Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 70) Dobra substytucyjne to takie dobra, które mogą się wzajemnie zastępować w procesie konsumpcji, zaspokajają bowiem te same albo podobne potrzeby.
(cytat, str. 79) W szerszym sensie firma konkuruje nie tylko z innymi firmami we własnej branży, ale również z firmami z innych branż, oferującymi alternatywne produkty lub usługi. Alternatywa to pojęcie szersze niż substytut. Produkty lub usługi przyjmujące różne formy, ale oferujące to samo pod względem funkcjonalnym lub pod względem podstawowej użyteczności, są często dla siebie substytutami. Z kolei alternatywy obejmują produkty lub usługi różne pod względem funkcjonalności i formy, ale oferowane w tym samym celu.
(cytat, str. 40) ,,Wszystkie firmy w danym sektorze w szerokim znaczeniu konkurują z sektorami wytwarzającymi wyroby substytucyjne. Wyroby substytucyjne ograniczają potencjalne zyski w danym sektorze, ustalając pułap cen, które firmy w danym sektorze mogłyby korzystnie wyznaczać. Im atrakcyjniejsze pod względem ceny efektywności są wyroby substytucyjne, tym ostrzejsze są ograniczenia zysków w danym sektorze.''
(cytat, str. 59) Produkty substytucyjne stanowią alternatywny sposób zaspokajania potrzeb klientów. Dlatego telefaks stanowi substytut listu, ale nie jest substytutem paczki.
(cytat, str. 29) "Substytutami są wyroby lub usługi, które mogą wyprzeć naszą ofertę, bo zastosowano w nich nowe technologię lub prostsze rozwiązanie albo też mają niższą cenę".