Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 130) Relacje poziome Współpraca pozioma jest porozumieniem wiążącym dwie lub więcej firm na tym samym etapie łańcucha dostaw. Dochodzi do niej zazwyczaj wśród konkurentów (chociaż rzadko wykracza poza ograniczoną skalę). Może ona służyć umocnieniu uczestniczących w niej firm w walce z konkurencją zewnętrzną, często z agresywnym (i większym) konkurentem. Specyfika współpracy wymaga od partnerów współudziału. Może to być dzielenie technologii, umiejętności, kosztów (np. inwestycji zagranicznej) lub ryzyka. Współpraca może zwiększać obustronnie korzyści wynikające z ekonomiki skali, zapewniając przewagę pionową nad dostawcami.
(cytat, str. 131) Relacje pionowe Mogą to być relacje w górę w łańcuchu wartości (w kierunku dostawców) lub w dół (w kierunku dystrybutorów i klientów). Współpraca w obu kierunkach umożliwia organizacjom uzyskanie przewagi kosztowej i cenowej wobec konkurentów. Jeśli partner górny lub dolny znajduje się w innym kraju, porozumienie to może pomóc w ominięciu lokalnych restrykcji importowych lub eksportowych.
(cytat, str. 84 - 85) Zarządzanie relacjami z dostawcami odnosi się ogólnie do działań planistycznych i kontrolnych oraz systemów informatycznych łączących firmę z jej dostawcami działającymi w górnej części łańcucha dostaw.
(cytat, str. 174) 1. Rzeczywiste cechy i stany przedmiotu, wypowiedzi lub zachowania -> -> relacja poznawcza - > 2. Wiedza i przekonania mówiącego o przedmiocie wypowiedzi -> -> relacja ekspresyjna -> 3. Oryginalna treść wypowiedzi -> -> relacja komunikacyjna -> 4. Treść wypowiedzi odebrana i zrozumiana przez badacza
(cytat, str. 447) Ujmowane z perspektywy socjologii czy psychologii zaufanie jest sposobem radzenia sobie z brakiem możliwości kontrolowania przyszłości, jednocześnie próbą antycypowania przyszłości czy oswajania ryzyka. Ponieważ jednak zaufanie warunkuje każdy rodzaj współpracy i relacji biznesowej, pozwala podejmować decyzje i tworzy atmosferę otwartości, dziś uznawane jest za wartość ekonomiczną.
(cytat, str. 17) Wadliwe relacje między kierownictwem a pracownikami oraz skrajnie niski stopień zaspokojenia potrzeb tych ostatnich wywołuje w pracownikach: - postawy bierności, rezygnacji i apatii - postawy obronne - postawy lekceważące - postawy agresji - zaburzenia zdrowia psychologicznego i fizycznego.
(cytat, str. 37) Stosunek (relacja) między rzeczami a tym samym między częściami rzeczy złożonych, które to części też są rzeczami, ale także między cehcami rzeczy i mięðzy zdarzeniami - to sposób, w jaki jedna rzecz (cecha, zdarzenie) ma się do drugiej albo więcej rzeczy (cech, zdarzeń) ma się do siebie wzajem.
Stosunki mogą mieć wieloraki charakter: przestrzenny, czasowy, wielkościowy, zależnościowy, inkluzji lub krzyżowania.
(cytat, str. 39) Ponieważ rzeczy istnieja w przestrzeni i czasie, przeto chcąć zatrzymać uwagę na szczególach ich struktur, musimy oderwać ją chwilowo od procesów - inaczej mówiąć, rozpatrywać stan struktury w danej chwili czasu, tak jak gdyby czas nie biegł, a przynajmniej jak gdyby nie zachodziły w nim żadne zdarzenia wywołujące choćby tylko przejściowe zmiany struktury.
(cytat, str. 103) Relacja (inaczej stosunek) jest zwykle definiowana jako dowolny związek (fizyczny abo myślowy, prawny lub zwyczajowy) zachodzący między dwoma lub więcej przemiotami dowolnej klasy, stweirdzony albo ustalony przez ich porównanie.
Przez porównania poznawana jest też czasowa zmienność tych samych przedmiotów.
(cytat, str. 13) Związki między obiektami badanej zbioeowości w sposów formalny (tzn. w określonym języku) reprezentwoane sa za pmocą relacji. Rozróżnia się relacje jednoargumentowe i wieloargumentowe.
Relacje jednoargumentowe utożsamiane są z cechami jakościowymi. Relacje dwuargumentowe wykorzystywane sa do reprezentacji uporządkowań obiektów badanej zbiorowowości, a także do reprezentacji ich podobieństwa lub zależności miedzy ich cechami.
(cytat, str. 31) Rangowanie jest to szczególny sposób tzw. numerycznej reprezentacji porządku.
Pojęcie preferencji jest bardzo często mylone lub utożsamiane z pojęciem relacji. Preferencja oznacza postawy człowieka. Pojęcie preferencji jest wiec cechą świata rzeczywistego, a mianowicie cechą ludzi; pojęcie to może być w sposób formalny definiowane jako pewien rodzaj relacji.
Istnieje wiele typób porządku, m.in.: - relacja silnego porząkdu liniowego - relacja słabego porządku liniowego - relacja częsciowego porządku
(cytat, str. 49) CRM bazuje na istniejącej już od dawna koncepcji marketingu relacji (relationship management); to znaczy nawiązaniu z każdym klientem, poczynając od najcenniejszych, relacji „uczących się” (learning relationship) – tzn. takich, które doskonalą się wraz z każdą kolejną interakcją.
(cytat, str. 60) relacja - stosunek, jakakolwiek zależność, związek zachodzący pomiędzy przedmiotami dowolnego rodzaju, np. ze wzglęðu na związek przyczynowy, wzajemne oddziaływanie.
(cytat, str. 201) charakterystyka zależności przyczynowej Herschela: 1) niezmienne następowanie skutku po przyczynie, o ile tego nie udaremnia przyczyna przeciwdziałająca, 2) niezmienny brak skutku przy braku przyczyny, o ile inna jakaś przyczyna tego skutku nie wywoła 3) wzrost lub ubytek natężenia skutku przy wzroście lub ubytku natężenia przyczyny, jeśli przyczyna i skutek danego rodzaju dopuszczają stopniowanie natężenia 4) proporcjonalność skutku w stosunku do przyczyny we wszystkich przypadkach działania przyczyny, bezpośrednio i bez przeszkód 5) odwrócenie skutku po odwróceniu przyczyny
(cytat, str. 313) Jednym ze skutków marketingu relacyjnego jest to, że organizacja angażuje się także w usługową część swojej oferty. To powinno być uwidocznione w schemacie procesu.