Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 54) Zgodnie z cyklem życia systemu informatycznego, w pierwszym kroku konieczne jest uwzględnienie strategii przedsiębiorstwa w planowaniu systemu informacyjnego. Strategiczne planowanie obejmuje cele organizacji, czynniki sukcesu, różnego rodzaju zasoby.
(cytat, str. 112) "Strategia przedsiębiorstwa wyraża myślenie o przyszłości przedsiębiorstwa - kierunkach rozwoju oraz średnio- i długookresowych zasadach funkcjonowania."
(cytat, str. 293) Linią przewodnią strategii przedsiębiorstwa jest tworzenie wartości dla klientów i właścicieli. Produkt powinien zaspokajać potrzeby klientów. Wysoce zmienne, turbulentne otoczenie i globalna konkurencja nie ułatwiają realizacji tego celu. Dlatego problem migracji wartości jest w centrum uwagi.
(cytat, str. 322) We współczesnej gospodarce opartej na wiedzy to właśnie usługi, a nie obiekty, bardziej określają logikę modeli biznesowych. Ułatwia także dostosowanie technologii IT do strategii przedsiębiorstwa, a także na podejście procesowe, np. optymalną optymalizacje procesów - od point of sale (point of contact), czyli front office, aż po systemy back-office.
(cytat, str. 304 - 305) Wywiad konkurencji jest procesem gromadzenia i analizowania publicznie dostępnych danych w celu opracowania strategii, która pozwoli utrzymać lub zwiększyć udział w runku i wartość dla akcjonariuszy.
(cytat, str. 24) Uruchomienie stanowi kluczowe, dynamiczne połączenie między strategią a działaniem, łącząc działanie z zamiarami. Domena uruchomienia dynamicznie łączy bieżący portfel projektów i programów ze strategią przedsiębiorstwa, w miarę, gdy ta ostatnia ewoluuje, by spełnić stale zmieniające się wymogi środowiska zewnętrznego.
(cytat, str. 211) W systemie otwartej pętli dane o korzyściach nie są przekazywane z powrotem na poziom tworzenia strategii przedsiębiorstwa. Trudność w przypadku systemów otwartej pętli polega na tym, ze decyzje na poziomie strategii są podejmowane bez pomocy informacji potwierdzających lub odrzucających wykonywalno poczynionych założeń.
(cytat, str. 26) Strategia przedsiębiorstwa jest aktywnym i skoordynowanym planem działania (uświadomionym i sformalizowanym w postaci planów strategicznych), zmierzającym do osiągania zamierzonych celów, precyzowanych w misji i wizji firmy, a determinowanych potencjałem i możliwościami jego powiększenia.
(cytat, str. 50) Jednym z najbardziej istotnych problemów związanych z rozwojem i wprowadzeniem zmian w strategii przedsiębiorstwa jest zapewnienie integracji między wszystkimi tworzącymi ją elementami.
(cytat, str. 40) Samo sformułowanie strategii, nawet doskonałej co do jakości, nie spowoduje automatycznie sukcesu rynkowego. Musi być ona konsekwentnie i skutecznie wdrażana. Tylko wtedy strategia będzie realnie kształtować bilans atutów i słabości, a w konsekwencji udział w rynku, marżę zysku, niezbędne reinwestycje i wartości przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 152) We wszystkich strategiach występują: - cel działania, - angażowane zasoby, - krąg klientów, na których się oddziałuje, oraz środki tego oddziaływania, - krąg konkurentów, z którymi się rywalizuje, - środki i metody rywalizacji rokujące wygranie.
(cytat, str. 152) Strategia - "są to najważniejsze elementy programu funkcjonowania organizacji lub jej wyodrębnionej ekonomicznie części, nastawione na wygranie rywalizacji z konkurentami, a przynajmniej na utrzymanie się, a w ostateczności - na minimalizację przegranej/strat w prowadzonej działalności".
(cytat, str. 147) Globalizacja działania korporacji zachęca(jeśli nie wymusza) do wyboru strategii działania opartej na fuzjach, akwizycjach i budowaniu aliansów strategicznych z konkurentami. Są to działania w swojej istocie realizujące podstawowe strategie korporacji, tzw. grand strategies.
(cytat, str. 155) W działalności badawczo-rozwojowej wyróżniają się dwa kierunki. Pierwszy nastawiony na produkt/usługę, drugi na proces produkcji. Pierwszy zasila strategie zorientowane na jakość produktu, jego nowoczesność, unikalność, drugi zaś na obniżenie kosztów wytwarzania. Produkty wysokiej jakości, tańsze niż u konkurentów, są skuteczną formą zdobywania rynków zbytu.
(cytat, str. 135 - 136) Strategia poziomego wykupienia pokrewnej firmy polega na nabyciu innej, ale bliskiej pod względem przynależności branżowej. Tak np. Coca-Cola wykupiła Minute Maid - producenta napojów owocowych. Korzyść polegała na przekazaniu kupionej firmie umiejętności rozszerzenia sprzedaży i możliwości scalenia sieci dystrybucji. Wygrywa się przeto efekt zwiększonej skali działań. Koszty badań, reklamy i sieci dystrybucyjnej rozkładają się na większą masę sprzedanych produktów.
(cytat, str. 135) Nazwa strategia poziomej integracji dotyczy sytuacji, gdy jedna firma nabywa inną, identyczna lub prawie identyczną w tej samej branży.
(cytat, str. 134) Strategia łączenia firm dokonuje się przez wymianę akcji. Celem łączenia jest wzmocnienie i pełne wykorzystanie podstawowych umiejętności/kompetencji firm równorzędnych. Chodzi o podwojenie sił, wygranie efektu skali. Może także wystąpić efekt synergiczny, zwłaszcza przy uzupełnianiu się podstawowych umiejętności.