Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 30) Głównymi narzędziami w ramach interfunkcyjnego zarządzania są: kalkulacja kosztów, obsługa logistyczna, obsługa zapasów oraz terminowość i czas dostaw.
(cytat, str. 30) Interorganizacyjna metoda zarządzania logistycznego polega na kooperacji i koordynacji operacji realizowanych przez różne organizacje ponad granicami państw.
(cytat, str. 15) Nowa sztuka zarządzania jest bowiem w istocie jedynie kontynuacją starej sztuki rządzenia, a gdy się bada teorię zarządzania równolegle do politologii, opisy sytuacyjne zarządzania zaś równolegle do historii polityki dostrzega się, że są to dwie bardzo zbliżone gałęzie tej samej dziedziny. Każda z nich ułatwia wyjaśnienie drugiej. Ponieważ jednak historię badano aż do przesady, zarządzania zaś niemal wcale, nic dziwnego, że częściej można dzięki temu wyjaśnić sytuacje występujące w zarządzaniu.
(cytat, str. 181) Paradoksalne wymagania wobec przywódców: - zdolność budowania relacji z zatrudnionymi ... zachowując odpowiedni dystanc - zdolność przewodzenia ... pozostając w cieniu - ufanie personelnowi ... mając na oku to co się dzieje - tolerancja ... i chęć ingerencji jak coś działa - trzymanie się celów własnego działu ... i jednocześnie lojalność wobec całej firmy - dobre planowanie swojego czasu ... i elastyczność tego planu - wolne wyrażanie swoich poglądów ... i dyplomacja - bycie wizjonerem ... i stąpanie twardo po ziemi - doprowadzanie do konsensusu ... i umiejętnośc rozstrzygania konfliktu - bycie dynamicznym ... i umiejęstność refleksji - bycie pewnym siebie ... i bycie skromnym
(cytat, str. 12) Traktuję zarządzanie marketingowo logistyczne nie jako alternatywę klasycznie pojmowanego zarządzania, tylko jako jego formę, która w podmiocie działającym we współczesnym, konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, może przynieść korzystne (być może najlepsze) efekty.
(cytat, str. 11) fundamentalne podstawy zarządzania zakładają, że proces zarządzania składa się z tradycyjnie pojmowanych faz: - planowania - podejmowania decyzji - organizowania - motywowania wykonawców - kontrolowania realizacji
(cytat, str. 17) Zarządzanie marketingowe - jak ujął to Ph. Kotler - zmierza do takiego ukształtowania poziomu i struktury popytu w czasie i przestrzeni aby organizacja mogła osiągnąć swoje cele. Dostosowując tę definicję do zarządzania marketingowo - logistycznego, trzeba dodać, że chodzi nie tylko o ukształtowanie popytu ale także o organizację i realizację zasilania przedsiębiorstwa w środki produkcji, pozwalające na skonsumowanie tego popytu i jego materializację, w formie wytwarzania, sprzedaży i realizacji dostaw produktu.
(cytat, str. 23) Zarządzanie jest profesją łączącą osobiste zdolności, nabytą wiedzę i umiejętności praktyczne, szczególny charakter zaufania publicznego oraz stosowanie zasad etyki zawodowej i osobistą odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
(parafraza, str. 215 - 218) Pięć reguł sprawnego zarządzania: 1)stwórz własny rynek, 2)oferuj wyrób lub usługę na takim poziomie jakości, jakiego wymaga klient, bez względu na cenę, której żądasz, 3)buduj przewagę na rynku zarówno wyrobem, jak i oferowanym systemem usług, 4)minimalizuj koszty nie rezygnując ani z jakości, ani sposobu obsługi, 5)buduj konsekwentnie unikalność swojej firmy.
(cytat, str. 159) Informacje dla zarządzania (zarządcze) to informacje wykorzystywane w procesie zarządzania przez osoby zarządzające (menedżerów) w celu realizacji celów i zadań tego procesu. Pojęcie informacji dla zarządzania obejmuje zwykle informacje ekonomiczne, w tym m.in.: finansowe (rachunkowe), organizacyjne, naukowe, kulturalne, techniczne, personalne.
(cytat, str. 66) Zarządzenie wysuwające na plan pierwszy aspekt statyczny funkcjonowania organizacji jest nazywane podejście strukturalnym w zarządzaniu, natomiast podejście skoncentrowane na aspekcie dynamicznym funkcjonowania organizacji - podejściem procesowym w zarządzaniu.
(cytat, str. 108 - 109) Nowoczesne techniki i metody zarządzania pozwalają na integrację kwestii ekologicznych i społecznych w wewnętrzne procesy zarządzania. To umocnienie opiera się na: - wdrażaniu zintegrowanych systemów zarządzania, - wdrażaniu ekologicznych i społecznych przedsięwzięć (w tym na przykład wymiana technologii na przyjazną środowisku), - przeprowadzaniu wstępnej oceny oddziaływania na środowisko naturalne i społeczeństwo (na przykład przestrzeganie norm z zakresu ochrony środowiska), - ekologizacji produktów i usług na etapie ich projektowania, - ekologizacji procesów produkcyjnych i eksploatacji urządzeń, - oddziaływaniu na wykonawców i podwykonawców, - monitorowaniu wpływu przedsiębiorstwa na środowisko naturalne i społeczeństwo.
(cytat, str. 25) Najdonioślejszym osiągnięciem Fayola było jednak opracowanie teorii funkcji zardządzania, którą przedstawił w swym dziele Administracja przemysłowa i ogólna. Fayol sklasyfikował i opisał tam funkcje zarzadzania rozumiane szeroko i wąsko. Funkcje zarządzania w szerokim znaczeniu- dzisiaj określane najczęsciej mianem funkcji przedsiębiorstwa - to, według Fayola, grupy czynności technicznych, handlowych,finansowych, ubezpieczeniowych, rachunkowych i administracyjnnych, czyli czynności w zakresie zarządzania sensu stricto.
(cytat, str. 53 - 54) Na tle obserwacji Sheldon sformułował odkrywzą w owych czasach tezę: przemysł jest nie tylko kompleksem rzeczy (maszyn i procesów technicznych), ale przede wszystkim zbiorowością ludzką. W zarządzaniu wyrózniał Sheldon trzy główne funkcje: 1.Administrowanie polegające na ustalaniu całościowej polityki oraz koordynacji finansów produkcji i sprzedaży; ustalanie rozmiarów działalności i finalnej kontroli. 2.Kierowanie, którego istotą jest realizacja polityki określonej przez administrowanie. 3.Organizowanie rozumiane jako proces takiego przygotowania pracy, który ją ułatwia i ulepsza oraz takiego podziału działań i obowiązków, który stwarza najlepsze możliwości do efektywnej działalności.
(cytat, str. 84) Podejście normatywne przedstawicieli szkoły neoklasycznejwyraża się w pojęciu szeregu zasad zarządzania, wsród których na szczególną uwagę zasługują: -maksymalizacja zysku, -decentralizacja decyzji i odpowiedzialności,rozszerzenie przez cele, -rozszerzenie zasięgu kierowania, -zarządzanie przez cele, -kontrola przez wyjątki i autokontrola jednostek autonomicznych -motywacja przez współuczestnictwo.
(cytat, str. 189) Analizowanie reklamacji i innych form zażaleń jest podstawą zarządzania zażaleniami, obejmującego procedurę odpowiedzi udzielonych poszczególnych klientom w celu odbudowania zadowolenia i zapobieżenia rozprzestrzenianiu się ujemnych opinii o firmie.
(cytat, str. 28) Zarządzanie w turystyce jest to zestaw działań (obejmujących planowanie i podejmowanie decyzji w szeroko rozumianej gospodarce turystycznej, organizowanie, przewodzenie tj. kierowanie ludźmi) skierowanych na zasoby organizacji turystycznych (ludzkie, rzeczowe, finansowe, przyrodnicze, informacyjne) i wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów tych organizacji w sposób sprawny i skuteczny.
(cytat, str. 14) Wdrażanie strategii wynika z odpowiedniej realizacji właściwej grupy projektów strategicznych. Leży w punkcie styku zarządzania korporacyjnego i zarządzania portfelem projektów - w miejscu, gdzie cel, wizja i kultura organizacji są ujmowane w działania i wyniki. Nie ma po prostu innej drogi do realizacji strategii niż ta, która wiedzie przez zarządzanie portfelem projektów.
(cytat, str. 29 - 30) Zarządzanie w nowoczesnym rozumieniu ma wiele interpretacji. W praktyce oznacza ono zespół działań decyzyjnych zapewniających sterowanie zasobami i procesami firmy w celu ich optymalnego powiązania i wykorzystania dla osiągnięcia możliwie najlepszego efektu w istniejących warunkach jej działania (prawnych, ekonomicznych, społecznych, ekologicznych itp.) w sposób sprawny i skuteczny oraz zgodny ze społeczną racjonalnością działań gospodarczych.