Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 44) NA początku każdy nowy proces jest niestabilny. Zanim zacznie się wprowadzanie PDCA należy procesy ustabilizować.
Za każdym razem, gdy pojawi się nieprawidłowość w bieżącym procesie, należy zadać następujące pytania: Czy tak się stało, ponieważ nie mieliśmy standardów? Czy to się stało, ponieważ standardy nie były przestrzegane? Czy też stało się to, poniważ standardy nie były odpowienie?
(cytat, str. 98) ... standardy nie są niezmienne. Kiedy sytuacja się zmienia, standardy również się zmieniają. Należy zrozumieć, że standardy są po to, by je zmieniać.
Kiedy wdroży się standardy i ich przestrzega, a znajdziemy odchylenie od normy, to znaczy że mamy problem. Potem należy przejrzeć dany standard i albo naprawić odchylenie, albo zmienić standard.
(cytat, str. 75) Modelowanie biznesu jest odpowiednikiem metody naukowej w zarządzaniu - zaczynamy od hipotezy, którą można przetestwoać w działaniu udoskonalić jeżęli to konieczne. NIestety w praktyce model biznesu i strategia należą do najczęściej nadużywanych terminów w biznesie. Często oznaczają one niemal wszystko, ale potem okazuje się że nie znaczą neimal nic. Cierpią na fundametalny brak języka formalnego.
(cytat, str. 17 - 18) W świecie zmieniającym się z zawrotną szybkością jest oczywiste, że stanie w miejscu w istocie oznacza cofanie się. Jak powiedział Alvin Toffer w książce "Future Shock": "Zmienność jest obecnie jedyną stałą.." Ponadto zmiana zachodzi w coraz szybszym tempie. W związku z tym staje się jasne, że każda firma, która chce przetrwać, nie mówiąc już o osiągnięciu powodzenia, musi uznać ciągłe doskonalenie za fundamentalną część swojej strategii. Mówiąc brutalnie, jeśli się nie doskonalisz nie przetrwasz.
(cytat, str. 7) Patrzenie jak nauczyciel rozwiązuje problem i uznawanie, że w tym czasie uczymy się ten problem rozwiązywać, jest jak oglądanie kursu aerobiku i myślenie, żę w tym samym czasie poprawiamy sobie kondycję. Patrzenie pozwala nauczyć się ruchów niezbędnych do rozwiązania problemu, ale nie jest substytutem samodzielnej pracy nad jego rozwiązaniem.
(cytat, str. 295) Zarządzanie przez wyniki jest takim sposobem uzyskiwania lepszych rezultatów działalności przedsiębiorstwa, zespołów i poszczególnych pracowników, który sumuje efekty działań organizacji - wyniki w ramach uzgodnionych, planowanych lub długo- i krótkoterminowych celów oraz norm wydajności i kompetencji.
(cytat, str. 93 - 94) Przedsiębiorstwo uczące się można określić jako takie, które umożliwia kształcenie się wszystkim swym pracownikom i ciągle się przeobraża. Zgodnie z opinią Alana Mumforda przedsiębiorstwo uczące się ma następujące cechy. - Zachęca kierownictwo i personel do określenia swych potrzeb z zakresu uczenia się - Przeprowadza regularne przeglądy osiągnięć i nauki poszczególnych osób - Zachęca pracowników do wytyczenia sobie ambitnych celów w zakresie uczenia się - Dostarcza we właściwym momencie informacji zarówno o rezultatach pracy, jak i o uzyskanym poziomie wiedzy - Dokonuje przeglądu osiągnięć menedżerów w zakresie pomagania innym w zdobywaniu wiedzy - Pomaga pracownikom w dostrzeganiu okazji uczenia się przy pracy - Stara się przeprowadzać nowe doświadczenia, na których personel mógłby się uczyć - Samo przeprowadza szkolenia zawodowe lub umożliwia korzystanie z nich - Toleruje niektóre błędy, pod warunkiem, że ludzie będą się starali wyciągać z niej właściwe wnioski - Zachęca menedżerów do dokonywania przeglądów, wprowadzania i planowania działań szkoleniowych - Zachęca pracowników do kwestionowania tradycyjnych metod pracy
(cytat, str. 215) Każdy, kto przestaje się uczyć - niezleżnie od tego czy ma lat dwadzieśćia, czy osiemdziesiąt - jest stary. Każdy, kto nadal się uczy jest młody. Najwspanialsza rzecz w życiu to zachować młody umysł.
(cytat, str. 212) Hoshin kanri definiuje się jako system wzmacniający ogólną zdolność organizacji i koncentrujący ją na poprawie funkcjonowania poprzez rozwinięcie ujednoliconej polityki i planu (wdrożęnie, sprawdzenie, działania usprawniające) ustanawionego jako roczy program zarządzania oparty o mooto przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 24) Trwałej przewagi konkurencyjnej ni można uzyskać poprzez wykonywanie podobnych do konkurentów czynności, lecz lepiej. Nie prowadzi zatem do niej konkurowanie poprzez koncentrowanie się na wdrażaniu nowoczesnych technik zarządzania, m.in,. analizy porównawczej (benchmarking)(, konkurencji opartej na czasie, outsourcingu, TQM czy reengineeringu.
(cytat, str. 228) Doskonalenie wartościowania pracy. Polega ono na wyodrębnieniu cech pracy, szacowaniu ich trudności i ustalaniu sumarycznej wartości pracy, w celu określenia wymagań, jakie stawia ona pracownikom.
(cytat, str. 322) .. ludzie rozwijają się na miarę wymagań, jakie sami sobie stawiają. Rozwijają się na miarę tego, co uważają za osiągnięcie. Jeśli wymagają od siebie niewiele, pozostaną mali. Jeśli będą wymagać dużo, rozwiną się i wyrosną na wielkich ludzi - nie wkładając w to wcale więcej wysiłku niż ci, którym się to nie udało.
(cytat, str. 106) (...) ujawnione wady i usterki są tylko symptomami bardziej złożonych słabości badanego systemu. Z tego względu w Lean Management wykrycie błędu traktuje się jako pewnego rodzaju szansę ulepszenia źle funkcjonującego systemu czy procesu. Warunkiem wykorzystania tej szansy jest poznanie przyczyn powstawania błędu.
(cytat, str. 106) U podstaw ciągłego ulepszania leży przekonanie, że nie ma niczego, co nie mogłoby być udoskonalone, i że wszystkie osoby realizujące dany proces powinny czynnie uczestniczyć w jego udoskonaleniu.