Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: kapita�� kliencki (0 - 3 z 3)
(cytat, str. 96) Kapitał kliencki - tworzony "przez klientów, a ich wartość zależy nie tyle od ich liczby, co od sumy korzyści, jakie są skłonni przekazać na rzecz organizacji, aby wykorzystywać jej produkty lub usługi".
(cytat, str. 161) Navigator Scandii łączy wzajemnie wszystkie obszary kapitału intelektualnego, To jest kapitał ludzki, kapitał strukturalny i kapitał klientów, oraz nadaje im intuicyjną (mierzalną) formę, a tym samym przydaje cech podkreślających znaczenie lego zasobu w przedsiębiorstwie, wiążąc przeszłość finansową (wyniki) z teraźniejszością (poprzez kapitał strukturalny) i z przyszłością (kapitał ludzki). Obszar finansowy umieszczono na poddaszu, gdzie znalazły się wielkości, które zawarte są w bilansie przedsiębiorstwa, które umożliwiają precyzyjne wskazanie (diagnozę), gdzie znajduje się przedsiębiorstwo w konkretnym momencie, zwłaszcza w odniesieniu do uzyskiwanych wyników, tempa ich osiągania oraz jakości. Ściany domu odpowiadają działalności przedsiębiorstwa w odniesieniu do teraźniejszości. Ulokowane są tutaj kolejne obszary - klientów i procesów, które są głównymi wskaźnikami bieżącej oceny kapitału strukturalnego. Fundamenty domu są metaforą odnoszoną do przeszłości, ulokowano tutaj zatem kolejny element kapitału strukturalnego. Mierniki wykorzystywane do oceny tego obszaru wskazują nie tylko na stopień zaawansowania przygotowań do przyszłości, m.in. poprzez ocenę szkoleń pracowników czy wdrażania nowych linii produktów, ale również oceniają, jak skutecznie przedsiębiorstwo pozbawia się balastu przestarzałej przeszłości, np. poprzez wycofywanie się z nieopłacalnych rynków czy nierentownych produktów. W przypadku przedsiębiorstw globalnych wyniki takiej oceny mają kapitalne znaczenie. Należy bowiem dodać, że wykorzystywane mierniki odnoszą się również do otoczenia (rynków), o które przedsiębiorstwo planuje rozszerzyć swoją działalność. W centralnej części modelu umiejscowiono obszar ludzki jako pień (rdzeń), z którego wyrasta kapitał intelektualny. Tę część kapitału strukturalnego tworzą umiejętności pracowników, zaangażowanie przedsiębiorstwa w pomoc, aby cechy te były regularnie weryfikowane oraz rozwijane przez ekspertów spoza przedsiębiorstwa. Obejmuje również połączenie doświadczenia i innowacji zidentyfikowanych u pracowników oraz strategie przedsiębiorstwa wobec zmiany i utrzymywanie tej kombinacji cech.
(cytat, str. 171) kapitał kliencki - czyli relacje przedsiębiorstwa z klientami (łącznie z dostawcami); warto dodać, że w oryginalnym modelu kapitału intelektualnego szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej Skandia, którego twórcą był m.in. Edvinsson, kapitał kliencki traktowano jako jeden ze składników kapitału strukturalnego (Edvinsson i Malone 2001, s. 45).