Encyklopedia Zarządzania :: proces zarz��dzania projektem
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: proces zarz��dzania projektem (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 33) Zrozumienie znaczenia interesariuszy dla skutecznej i efektywnej realizacji projektów doprowadziło do opracowania zasad, sposobów i instrumentów współdziałania z nimi w przedsięwzięciach składających się na tzw. zarządzanie interesariuszami projektu(ang. project stakeholders managment). Zarządzanie to obejmuje zazwyczaj trzy fazy: analizy, planowania i wdrożenia, które są powiązane z poszczególnymi procesami zarządzania projektem.
(cytat, str. 61) W związku z tym, że proces zarządzania projektem wiąże się z wydatkowaniem - będących częścią systemu finansów publicznych - środków pomocowych, musi on respektować zasady i regulacje prawne związane z gospodarowaniem środkami publicznymi.
(cytat, str. 19) Projekt to jednorazowe złożone przedsięwzięcie mające doprowadzić do osiągnięcia określonej zmiany, wymagające nakładu zasobów, które ujęte jest w ramy ograniczeń czasowych, kosztowych i jakościowych.
(cytat, str. 80) Organizacje realizacja projekty dzielą je na kilka faz w celu usprawnienia procesu zarządzania projektem oraz powiązania go z prowadzona działalnością operacyjną. Fazy projektów wyznaczane są przez jeden lub więcej produktów cząstkowych (deliverables), które muszą być osiągnięte, aby uznać, iż dany etap dobiegł końca.
(cytat, str. 18) Zarządzanie projektem można rozpatrywać jako pięć wzajemnie ze sobą powiązanych procesów: - Rozpoczęcie projektu - obejmuje identyfikacje potrzeb, wstępne dofinansowanie wymagań odnoszących się do projektu i kończy się decyzją o zatwierdzeniu produktu cząstkowego i kontynuowaniu prac nad projektem, - Planowanie realizacji projektu, w którym następuje doprecyzowanie celów projektu, wybór najlepszych z dostępnych sposobów osiągania planowanych celów, oszacowanie kosztów i czasu realizacji, - Realizacja projektu- obejmuje wszelkie działania polegające na koordynacji działań ludzi i zasobów dla zrealizowania planu projektu - Kontrola - to systematyczne prowadzone działania monitorowania i mierzenia rezultatów uzyskiwanych w trakcie trwania całego procesu zarządzania projektem w celu odkrycia odchyleń od planu i proponowanie - w razie konieczności - działań korygujących, - Zakończenie - oznacza realizację formalnej procedury akceptacji uzyskanych wyników etapu lub całego projektu oraz prawidłowe zakończenie etapu lub projektu.