Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 73) 1. standardy regulacyjne - wynikające z ustaw i przepisów prawnych, które narzuca państwo i sprawuje nadzór nad ich przestrzeganiem 2. standardy akredytacyjne - przeznaczone do użytku wlasnego, które organizaca definiuje samodzielnie, wprowadza w postaci wewnętrznych przepisów, praktyk i monitoruje ich przestrzeganie 3. standardy docelowe - stosowane przez wiodące organizacje, przyjmowane często jako punkt odniesienia podczas formułowania potrzeb i oczekiwań klientów.
(cytat, str. 44) NA początku każdy nowy proces jest niestabilny. Zanim zacznie się wprowadzanie PDCA należy procesy ustabilizować.
Za każdym razem, gdy pojawi się nieprawidłowość w bieżącym procesie, należy zadać następujące pytania: Czy tak się stało, ponieważ nie mieliśmy standardów? Czy to się stało, ponieważ standardy nie były przestrzegane? Czy też stało się to, poniważ standardy nie były odpowienie?
(cytat, str. 138) Jeżeli pracownicy stwierdzą, że firma łamie podstawowe standardy działalności gospodarczej postrzegane jako moralnie słuszne, to świadomie obniżą poziom swej produktywności. Nie będą bowiem skłonni współpracować z firmą, która nie przestrzega powszechnie przyjętej praktyki. Pracodawca z kolei nie zwolni całej siły roboczej, wymieniając ją na nowych robotników wykazujących pełną gotowość współpracy. Niska produktywność nowo zatrudnionych pozbawionych wsparcia doświadczonych pracowników sprawia bowiem, że tego typu działania są całkowicie bezcelowe.
(cytat, str. 96) "...zdolności uczenia się są ograniczone pod tym względem, że system może utrzymać tylko taki kierunek działania, jaki określają kierujące nim bieżące normy i standardy".
(cytat, str. 37) "Standardy zaś to udokumentowane ustalenia, które zawierają techniczne specyfikacje lub inne ściśle określone kryteria stosowane jako reguły, wskazówki bądź definicje właściwości po to by zagwarantować, że materiały, procesy, produkty i usługi są właściwe dla ich celów".
(cytat, str. 19) Zasada standaryzacji (one best way) – wprowadzone przez Taylora założenie, że istnieje jedna najlepsza metoda wykonywania danej pracy.
(cytat, str. 12) Zgodnie ze słowami Mr Michaela Willsa, wszystkie organizacje na całym świecie będą wykorzystywały standard BS7799 - standard opracowany przez przemysł dla przemysłu.
Słowa kluczowe:standardy Komentarze i źródła pierwotne: R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
(cytat, str. 126) "Przy umiejętnym i ostrożnym działaniu dostawca może tak wpłynąć na ustalane przez nabywcę standardy i miary oceny pracy, by przyszłe decyzje nabywcy przynosiły korzyści".
(cytat, str. 93) Standaryzacja jest pojęciem oznaczającym ustalenie standardów, wprowadzenie jednolitych norm, zwłaszcza w przemyśle, ujednolicenie produkcji; normalizację. Standaryzować znaczy tyle, co ustalać standard określonych wyrobów; ujednolicać, normalizować