Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 40) Cechy są związane z techniczną stroną produktu. (...) ale żadna z nich - sama w sobie - nie skłoni nas do jego kupna. Cechy są bowiem neutralnymi właściwościami produktu lub usługi.
Słowa kluczowe:Cecha Komentarze i źródła pierwotne: A. Kyle, W. Xiong, Contagion as a Wealth Effect, The Journal of Finance 2001, August, s. 1401-1443
(cytat, str. 199) Metodę analizy wartości charakteryzują zazwyczaj następujące cechy: 1.Postępowanie według planu pracy o strukturze systemowo- technicznej 2.Praca nastawiona na koszty na podstawie celów o charakterze wartościowym 3.Ukierunkowanie na funkcje wyrobu 4.Interdyscyplinarna praca zespołowa
(cytat, str. 21) Termin "cecha" w potocznym języku jest często stosowany zamiennie z terminami :właściwości", "parametry", "atrybuty" i oznacza wszystko to, czym obiekty różnią się między sobą lub są do siebie podobne. Jednym z zasadniczych podziałów cech jest ich podział na: - cechy istotne (konstytutywne), - cechy wtórne (konsekutywne), - cechy nieistotne (przypadkowe).
(cytat, str. 43) USP to akronim wyrażenia Unique Selling Propositon, czyli wyeksponowanie takiego atrybutu, który odróżnia go od produktów konkurencyjnych. Np. USP proszku do prania Dosia to niska cena, fakt, że zaoszczędza się nabywając go.
(cytat, str. 142) Charakterystyczne cechy środka przekazu to m.in. zasięg geograficzny, profil odbiorców, możliwość użycia koloru, dźwięku, siła oddziaływania i wiarygodność dla wybranych segmentów rynku.
(cytat, str. 142) Należy wyraźnie zaznaczyć, że najbardziej efektywne są kampanie reklamowe multimedialne, posługujące się tzw. mnożnikiem mediów, czyli korzystające w zintegrowany sposób z prasy, telewizji, radia oraz poczty.
(cytat, str. 92) Ze względu na specyficzne cechy usług bankowych, w tym zwłaszcza znaczącą rolę bezpośrednich kontaktów między bankiem a jego klientami, dominującą formą sprzedaży jest sprzedaż realizowana w sieci tradycyjnych placówek bankowych, tj.: w oddziałach, filiach, ekspozyturach, agencjach, kasach zewnętrznych banku.
(cytat, str. 121) Z przedstawionymi wyżej koncepcjami cech kierowniczych koresponduje ujęcie A. Jaegera upowszechnionie w literaturze krajowej przez F. Michonia, który również wymienia tylko naważniejsze cechy kierownicze: -zdecydowanie i odwaga, -nieprzeciętna energia i siła woli, kwalifikacje zawodowe i szeroki horyzont myślowy, -poczucie więzi grupowej, oddanie dla korektywu, -wysoki poziom moralny, stałość charakteru i głęboka wiara w ludzi
(cytat, str. 181 - 182) []znalezienie zalety każdej osoby, a potem skoncentrowanie się na tych cechach jest aktem świadomym. To najskuteczniejszy sposób, aby pomóc innym osiągnąć zamierzone cele. To najlepszy sposób, aby zachęcić ludzi do wzięcia na siebie odpowiedzialności za to, kim naprawdę są.
(cytat, str. 114) Programy ISO 9000 charakteryzuje to, że: - nacisk na wprowadzenie wychodzi ze strony partnera kontraktu, niż od strony potrzeb organizacji; nieco wyjątków istnieje w przemysłach wysokiego ryzyka i to wówczas, gdy przemysł ten występuje w roli klienta, a nie w roli dostawców lub poddostawców; - wysiłek i zaangażowanie zostają skierowane w dół ze szczebla średniego; tyl w kilku przypadkach rozpoczęto od szczebla naczelnego; - wdrożenie przebiega jednocześnie we wszystkich pionach, po sformalizowaniu polityki i struktury - rozpoczyna się od wytycznych, a kończy znormalizowanymi procedurami; - stosuje się krótkie kursy do przekazania wiadomości w przekroju całej organizacji; czas trwania kursów tylko wyjątkowo osiąga trzy lub pięć dni.
(cytat, str. 56) Charakterystyczne cechy spółek kapitałowych to: - zmienny skład osobowy; - brak obowiązku współdziałania na rzecz osiągnięcia wspólnego celu oraz obowiązku lojalności wobec spółki (jednak obowiązek ten dotyczy członków zarządu tych spółek); - wspólnicy są odsunięci od bezpośredniego prowadzenia spraw spółki i zazwyczaj są pozbawieni prawa do bezpośredniej jej kontroli, którą wykonuje specjalny organ spółki nazywany radą nadzorczą lub komisją rewizyjną; - organem reprezentującym wspólników jest walne zgromadzenie wspólników; - prawa i obowiązki wspólników mogą być zróżnicowane; - kapitał spółki jest zmienny; - spółki kapitałowe mają osobowość prawną, w efekcie czego: > istnieje odrębny od majątku wspólników majątek spółki, > za zobowiązania spółki odpowiada się jej majątkiem z wyłączeniem osobistej odpowiedzialności wspólników.
(cytat, str. 11) Wyjątkowo często mylone jest na przykąłd pojęcia cecha i pojęcie zmienna. Pojęcie cecha należy do świata przedmiotów, cechą jest na przykład płeć lub jej wzrost. Zmienna zas, jet to jedno z podstawowych pojęć języka matematyki i nauk pokrewnych.
(cytat, str. 180) Przywódcy- integratorzy: - są systematyczni, metodyczni i dobrze zorganizowani - wykorzystują zaangażowanie i inicjatywy innych - angażują się sami i zajmują się drobnymi rzeczami, które ułatwiają działania innym
(cytat, str. 183) Przywódcy-integratorzy charakteryzują się: - nieustępliwością - zawsze powracają na drogę prowadzącą do celu - elastycznością - poszukują właściwej drogi do celu - cierpliwością - zadowalają się stopniowym działaniem i nie podejmują ryzykownych, rewolucyjnych przedsięwzięć (które mogłyby podważyć ich wiarygodność)
(cytat, str. 197) Obserwując przywódców-integratorów uczestniczących w procesie dialogu. Łatwo dostrzec, że: - mają mniej z góry przyjętych strategii, stworzonych bez udziału innych, niż inni przywódcy - przejawiają gotowość do przyjęcia i popierania koncepcji zgłoszonych przez inne osoby - cieszą się reputacją osób przystępnych, ich drzwi są zawsze otwarte dla innych
(cytat, str. 30 - 31) „Testem psychologicznym jest pewna próba (zadanie), którą wykonuje badan osoba. Ze sposobu jej wykonania badacz wnioskuje o natężeniu, w jakim dana cecha występuje u osoby badanej” Test psychologiczny musi mieć kilka istotnych cech. Przede wszystkim musi być: a) wystandaryzowany, b) obiektywny, c) znormalizowany, d) rzetelny, e) trafny. Test wystandaryzowany to taki, który jest każdorazowo stosowany w ten sam sposób, niezależnie od tego, kto i gdzie go stosuje. Obiektywność testu oznacza, iż jego wynik nie zależy od badacza – badacz ni powinien mieć wpływu na wynik testu. Test psychologiczny dostarcza wyników o charakterze ilościowym. Wynik testu określa miejsce badanego w danej zbiorowości. Dlatego też, by móc badanego w niej umiejscowić, potrzebne jest określenie układy odniesienia dla danej zbiorowości w postaci norm testowych. Istnienie tych norm pozwala stwierdzić, iż mamy do czynienia z testem znormalizowanym. Z cechą rzetelności testu mamy do czynienia wówczas, gdy pomiar testu jest dokładny, a z cechą trafności – gdy mierzy on to, czego oczekuje badacz. Zasadniczo testy psychologiczne można podzielić na:
testy zdolności (inteligencji, uzdolnień specjalnych),
testy osobowości,
testy wiadomości. W badaniach marketingowych mają zastosowanie jedynie testy osobowości testy wiadomości.