Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 118) Isniejąca od lat teoria informacji ma nazwę mylącą - jest to ilościowa teoria informacji, jej podstawowym pojęciem jest "ilość informacji", a nie informacja.
(parafraza, str. 60 - 61) Jeżeli nastawiamy się na wysłuchanie słów krytyki albo komplementów pod adresem konkurencji podczas negocjacji - na pewno je usłyszymy. Jeśli tylko klient zauważy, że bierzemy pod uwagę jego negatywną ocenę, z pewnością wykorzysta to, żeby naruszyć naszą pewność siebie i osłabić naszą pozycję. Dlatego, nie należy przystępować do negocjacji z nastawieniem na wysłuchanie "śmiecia informacyjnego". Odwrotnie, powinniśmy słuchać wszystkiego, co umacnia naszą pozycję jako negocjatora np. uwag o niemożności wykorzystania usług konkurencji przez klienta lub tego, co o naszym towarze mówią inni pracownicy firmy klienta.
Słowa kluczowe:krytyka, negocjacje trudne Komentarze i źródła pierwotne: A. Podgórecki, Modele socjotechniki, Warszawa 1974 (tekst powielony)w
(cytat, str. 49) Krytycy zwracają uwagę na opartą na potocznych kategoriach i zagmatwaną terminologię oraz brak pogłębionych badań, co stwarza pole dla szamanów zarządzania. Prowadzi to do smutnej dla środowiska akademickiego konkluzji, że zarządzanie jest na etapie rozwoju epistemologicznego porównywalnego z medycyną plemienną, na etapie zaś rozwoju społecznego zbliża się do showbiznesu.
(cytat, str. 151) Krytyka jest nieuniknionym elementem gry, jaką toczą klienci z handlowcem. Jednocześnie jest ona wielkim zagrożeniem, ponieważ odbiera mu entuzjazm do pracy. Dlatego każdy sprzedawca powinien trenować umiejętności radzenia sobie z krytyką.
Słowa kluczowe:klient, krytyka, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego Polski. Raport końcowy. Warszawa: Urząd Kultury Fizycznej i Turystyki 1997, s. 30-33.
(cytat, str. 47) Prawda jest taka, że komunikowanie się jest nie tylko umiejętnością, ale także sztuką. To proces, który trzeba przemyśleć i nad którym trzeba pracować bardziej, niż większość ludzi ma ochotę. To proces, w którym trzeba się narażać przez wystawienie własnych pomysłów na krytykę.
(cytat, str. 154) Należy zacząć od stworzenia środowiska, w którym ludzie będą otwarci na rady i konstruktywną krytykę. Należy szerzyć przekonanie, że błędy stanowią normalny element życia.
(cytat, str. 205) "Krytyka powinna się odbywać w cztery oczy. Chwalić natomiast możemy publicznie, zwiększa to satysfakcję osoby chwalonej."
Słowa kluczowe:krytyka Komentarze i źródła pierwotne: B. Gregor, M. Stawiszyński, "Zarządzanie informacjami na użytek procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie"
(cytat, str. 19) Gdy ktoś osiągnie sukces - sposób dochodzenia do niego nie będzie receptą dla pozostałych. Nie zaprzeczamy skuteczności benchmarkingu, czyż jednak stosowanie nowych koncepcji w czarządzaniu nie może paradoksalnie porwadzić do marzamu - wiary w sukces osiągany na podstawie czyjejś metody, i zniechęcać do samodzielnych badań?
(cytat, str. 233) Praca Geerta Hofstede oparta została na badaniu 106 000 respondentów, ale wszyscy pracowali dla IBM ! Oznacza to, żę całe badanie było jednym dużym CASE STUDY i trudno wyciagać wnioski ogólne na tej podstawie.
(cytat, str. 17) "Krytyka" (od greckiego słowa kritikos znaczącego "sędzia") jest formą oceny. Każde ocenianie zawiera zarówno element obiektywny (poza tobą), jak i subiektywny. Wszyscy rodzimy się ze zdolnością oceny. Co cenimy - nasz system wartości - zależy w znacznym stopniu od naszego środowiska oraz jego kultury.
Słowa kluczowe:krytyka Komentarze i źródła pierwotne: Zob.: J. Penc, Decyzje menedżerskie, C. H. Beck, Warszawa 2001, s. 113.
(cytat, str. 48) ...w naukach społecznych i behawiorystycznych nie ma ogólnej zgodności pogląÃ°ów co do możliwości i celowości formułowania ich pojęć w kategorii obserwacji empirycznych. Nie ma również zgodności poglądów co do tego, czy dane uzyskane z pomiarów wnoszą cokolwiek nowego do wiedzy i pojmowania przedmiotu. Przeciwnicy opisu ilościowego argumentują stwierdzeniem tak wielkiej różnorodności w naturze i zachowaniu człowieka, że niemożliwe jest wykorzystanie dla nich metodologii nauk fizycznych.
(cytat, str. 34) Paradygmat radykalnego humanizmu, podobnie jak paradygmat interpretatywny, oparty jest na przekonaniu, że społeczeństwo nie jest konkretnym bytem. Odmiennie jednak widzi rolę nauki. Rzeczywistość społeczna jest tworzona społecznie, ale dzieje się to kosztem ludzi, którzy wzrastają „uwięzieni” w nierealnym, acz uznawanym za koniczny, świecie.
(cytat, str. 48) Krytyczna analiza kulturowa obejmuje zazwyczaj badania środków masowego przekazu (teksty wtórne), a więc audycji telewizyjnych lub radiowych, filmów, prasy itd.
(cytat, str. 323) Naukowcy, najczęściej indywidualiści, nie chcą widzieć zespołowej natury myślenia. Cóżby zostało z ich renomowanej genialności? Stąd wieczny bezsensowny spór o "materializm" i "idealizm", o aprioryzm i empiryzm, o nieprzetłumaczalność poglądów z odległych kulturalnych środowisk, o niemożliwość zrozumienia dawnych epok. Stąd legendy o tajemniczej intuicji i ucieczka od metafizyki lub mistyki.
Dopiero socjologia myślenia może nam wytłumaczyć zagadnienie porozumiewania się i nieporozumiewania się ludzi. Może owocnie badań tak ważne zjawiska jak propaganda, działanie autorytetu, rola naśladownictwa, współpraca i konkurencja intelektualna, drogi i sposoby rozprzestrzeniania się poglądów.
(cytat, str. 362) ... uwłacza ona dyscyplinie akdemickiej, jest niechlujna pod względem metodologii i ślepo wierna modom, że dużo szkody wyrządza firmom przekonując je do wplątywania się w nieustanne rewoludzie i że jej aktywiści to szarlatani najgorszego gatunku, pobierający niewyobrażalne honoraria za nic innego, jak przekładanie zdrowego rozsądku na groteskowy żargon.
(cytat, str. 171) Należy pamiętać o złotej zasadzie postępowania z innymi, która głosi, ze pochwala w o wiele wyższym stopniu wpływa na zachowanie ludzi niż krytyka. Ta ostatnia ludzi deprymuje i zniechęca do działania.
(cytat, str. 70) Celem strony, która przeprowadziła krytykę, jest osiągnięcie pożądanego skutku, ale sposób wyrażenia uwag wymaga głębokiego zastanowienia. Tylko krytyka konstruktywna przynosi dobre rezultaty, ale mimo to sprawia przykrość, a nawet bywa nie do przyjęcia dla wielu osób. Oto cztery główne sposoby reagowania na krytykę: - akceptacja, - odmowa przyjęcia odpowiedzialności, - odmowa przyjęcia podstawy krytyki, - odrzucenie.
Słowa kluczowe:krytyka Komentarze i źródła pierwotne: Bingi P., Sharma M. K., Maneesh K., Godla J. K. (1999), Critical Issues Affecting an ERP Implementation. Information Systems Management, 16(3)