Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 24) Plany strategiczne są planami nadrzędnymi, które mają zapewnić przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa. W planach tych następuje zakreślenie ogólnych ram dla zasadniczych strategicznych decyzji. W planach strategicznych określa się przede wszystkim: -długofalowe cele przedsiębiorstwa, -modyfikacje celów wynikające z konieczności dostosowania się do zmian otoczenia przedsiębiorstwa, -zasoby niezbędne do osiągania założonych celów, -sposoby pozyskania i wykorzystania zasobów.
(cytat, str. 24 - 25) Plany operacyjne mają charakter planów wykonawczych w stosunku do planów strategicznych. W planach tych następuje określenie celów pośrednich w stosunku do celów nadrzędnych sformułowanych w planie strategicznym. Plany operacyjne zawierają szczegółowe zadania i działania, niezbędne do wykonania w ustalonych okresach. Ponadto w planach operacyjnych ustala się zasady podziału środków niezbędnych do realizacji bieżących zadań oraz zasady efektywnego wykorzystywania przydzielonych środków, a także warunki, jakie muszą być spełnione przy realizacji poszczególnych zadań, aby bieżące działania doprowadziły do osiągnięcia nadrzędnych celów przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 25) Kontrola w systemie controllingu jest bezpośrednio związana z planowaniem. Jest to proces sprawdzania, czy działalność przedsiębiorstwa przebiega w sposób zgodny z ustaleniami zawartymi w planach działalności oraz czy przedsiębiorstwo osiąga założone cele.
(cytat, str. 26) Sterowanie w systemie controllingu oznacza działania, które mają zapewnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa w sposób określony w planie. Działania sterujące są zorientowane na przyszłość i obejmują sprzężenia wyprzedzające. Zatem głównym celem sterowania controllingowego jest niedopuszczenie do pojawienia się zakłóceń w działalności przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 6) Plany taktyczne są pośrednią formą pomiędzy planami strategicznymi a planami operacyjnymi , obejmują średnie okresy zarządzania (zwykle do 5 lat).
(cytat, str. 176) Przegląd planów jakości firmy przeprowadza naczelne kierownictwo, zazwyczaj raz do roku. Obejmuje on cele i plany firmy w dziedzinie jakości, w których realizacji uczestniczą wszystkie wydziały firmy. Tematy tych przeglądów dotyczą: 1) projektów jakości, 2) jakości i kosztów poprawy planów jakości, 3) przeglądów organizacji zapewnienia jakości. W czasie tych posiedzeń omawia się całokształt działań związanych z jakością w poprzednim roku, a ich wynikiem jest plan jakości, który ustala cele i plany firmy na najbliższy rok.
(cytat, str. 19) Najważniejszymi rezultatami menedżerskiego myślenia są właśnie cele, plany i strategie działania. Stanowią one główne konstrukcje umysłu, dzięki którym świat możliwości potencjalnych przekształcony zostaje w świat sztucznych wytworów i różnego typu rozwiązań.
(cytat, str. 97) Strategia odnosi się do planów naczelnego kierownictwa, zapewniających wyniki zgodne z misją i celami organizacji, w strategii wyróżniamy trzy stadia: 1)formułowanie strategii, 2)wdrażanie strategii, 3)kontrolę strategiczną(modyfikującą strategię lub sposób jej wdrażania, aby osiągnąć pożądane wyniki).