Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: potrzeby informacyjne (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 145) Ranking potrzeb informacyjnych kierownictwa działu marketingu według ich ważności, od najważniejszych do najmniej znaczących, przedstawił J. Honomichi: 1. Ulepszanie nowego produktu. 2. Lepsze wykorzystanie informacji marketingowych. 3. Wycena i zarządzanie wartością netto majątku przedsiębiorstwa. 4. Orientacja rynkowa i akceptowalna granica ryzyka. 5. Segmentacja rynku i jej realizacja. 6. Identyfikacja, antycypacja i reagowanie na zachowania konkurencji. 7. Analiza zachowań klientów. 8. Nowe źródła produktów strategicznych. 9. Integracja zadań marketingu mix. 10. Jakość i działanie połączeń usługowych.
(cytat, str. 81) Biorąc jako podstawowe kryterium potrzeby informacyjne decydentów wydzielono trzy następujące generacje systemów informacyjnych: Generacja I - Systemy transakcyjne - ST przeznaczone najczęściej dla szczebla wykonawczego Generacja II - Systemy informowania kierownictwa - SIK, zwane też systemami wyszukiwania danych - SWD, tu najczęściej użytkownikami są pracownicy szczebla zarządzania operacyjnego. Generacja III - Systemy doradcze - SD, których użytkownikami w większości są kierownicy wszystkich szczebli zarządzania.
(cytat, str. 32) Na wzór ogólnych definicji potrzeb człowieka, potrzeby informacyjne definiuje się jako własność podmiotu poznawczego powodującą, iż niedobór informacji w każdej sytuacji oraz niemożność realizacji czynności poznawczych w sytuacjach częściowo nowych uniemożliwia mu normalne funkcjonowanie.
(cytat, str. 133) Potrzeby informacyjne powinny być badane pod kątem roli informacyjnej w życiu użytkownika, w jego działalności zawodowej i społecznej.
(cytat, str. 373) (...) teoria zależności od systemów medialnych zakłada, że im bardziej dana osoba liczy na media w kwestii zaspokojenia swoich potrzeb, tym ważniejszą rolę media będą odgrywać w jej życiu i tym większy będzie ich wpływ na tę osobę.
(cytat, str. 24) Dwa rodzaje potrzeb informacyjnych to: 1) potrzeby związane z podejmowaniem decyzji 2) potrzeby związane ze statusem zgłaszającej je osoby