Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 25) Tytuły charakteryzujące się małym popytem sprzedawały się w niewielkich ilościach, lecz w sumie było ich tyle, że i tak pozwalały generować znaczne zyski.
(parafraza, str. 21 - 22) Vann-Adibe zapytał jaki procent z 10000 utworów w bazie jest grana przynajmniej raz na kwartał. Zgodnie z zasadą 80/20 odpowiedź powinna brzmieć 20%. Tu jednak rzecz ma się zupełnie inaczej. Firma działa w świecie biznesu cyfrowego. Autor oszacował tą ilość na 50%. Pozornie odsetek jest wysoki. W tradycyjnej księgarni przynajmniej raz na kwartał udaje się sprzedać około 5000 tytułów, podobnie wygląda sprzedaż płyt CD. Okazało się, że odsetek ten wynosi 98%
(parafraza, str. 191) W handlu konwencjonalnym grupa pierwsza to 20% produktów: generuje 80% przychodu i 100% zysku. Grupa druga to 80% produktów, które generują 20% przychodu i zerowy dochodów. W handlu w długim ogonie produkty będące w opisanej wcześniej pierwszej grupie to ilościowo zaledwie 2% oferowanych. Generują one 50% przychodu i 33% zysku. Produkty stanowiące drugą grupę w handlu konwencjonalnym w długim ogonie stanowią 8% oferty, generują 25% przychodu i również 33% zysku. Ostatnia grupa , to produkty niedostępne w handlu konwencjonalnym. Jej liczebność jest 9-krotnie większa od sumy poprzednich grup. Produkty te stanowią 90% oferty, generują 25% przychodu oraz 33% zysku.
(cytat, str. 160) Zasada Pareto sugeruje, że większość problemowych, niekorzystnych zjawisk w firmie jest spowodowana grupą niewielu istotnych przyczyn. Oznacza to, że po zbudowaniu diagramu ryby i histogramu należy stwierdzić, która przyczyna (lub przyczyny) mają podstawowe znaczenie dla powstawania niekorzystnego efektu.
(cytat, str. 66) "Zasada 20 - 80 stanowiąca, że w zbiorowości niejednorodnej około 20% elementów reprezentuje zasadniczy ciężar gatunkowy (ok. 80% łącznej wartości cechy, ze względu na którą zbiorowość ta jest rozpatrywana)."
(cytat, str. 189) Twórcą "zasady Pareto" był Markiz Vilfredo Federico Damaso Pareto (1848-1923), włoski ekonomista i socjolog, profesor uniwersytetu w Lozannie. Pareto, wykorzystując dane statystyczne, analizował rozkłady dochodów ludności. Badając dystrybucję dochodów we Włoszech zaobserwował on w 1887 roku, iż 80% bogactwa całego kraju było własnością 20% ludności. Na przestrzeni lat stwierdzono, że ta prosta reguła doskonale sprawdza się w wielu innych przypadkach praktyki gospodarczej. Uogólniając, zasada Pareto mówi, iż w zbiorowości niejednorodnej 20% elementów reprezentuje 80% skumulowanej wartości cechy, która służy jako kryterium klasyfikacji.
(cytat, str. 202) Realizacja strategii kontrwywiadowczej powinna polegać na: 1. sporządzeniu listy metod, jakich przeciwnik może użyć, poszukując informacji o waszym przedsiębiorstwie, 2. oszacowaniu kosztów i efektywności każdej z tych metod, 3. wybraniu metod, które dają najlepszy współczynnik efektywność/koszt; to zapewne tych właśnie metod użyje wasz przeciwnik, albowiem zgodnie z zasadą Pareto, pierwsze 20% metod pozwoli mu na zdobycie 80% poszukiwanych informacji, 4. podjęciu działań, które skutecznie zniechęcą przeciwnika do stosowania tych właśnie metod.
(cytat, str. 47) Zasada Pareto określana często regułą 80/20 stała się dziś bardzo popularna w biznesie, także w zarządzaniu czasem. Rozwinięciem tej teorii są próby wytłumaczenia wielu innych zjawisk społecznych czy ekonomicznych, np.:
Około 80% przychodów przedsiębiorstwa generowanych jest przez około 20% jego klientów,
Około 80% wartości sprzedaży uzyskuje się dzięki 20 % produktów będących w ofercie,
Około 80% wartości intelektualnej przedsiębiorstwa reprezentowanej jest przez około 20% wszystkich pracowników,
Około 80% reklamacji składanych przez klientów ma swoje źródło w około 20% wszystkich przyczyn reklamacji,
Około 80% strat przedsiębiorstwa generowanych jest przez około 20% jego klientów,
Około 80% całkowitego czasu pracy menadżera skutkuje około 20% generowanych przez niego wyników,
Około 80% efektywności czasu pracy możemy uzyskać dzięki poświęceniu uwagi około 20% zadań, które są do wykonania,
Około 80% ludności danego regionu zajmuje około 20% jego terenów.
(cytat, str. 95) Ścieżka krytyczna jest to sekwencja zadań, których wykonanie trwa najdłużej, w związku z tym opóźnienie lub przyspieszenie wykonania zadań na tej ścieżce wpływa bezpośrednio na termin realizacji projektu.