Cytaty i parafrazy dla: strategia firmy (0 - 10 z 10)
Szczepanik R.,
17 śmiertelnych błędów szefa,
Helion, Gliwice 2010
- Swego czasu w pewnym mieście istniały dwa popularne kina. Dobra lokalizacja, dobór najlepszych filmów zapewniały największe przychody.
Sytuacja uległa zmianie gdy pojawiły się multipleksy kinowe, zdobywając ogromne udziały w rynku i wysysając widownię z mniejszych kin.
Właściciele obu kin zareagowali skrajnie różne. W pierwszym zmieniono strategię i zaczęto kreować kino jako niszowe, dla 'ambitnej widowni', organizowano tematyczne noce filmowe, festiwale filmów krótkometrażowych itp.
Pozyskano w ten sposób nową grupę klientów, inną niż tą którą zabrały multipleksy. Drugie kino idąc w zaparte po niedługim czasie zbankrutowało.
(Szczepanik R. 2010, s. 271)
Figiel A.,
Etnocentryzm konsumencki,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
- Wykorzystanie wizerunku kraju i marki w budowie strategii.
Wizerunek kraju może być skutkiem występowania efektu halo lub może powstać jako konstrukcja sumaryczna. (...) Model halo, pociąga za sobą dwie poważne implikacje dla kształtowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Po pierwsze, klienci dokonują oceny produktów na podstawie wizerunku kraju ich pochodzenia. Po drugie, wizerunek kraju wpływa na konsumencką ocenę poszczególnych atrybutów produktów. Również wizerunek kraju jako wynik oddziaływania efektu halo bezpośrednio wypływa na przekonania konsumentów na temat atrybutów produktów i pośrednio na całkowitą ich ocenę.
Teoria sumaryczna zakłada natomiast, że konsumenci kodują i agregują informacje na temat produktów. Oznacza to, że analizując określony produkt, nie biorą pod uwagę wszystkich jego cech, lecz posługują się pewnymi uproszczeniami. Ułatwia to zapamiętywanie i przetwarzanie informacji. (...) Wizerunek danego kraju bezpośrednio wpływa na konsumencką ocenę każdego kolejnego produktu pochodzącego z tego kraju. Należy zwrócić uwagę, że wizerunek kraju nie oddziałuje pośrednio na wizerunek każdego kolejnego produktu z danego kraju.
(...)
Opisane mechanizmy opisujące relację miedzy wizerunkiem kraju a wizerunkiem marki niosą ze sobą implikacje strategiczne dla przedsiębiorstw. Strategia marketingowa oparta na wizerunku kraju może zwiększać dochody w krótkim czasie i jest zdecydowanie mniej kosztowna i czasochłonna niż strategia marki. W dłuższym okresie może jednak prowadzić do utraty przewagi konkurencyjnej. Z tego powodu duże przedsiębiorstwa, które zdobyły silną pozycję rynkową, koncentrują się w znacznie większym stopniu na budowaniu wizerunku marki niż budowaniu wizerunku kraju pochodzenia.
(Figiel A. 2004, s. 98-102)
Obłój K.,
Mikroszkółka zarządzania,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994
- Strategia frontalnego ataku polega na jednoznacznym wykorzystaniu słabości konkurenta i zogniskowanym zużytkowaniu podstawowych zasobów i umiejętności przeciwko konkurentom.
(Obłój K. 1994, s. 78)
Pierścionek Z.,
Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
- Strategie rozwoju na poziomie korporacji,określane jako strategie wzrostu i rozwoju,podzielimy na te właściwie dla przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego: strategie rozwoju firmy wyspecjalizowanej oraz strategie właściwe dla przedsiębiorstwa zdywersyfikowanego: strategie firmy zdywersyfikowanej.
W literaturze są tworzone warianty strategii na poziomie korporacji głównie uwzględniające kierunki oraz typy rozwoju przedsiębiorstwa. Między innymi A. Thompson i A. Strickland wyodrębniają na poziomie firmy następujące ogólne strategie:
1) koncentracji na jednym biznesie,
2) integracji wertykalnej,
3) dywersyfikacji pokrewnej,
4) dywersyfikacji niepokrewnej,
5) redukcji,
6) pozbycia się i likwidacji,
7) kombinowaną.
(Pierścionek Z. 2003, s. 281)
Oleksyn T.,
Sztuka kierowania,
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2001
- Misje są punktami wyjścia dla opracowywania strategii firmy, w tym także strategii personalnych. Wpływają wielokierunkowo na różne dziedziny działalności organizacji. Misje nie są niezmienne w czasie. Są pewnym idealnym stanem przyszłym, do którego firma stale dochodzi modyfikując sukcesywnie własne wyobrażenia.
(Oleksyn T. 2001, s. 164)
Knowles T.,
Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
- Podstawowe elementy strategii firmy odnoszą się do następujących obszarów:
-finasów ...;
-marketingu ...;
-działalności gastronomicznej ....
(Knowles T. 2001, s. 243-244)
Lewandowski J.,
Zarządzanie jakością,
Wydawnictwo MARCUS, Łódź 1998
- Strategia firmy uwzględniająca jakość, bezpieczeństwo i ochronę środowiska powinna opierać się na następujących elementach:
- misji przedsiębiorstwa,
- wizji strategicznej,
- celach i zadaniach,
- strategii działania.
(Lewandowski J. 1998, s. 114)
Borkowska S. (red.),
Zarządzanie zasobami ludzkimi,
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2006
- W procesie zespolenia koncepcji personalnej ze strategią firmy szczegółowe znaczenie ma strategia zarządzania zasobami ludzkimi. Powinna ona określać zasady i wyznaczać kierunki działań tworzących wartość w poszczególnych obszarach tj. pozyskiwaniu pracowników, zarządzaniu efektywnością pracy, wynagradzaniu i rozwoju. Zasady te powinny tworzyć ramowy układ dla redefiniowania stosowanych praktyk oraz określania kierunków transformacji funkcji HR tak, by tworzyć wartość przez generowanie potencjału ludzkich pomysłów.
(Borkowska S. (red.) 2006, s. 61)
- W praktyce można tu wyróżnić trzy modelowe ujęcia wspomnianej zależności relacja strategii firmy - strategia zzl, a mianowicie reaktywne, aktywne i interaktywne (Pocztowski 1996, s. 152). (...)
Nie podejmując w tym miejscu próby rozstrzygnięcia, który z wymienionych trzech modeli jest słuszny, warto podkreślić, iż większość autorów uznaje wzajemność związków między strategią firmy i strategią personalną (Lipka 2000, s. 36 i n.), a niektórzy wręcz podkreślają szczególne znaczenie tej ostatniej w układzie strategii funkcjonalnych (Szeloch 1998, s. 43). Ogólnie można przyjąć, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi powinna być zintegrowana z pozostałymi składnikami nadrzędnego planu strategicznego firmy (Lundy, Cowling 2000, s. 14). Oznacza to, że proces jej formułowania i implementowania powinien być zintegrowany z procesem tworzenia strategii marketingowej i finansowej firmy. Następuje wtedy swoiste przenikanie się poszczególnych strategii funkcjonalnych (tabela 1).
(Borkowska S. (red.) 2006, s. 57-58)
Sajkiewicz A.,
Zasoby Ludzkie w Firmie,
POLTEXT, Warszawa 2000
- Strategia firmy staje się podstawą unowocześniania zarządzania organizacją i kierowania pracownikami, gdy na centralnej pozycji znajdą się wspólne dla załogi wartości. Są nimi:
- zadowolenie pracowników i klientów firmy,
- zaspokajanie potrzeb wyższego rzędu - indywidualnych sukcesów, stanowiących cząstkę sukcesów zespołowych,
- autonomia decyzji i działań, z poczuciem indywidualnej odpowiedzialności, w ramach przyznanych uprawnień,
- prawo do sprawiedliwej oceny i godziwych warunków pracy,
- poczucie społecznej więzi.
(Sajkiewicz A. 2000, s. 185)