Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 131) Zgodnie z jedną definicji różnica pomiędzy nauką a szkoleniem polega na tym, nauka dotyczy tego, czego się niejszcze nie wie, podczas gdy szkolenie uczy tego, co już wiemy - ale uczy tego w taki sposób, że poprawne stosowanie wiedzy staje się naszą drugą naturą. Inaczej mówiąc, podczas szkolenia uczymy się, tobiąc, czyli powtarzając ćwiczenie. Umiejętności nie da się zdobyć czytając książkę lub słuchając wykładu - należy je ćwiczyć.
(cytat, str. 15) W ostatecznym rozrachunku nic nie przeszkadza w przeszkoleniu każdego pracownika, a następnie stworzeniu mu możliwości uczestnictwa w rozwiązywaniu problemów i w innych czynnościach, prowadzących do doskonalenia. To właśnie powinno się przyjąć za cel. Nieprawda, że warto szkolić jedynie wybranych ludzi, że inni nie będą się chcieli przyłączyć, a niektórzy nie będą potrafili sobie z tym poradzić. Proces i techniki przedstawione w tej książce zostały skutecznie zastosowane przez ludzi z bardzo różnych środowisk i na wszystkich szczeblach organizacyjnych tysięcy firm na całym świecie.
(cytat, str. 77) Ludzie muszą mieć swój wewnętrzny napęd, który wynika z pasji zawodowej, bo bez niego, nawet przy podejmowanych przez firmę próbach ich stymulacji przez szkolenia, i tak z nich nic nie będzie. A tego typu napęd jest istotny w tak trudnych dziedzinach jak informatyka, szczególnie w zakresie zaawansowanych produktów, i gdy ludzie nie mają właśnie takiej pasji tworzenia, to i tak niewiele zrobią.
(cytat, str. 64) W przypadku szkoleń z zakresu zzl gwarancją sukcesu jest przekonanie klientów do zasadności i opłacalności inwestycji w kadry, do podejmowania działań rozwijających wiedzę i kwalifikacje pracowników.
(cytat, str. 56) Dwa najpopularniejsze szkolenia zdecydowanie ukierunkowane są na podnoszenie wydajności pracy indywidualnej. Skorzystanie z nich może nieć wpływ na wydajność pracy na poszczególnych stanowiskach i w małych zespołach roboczych. skuteczna komunikacja wewnętrzna i kształtowanie relacji międzyludzkich w firmie to szkolenie oddziałujące holistycznie na szersze aspekty działalności firmy.
(cytat, str. 51) Podsumowując, znaczenie (wyrażone decyzją o uczestnictwie) różnego typu szkoleń wydaje się determinowane następującymi przyczynami: 1. perspektywą czasową między inwestycją szkoleniową a efektami dla firmy; im krótsza, tym łatwiej uświadomić sobie korzyści ze szkolenia w działaniu firmy (krótki okres zwrotu kosztów szkolenia), 2. rozciągnięciem efektów w czasie; wydarzenia spektakularne, np. udane uczestnictwo w targach poparte zdobyciem prestiżowej nagrody, będzie bardziej kojarzone z wcześniejszymi szkoleniami niż prawidłowe pozycjonowanie marki na rynku, korzyści z niego rozłożone są bowiem w czasie (łatwa mierzalność i definiowalność efektów szkolenia), 3. złożony ciąg przyczynowo-skutkowy; im zakres szkolenia bardziej złożony, tym mniejsza skłonność do jego realizacji.
(cytat, str. 125) (...). Nowe technologie wymagają opanowania dodatkowych umiejętności i kompetencji, a ich źródłem powinna być oferta szkoleniowa obejmująca m. in.:
nowoczesne techniki obsługi klienta,
umiejętność prowadzenia aktywnej sprzedaży osobistej usług bankowych,
kultura obsługi klienta w placówce banku,
pozyskiwanie i wykorzystanie informacji o klientach oraz konkurentach banku,
(cytat, str. 123) Proces szkolenia kadr bankowych jest coraz bardziej rozbudowany i unowocześniany zarówno ze względu na obiektywne zewnętrzne uwarunkowania (konkurencja na rynku bankowym, rozwój systemów informatycznych i technologii), jak i z uwagi na zmiany dokonujące się wewnątrz organizacji bankowej (np. prywatyzacja banku, restrukturyzacja, zmiany w strategii rozwoju i działania na rynku).
(cytat, str. 255) Szkolenie to systematyczne nabywanie i doskonalenie wiedzy, umiejętności i postaw niezbędnych do skutecznego wykonywania danego zadania.
(cytat, str. 177) Procesy szkolenia i doskonalenia nie są celem samym w sobie, lecz środkiem zmiany sytuacji i realizacji konkretnych celów organizacji i pracownika.
(cytat, str. 170) Większość wykonawców intuicyjnie spełnia nieformalną pętlę sterowania. Pełne korzyści można osiągnąć drogą szkoleń. Kluczowe elementy takiego szkolenia polegają na doprowadzeniu do takiego stanu, by każdy pracownik: - rozumiał znaczenie jakości dla powodzenia firmy, - dysponował podstawową wiedzą o kluczowych cechach jakości produktu, - wiedział, co złego może się zdarzyć z materiałami, procesami i wyrobami, - znał następstwa tych wad dla produktu, dla klienta i dla firmy, - rozumiał znaczenie nieformalnej pętli sterowania oraz rolę pracownika i kierownika w jej działaniu, - iał wystarczającą wiedzę o przyczynach i skutkach w procesie wytwarzania i w kontroli jakości.
(cytat, str. 456) Szkolenie- uczenie pracowników operacyjnych i technicznych sposobu wykonywania czynności na stanowisku, na jakim zostali zatrudnieni.
(cytat, str. 77) Aby szkolenie poniosło spodziewane skutki, powinno odznaczać się siedmioma cechami: prostotą, praktycznością, charakterem partycypacyjnym, urozmaiceniem, elementami zabawy i humoru, przydatnością i zwięzłością.
(cytat, str. 76) Na szkoleniach wszyscy pracownicy są zapoznawani ze standardami etycznymi firmy, z tym, jakie są cele firmy i jakie sposoby ich osiągania są akceptowalne. Przedmiotem szkoleń często bywa kodeks etyczny firmy (zawarte tam normy są analizowane, wyjaśniane i interpretowane w konkretnych sytuacjach).
(cytat, str. 224) Szkolenie jest procesem stwarzającym możliwości uzyskania i ulepszenia umiejętności zawodowych. Dotyczy to zarówno wstępnego szkolenia pracowników, jak i rozwijania lub zwiększania ich umiejętności, potrzebnych w związku ze zmieniającymi się wymaganiami w pracy.
(cytat, str. 113) "Potrzeba szkolenia pojawia się w trzech przypadkach. Po pierwsze, pracownicy nie będą w stanie właściwie wykonywać swoich obowiązków, jeśli nie będą dysponowali niezbędną do tego wiedzą i umiejętnościami. Po drugie, szkoelnie jest wymagane przy wdrażaniu niekórych spośród zaproponowanych w niniejszej książce rozwiązań. Wreszcie po trzecie, kontrola i monitoring działania firmy powinny wskazywać, kiedy szkolenia stają się niezbędne, by rozwój przedsiębiorstwa wrócił na właściwe tory."
(cytat, str. 198) Szkolenie i rozwój to terminy czasami używane zamiennie. W ujęciu tradycyjnym rozwój był postrzegany jako działalność związana z pracą kierowników i nastawiona na przyszłość. natomiast szkolenia mają charakter bardziej doraźny i są związane z poszerzaniem wiedzy i kwalifikacji pracowników zatrudnionych na stanowiskach innych niż kierownicze.
(cytat, str. 126) Na zaangażowanie pracowników istotny wpływ ma postawa kierownictwa, to, czy cieszy się ono szacunkiem i zaufaniem. Niezbędne jest zatem również szkolenie kierowników w celu poprawy jakości zarządzania. Szkolenia takie mogą mieć na celu również wzrost kompetencji kierowników w określonych dziedzinach wiedzy.
(cytat, str. 188) Szkolenie powinno być oparte na prostym czterosegmentowym modelu. Przygotowujący je i prowadzący musi zatem: 1. Określić potrzeby; 2. Wybrać odpowiedni rodzaj szkolenia. 3. Korzystać z usług doświadczonych szkoleniowców; 4. Ocenić wyniki szkolenia, by stwierdzić jego skuteczność.