Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 148) Dla władz wyższej uczelni i jej pracowników naukowych oczywista jest koniecznośc utrzymania wysokiego miejsca w rankingach. Jednym z rozwiązań jest podniesienie poziomu potencjału intelektualnego uczelni. przez otwarcie nowych możliwości rozwoju kadry naukowej. Ten z kolei jest stymulowany przez na przykład nawiązywanie relacji i współpracy z międzynarodowymi uczelniami. Dając w ten sposób możliwość włączenia własnej kadry w międzynarodowe projekty uczelnia zyskuje na renomie i internacjonalizacji. Popularnym sposobem nawiązania międzynarodowych kontaktów są sympozja, warsztaty lub też konferencje naukowe. Z jednej strony te , w których pracownicy naukowi uczestniczą, a z drugiej te organizowane przez ich uczelnię. Stąd system zarządzania konferencjami ma potencjalnie bardzo istotny wpływ na rozwój uczelni, a szczególnie jakość konferencji czy efektywność ich organizacji.
(cytat, str. 91) Jak zauważają V. Rindova, I.O. Williamson, A.P. Petkova i J.M. Sever „Interesariusze mogą używać rankingów przygotowywanych przez media jako sumarycznego wskaźnika określającego, czy organizacja znajduje się w czołówce swojej branży”.
(cytat, str. 74) W ocenie atrakcyjności inwestycyjnej rynków zagranicznych można wykorzystać rankingi konkurencyjności gospodarek państw. Rankingi powstają w oparciu o zbiory informacji dotyczących różnorodnych aspektów sytuacji społeczne-gospodarczej analizowanych krajów, które są następnie agregowane przy wykorzystaniu różnych metod w celu uzyskania indeksów zbiorczych. Na tej podstawie sporządzane są rankingi konkurencyjności międzynarodowej poszczególnych państw.
(cytat, str. 278) Jak już wspomniano w ostatnim punkcie poprzedniego rozdziału pracy, pewnym mankamentem metod ELECTRE III i PROMETHEE II jest to, że uzyskane przy ich użyciu rankingi nie pozwalają stwierdzić, czy sklasyfikowane na najwyższych pozycjach projekty są projektami "dobrymi", czy jedynie najlepszymi ze "słabych". Problem ten może zostać rozwiązany dzięki zastosowaniu w procesie wspomagania decyzji dotyczących projektów europejskich umożliwiającej sortowanie i porządkowanie wariantów metody BIPOLAR z wprowadzonymi przez autorkę niniejszej pracy modyfikacjami, pozwalającymi na jednoczesne wyeliminowanie problemu nieporównywalności projektów.
(cytat, str. 155) Ranking jest techniką oceniania polegającą na szeregowaniu pracowników przez kierownika wg. kolejności - od najlepszego do najsłabszego.