzy oraz zasobów ludzkich i materialnych. Z każdym z nich wiążą się określone narzędzia i techniki planistyczne. Wymiar czasu opisywany jest za pomocą harmonogramów, które tworzymy, korzystając z szerokiej gamy narzędzi o różnym stopniu złożoności. Pozwalają nam one określić, kiedy powinny się rozpocząć poszczególne działania (...)."
(cytat, str. 141) "Poprawne formułowanie wymogów jest wielkim wyzwaniem. Czyha na nas wiele pułapek: wymogi mogą się okazać niejednoznaczne albo mało realistyczne; mogą mieć niewiele wspólnego z rzeczywistymi potrzebami klientów. Mogą być nazbyt szczegółowe albo niewystarczająco szczegółowe. Mogą być zbyt sztywne albo nadmiernie elastyczne. (...) (...) zespół projektowy może wykonać wiele działań prowadzących do dobrze zdefiniowanych wymogów. Najważniejszy krok wydaje się jednak najłatwiejszy- trzeba uświadomić sobie znaczenie wymogów dla ewolucji projektu. Musimy przyjąć do wiadomości, że wymogi stanowią podstawę planu projektu, ponieważ jego celem jest określenie najbardziej efektywnych sposobów spełnienia oczekiwań klienta. zatem jeśli wymogi są źle sformułowane, wówczas plan projektu jest również obciążony skazą, a co za tym idzie, projektowi grozi niepowodzenie. Zrozumienie zależności pomiędzy wymogami i planem projektu pozwoli nam uświadomić sobie, że zmiany wymogów prowadzą do przekroczenia budżetu i terminów, ponieważ wymagają odpowiednich zmian w planie projektu."
(cytat, str. 105) "Po uważnym zdefiniowaniu potrzeb otrzymujemy podstawę do stworzenia planu projektu. Dokonujemy tego, formułując potrzeby, jako wymogi funkcjonalne (functional requirements). Opisują one cechy charakterystyczne produktu- czyli tego, co otrzymujemy w chwili zakończenia projektu- za pomocą terminów zrozumiałych dla ludzi nie mających przygotowania technicznego."
(cytat, str. 52 - 53) Plan projektu zwykle zawiera następujące składniki (według standardów PMI): 1. Kartę projektu - dokument formalnie zatwierdzający projekt do realizacji (podpisany przez władze organizacji odpowiednio wysokiego szczebla). 2. Opis strategii lub metod zarządzania projektem - podsumowanie poszczególnych planów zarządzania dotyczących innych obszarów wiedzy. 3. Deklarację zakresu - obejmuje ona cele projektu oraz produkty cząstkowe projektu. 4. Strukturę podziału pracy określając poziom, na którym odbywać się będzie kontrola, stanowiąca główny dokument określający zakres projektu. 5. Szacunek kosztów, planowanych dat rozpoczęcia i zakończenia (harmonogram) projektu oraz podział obowiązków dotyczących poszczególnych produktów cząstkowych w strukturze podziału pracy. 6. Plany bazowy pomiaru wykonania projektu dla zakresu technicznego, harmonogramu oraz kosztów. 7. Najważniejsze "kamienie milowe" oraz narzucone terminy ich osiągnięcia. 8. Kluczowy i niezbędny personel, nakład pracy i jego koszty. 9. Plan zarządzania ryzykiem. 10. Dodatkowe plany zarządzania, których stopień szczegółowości oraz ich uwzględnienie zależy od specyfiki danego projektu. 11. Sprawy do załatwienia i decyzje do podjęcia.