Encyklopedia Zarządzania :: jednostka organizacyjna
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: jednostka organizacyjna (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 155) Ze struktura projektu może być powiązany jeszcze jeden rodzaj struktury - struktura organizacyjna, czyli struktura organizacji realizującej projekt(ang. organizational breakdown structure). Znajomość tej struktury jest istotna dla zarządzania projektami, wykonawcami zadań projektu są bowiem jednostki organizacyjne, czyli elementy tej struktury
(cytat, str. 134) "Jednostka organizacyjna jest terminem ogólnym odnoszącym się wszelkich całości składających się z ludzi oraz wyposażenia (np. środków technicznych, ,materiałowych, zasobów pieniężnych); całości te określane są przez celowe zachowanie się oraz przez techniczny podział pracy, który przyporządkowuje funkcje poszczególnym elementom tworzącym daną całość. Pojęcie jednostki organizacyjnej stosuje się do zarządzania, jak i do wykonawstwa."
(cytat, str. 78) Kryterium tworzenia jednostek organizacyjnych na drugim szczeblu hierarchii jest rodzaj czynności (funkcje), to znaczy grupowanie zadań jednego rodzaju w kompleksy zadań jednostek organizacyjnych zwanych "pionami organizacyjnymi" (np. zarządzanie zakupami, zarządzanie produkcją, zarządzanie zbytem, prowadzenie księgowości , finansów).
(cytat, str. 80) W przypadku zastosowania struktury dywizjonalnej przedsiębiorstwo na drugim szczeblu hierarchii podzielone jest na jednostki organizacyjne (segmenty, dywizje) o znacznym poziomie autonomii, które powstają poprzez grupowanie grupowanie zadań według produktów, rynków, odbiorców itp.
(cytat, str. 107) Jednostka organizacyjna to większy zbiór komórek organizacyjnych, który tworzą kierownik wyższego szczebla oraz podległe mu komórki organizacyjne.