Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 53) Innymi słowy, pokaż ludziom, że ich szanujesz i oddajesz ważne sprawy w ich ręce. Przekonasz ich o tym, że troszczysz się o ich przyszłość. Jeśli zrobisz to wszystko, otaczać się będą ludzie o wysokiej motywacji.
(cytat, str. 124) Prezes firmy, nauczyciel w klasie, sprzedawca w supermarkecie, wszyscy osiągają lepsze rezultaty, zajdą dalej i będą z siebie bardziej zadowoleni, jeśli tylko opanują jedną regułę uświęconą tradycją - jeśli będą traktować innych tak, jakby chcieli być przez nich traktowani. Lub, by użyć bardziej współczesnego języka, jeśli będą okazywać szacunek innym.
(cytat, str. 130) Gdy zdamy sobie sprawę wielkiej siły szacunku, trudno zrozumieć, dlaczego tak wielu menedżerów wrzeszczy na swoich pracowników i ich poniża. Zazwyczaj powodem jest ich niskie zdanie o samych sobie.
(cytat, str. 135) Prawda wygląda tak, że niemal wszyscy ludzie, jakich spotykasz, uważają się pod jakimś względem za wyższych od ciebie. Możesz wkraść się w ich serca, jeśli dasz im do zrozumienia w jakiś subtelny sposób, że uznajesz ich wielkość i masz dla niej szacunek.
(parafraza, str. 96 - 98) Metoda szacunku ekspertów - stosowana do ustalenia wag kryteriów wartościowania pracy. FAZY: 1) ustalenie wag kryteriów wartościowania pracy przez ekspertów w oderwaniu od stanowisk pracy, jedynie na podstawie tzw. preferencji przedsiębiorstwa (ustalenie dominanty). a) ocena kryteriów przez ekspertów b) ewentualne korygowanie swoich ocen przez ekspertów c) uzasadnienie swoich ocen przez ekspertów 2)powtórzenie fazy pierwszej, ale w odniesieniu do stanowisk pracy występujących w danym przedsiębiorstwie (odchylenie ocen indywidualnych od dominant).
(cytat, str. 279) A oto wskazówki, których przestrzeganie pozwala skłonić innych ludzi do podzielenia waszego punktu widzenia: - jedyny sposób by wziąć górę w sporze - to uniknąć go, - przejawiajcie szacunek dla poglądów współrozmówcy; nigdy nie mówcie mu, że nie ma racji; - jeśli nie macie racji, przyznajcie to szybko i zdecydowanie; - od samego początku trzymajcie się przyjaznego tonu rozmowy, - zmuście współrozmówce, żeby jak najprędzej powiedział wam tak; - niech przez większą część czsu rozmowy mówi wasz rozmówca, - niech współrozmówca uważa, że dana myśl pochodzi od niego; - szczerze starajcie się patrzeć na kwestie będące przedmiotem rozmowy z punktu widzenia waszego rozmówcy, - odnoście się z sympatią do myśli i życzeń waszego rozmówcy; - odwołujecie się do najszlachetniejszych motywów, - starajcie się udramatyzować swoje idee, przekazujcie je efektywnie; - rzucajcie wyzwanie.
(cytat, str. 58) U podstawy każdego sukcesu sprzedaży leży przyjazne nastawienie do klienta. Składają się na to trzy elementy: czas, zrozumienie i szacunek.
(cytat, str. 188) Konstruktywny sposób pokonywania konfliktów polega na zastosowaniu metody samych wygranych. Jest on oparty na wspólnym rozwiązywaniu problemów, podczas którego dążymy do określenia i zrozumienia potrzeb wszystkich partnerów (uczestników) sytuacji konfliktowej. Powinno się to odbywać na zasadzie równości wszystkich, wzajemnym szacunku, uznaniu i przychylności.