Cytaty i parafrazy dla: potrzeby informacyjne (0 - 7 z 7)
Jurek-Stępień S. (red.),
Konkurencyjność, marketing, informacja,
Szkoła Głowna Handlowa, Warszawa 2002
- Ranking potrzeb informacyjnych kierownictwa działu marketingu według ich ważności, od najważniejszych do najmniej znaczących, przedstawił J. Honomichi:
1. Ulepszanie nowego produktu.
2. Lepsze wykorzystanie informacji marketingowych.
3. Wycena i zarządzanie wartością netto majątku przedsiębiorstwa.
4. Orientacja rynkowa i akceptowalna granica ryzyka.
5. Segmentacja rynku i jej realizacja.
6. Identyfikacja, antycypacja i reagowanie na zachowania konkurencji.
7. Analiza zachowań klientów.
8. Nowe źródła produktów strategicznych.
9. Integracja zadań marketingu mix.
10. Jakość i działanie połączeń usługowych.
(Jurek-Stępień S. (red.) 2002, s. 145)
Kisielnicki J.,
MIS - systemy informatyczne zarządzania,
Placet, Warszawa 2008
- Biorąc jako podstawowe kryterium potrzeby informacyjne decydentów wydzielono trzy następujące generacje systemów informacyjnych:
Generacja I - Systemy transakcyjne - ST przeznaczone najczęściej dla szczebla wykonawczego
Generacja II - Systemy informowania kierownictwa - SIK, zwane też systemami wyszukiwania danych - SWD, tu najczęściej użytkownikami są pracownicy szczebla zarządzania operacyjnego.
Generacja III - Systemy doradcze - SD, których użytkownikami w większości są kierownicy wszystkich szczebli zarządzania.
(Kisielnicki J. 2008, s. 81)
Sosińska-Kalata B.,
Modele organizacji wiedzy w systemach wyszukiwania informacji o dokumentach,
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 1999
- Na wzór ogólnych definicji potrzeb człowieka, potrzeby informacyjne definiuje się jako własność podmiotu poznawczego powodującą, iż niedobór informacji w każdej sytuacji oraz niemożność realizacji czynności poznawczych w sytuacjach częściowo nowych uniemożliwia mu normalne funkcjonowanie.
(Sosińska-Kalata B. 1999, s. 32)
Dembowska M.,
Nauka o informacji naukowej (informatologia),
Instytut Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej, Warszawa 1991
- Potrzeby informacyjne powinny być badane pod kątem roli informacyjnej w życiu użytkownika, w jego działalności zawodowej i społecznej.
(Dembowska M. 1991, s. 133)
Baran S.,
Davis D.,
Teorie komunikowania masowego,
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007
- (...) teoria zależności od systemów medialnych zakłada, że im bardziej dana osoba liczy na media w kwestii zaspokojenia swoich potrzeb, tym ważniejszą rolę media będą odgrywać w jej życiu i tym większy będzie ich wpływ na tę osobę.
(Baran S., Davis D. 2007, s. 373)
Martinet B.,
Marti Y.,
Wywiad gospodarczy,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
- Ignoracja świadoma - forumułujac pytania, mamy świadomośc własnych niedostatków
Ignorancja głęboka - brak świadomości swoich braków, często występuje przekonanie o swoich kompetencjach w zakresie wiedzy.
(Martinet B., Marti Y. 1999, s. 35)
Martinet B.,
Wywiad gospodarczy. Pozyskiwanie i ochrona informacji,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
- Dwa rodzaje potrzeb informacyjnych to:
1) potrzeby związane z podejmowaniem decyzji
2) potrzeby związane ze statusem zgłaszającej je osoby
(Martinet B. 1999, s. 24)