Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 165) Typowe zachowania lidera: -rozpoczynanie wszelkich działań od pytania ,,co można zrobić?", a następnie przechodzenie do kolejnego ,,co mogę i powinienem zrobić, aby tego dokonać?" -nieustannie pytanie i przypominanie pracownikom misji i celów organizacji oraz determinantów efektywności działania -skłonność do udzielania pomocy, ale jednocześnie niezwykłą restrykcyjność w stosunku do założonych wyników pracy, norm -brak obaw wobec sił drzemiących w pracownikach -właściwy jedynie im sposób poddawania się tzw. testowi lustra ( stojąc rano przed lustrem pragnie widzieć w nim odbicie osoby, którą chcieli być, którą chcieli szanować i której chcieli wierzyć)
(cytat, str. 62 - 63) Zachowanie twarzy to pogodzenie porozumienia z zasadami i własnym wizerunkiem negocjatorów.
Słowa kluczowe:negocjator, zachowanie, zachowanie twarzy Komentarze i źródła pierwotne: Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa jako narzędzie zarządzania zamianami o charakterze restrukturyzacji - R.Borowiecki,E.Wysłocka
(cytat, str. 16) "a) Stosuj się do złotej zasady: traktuj innych- bez wyjątku- tak,jak samym chciałbyś być przez nich traktowany. b) Używaj czterech słów zbyt często w biznesie pomijanych: proszę, dziękuję, dobra robota. c) Biznes i alkohol czy narkotyki są nie do pogodzenia jak ogień i woda."
(parafraza, str. 27) Trzebienie złych przyzwyczajeń: - zamień plastykowy zestaw naczyń na porcelanowe filiżanki, - wykałaczkę wyrzucaj od razu w łazience, - nie żuj gumy, - trzymaj ręce z dala od twarzy, - nie jadaj przy biurku, - nie pal, - nie rozmawiaj na temat części ciała ani jego funkcji, - nie siadaj na cudzym biurku, - trzymaj stopy na podłodze.
Słowa kluczowe:biznes, zachowanie Komentarze i źródła pierwotne: adekwatny przykład na stronach 144 - 148
(cytat, str. 256) Zachowania chaotyczne definiują się zazwyczaj w kategorii zachowań nieregularnych układu. Oznacza to, ze układ nie wykazuje zachowań periodalycznych w ich klasycznej postaci, nie występują w nim przykładowo cykle periodyczne o ustalonej częstotliwości. W układzie chaotycznym istnieją natomiast cykle nieperiodyczne, dla których można ustalić częstotliwość średnią.
(cytat, str. 20) Niezależnie od tego, czy manipulujesz, czy wywierasz pozytywny wpływ, próbujesz zmusić kogoś do zrobienia tego, czego oczekujesz. Różnica polega na tym, że manipulacja wykorzystuje taktykę opartą na fałszywej logice, negatywnych uczuciach, a pozytywne oddziaływanie bazuje na otwartości i uczciwości.
(cytat, str. 14) Jeżeli nie masz umiejętności telepatycznych, pozostaje Ci tylko jedno narzędzie oddziaływania na innych. Tym narzędziem jest Twoje zachowanie i musisz wykorzystać je tak, jak robią to fachowcy, którzy wybierają odpowiednie narzędzie do wykonania określonej pracy, a następnie używają je we właściwy sposób.
(cytat, str. 12) Wzory zachowań, jako trzeci rodzaj wzorów kulturowych, kształtują się na skutek upowszechniania określonych postaw dotyczących stosunku członków grupy do konkretnych przedmiotów i sytuacji.
(cytat, str. 43) Kara jest niepożadanym, awersyjnym skutkiem działania, który został celowo wprowadzony przez ludzi po to, aby wyeliminować zachowania dewiacyjne i aspołeczne.
(cytat, str. 45) skuteczność sterowania negatywnego jest znacznie mniejsza niż efektywność sterowania pozytywnego. Åatwiej jest modyfikować zachowanie za pomocą nagrody niż kary.
(parafraza, str. 15 - 16) Najważniejszym krokiem prowadzącym do zbudowania kontaktu w tym wypadku jest: dopasowanie się do drugiej osoby oraz odzwierciedlanie jej zachowań. Wśród czterech podstawowych technik odzwierciedlania można wyróżnić: -odzwierciedlanie tonu głosu/tempa wypowiedzi, -odzwierciedlanie tempa oddechu, -odzwierciedlanie ruchu, -odzwierciedlanie postawy ciała2004, s.47.
(cytat, str. 13) Wśród z kolei pozytywnie postrzeganych sygnałów niewerbalnych można wskazać na: - "Gest otwartości". (Okazywanie "czystych dłoni", czyli dłoni skierowanych ich wewnętrzną stroną do góry, to okazywanie czystych intencji płynących z naszej wypowiedzi)(...) - Otwartą postawę ciała. (Kiedy konsultant prowadzi rozmowę z potencjalnym lub rzeczywistym klientem, powinien on przyjmować pozycję wyprostowaną i rozluźnioną, lecz nie nazbyt "wyluzowaną", ponieważ to z kolei postrzegane może być jako oznaka arogancji!) - Szczery uśmiech. (...) - Dopasowywanie własnej pozycji siedzenia (lub stania) do pozycji swojego rozmówcy.
(parafraza, str. 11) W poniższej tabeli informacje stanowić mogą punkt wyjścia do dalszej analizy postępowania konsultantów (ale także ich klientów) podczas prezentacji handlowych, negocjacji czy ogólnie pojętej obsługi klienta.
(cytat, str. 225) Postawa bierna Opisuje się ją często jako stan apatii, braku reakcji na sygnały z zewnątrz i na innych ludzi. Postawa bierna, oznacza, że nie starasz się dochodzić swoich praw i zawsze widzisz siebie w roli przegranego. Skutkiem może być też poczucie bycia ofiarą, a także godzenie się na wykonywanie roboty za innych. Bierna postawa oznacza, że nie bronimy tego, w co wierzymy.
(parafraza, str. 51) Zachowanie się ludzi w organizacji przebiega według pewnych reguł (zasad), przy czym charakter tych reguł może być znacznie zróżnicowany. Jest to generalnie wynikiem wzajemnych oddziaływań jednostki, grupy i środowiska organizacji jako zindywidualizowanego układu, na podstawie którego każdy pracownik buduje cały system swego postępowania.
(parafraza, str. 44 - 46) Jak się zachowywać podczas negocjacji: - uważnie słuchaj, - zadawaj dużo dobrych pytań, - wykorzystuj siłę milczenia, - wykorzystuj anegdoty do przedstawienia swojego stanowiska i budowania relacji, - zachowaj ostrożność, opowiadając o swoim życiu osobistym, - wczuj się w sytuację przeciwnika, ale mu nie współczuj.
Słowa kluczowe:zachowanie Komentarze i źródła pierwotne: więcej zasad w książce s.82-84