Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: strategia koncentracji (0 - 15 z 15)
(cytat, str. 151) "Strategia koncentracji polega na koncentracji działań przedsiębiorstwa na wybranym fragmencie rynku i wyraźniej specjalizacji produktowo-rynkowej.Może doprowadzić do uzyskania pozycji quasi-monopolisty.Wyraża opcję unikania konkurencji na całym rynku z dążeniem do zjawiska konkretnych nisz rynkowych."
(cytat, str. 108) Wybór rynku docelowego w układzie kraj - segment(...) Strategia koncentracji krajowej polega na podejmowaniu przez przedsiębiorstwa działań na niewielu krajach, ale wielu segmentach rynku. Tę strategię wybierają firmy posiadające szeroki asortyment produktów, kierujące się chęcią ograniczenia ryzyka i kosztów podejmowania działań na nowych rynkach zagranicznych.
(cytat, str. 130) Strategia koncentracji odbiorców - ukierunkowaną na zmniejszenie liczby odbiorców lub nawet powiązania z monopsonem, jeżeli analizy potwierdzają ekonomiczną słuszność takiej koncepcji.
(cytat, str. 72 - 73) Strategia koncentracji polega na zwężaniu swojego pola działania do wybranej niszy rynkowej: regionalnej (np. Nowy Sącz) lub szczególnego segmentu rynkowego (np. niewidome kobiety). Koncentrując swoje wysiłki firma jest w stanie sprawniej i skuteczniej obsłużyć dany rynek niż jej konkurenci, którzy rozpraszają swój czas, uwagę i zasoby na obsługę wielu rynków. Dodatkowo koncentracja pozwala na szybkie wypracowanie marki i elastyczność w stosowaniu opcji niskich kosztów lub zróżnicowania na niewielkim rynku.
(cytat, str. 187) Strategia koncentracyjna (eliminacyjna) polega na zawężaniu zakresu działalności produkcyjnej/operacyjnej wykonywanej w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. W wyniku tego część dóbr wykonywanych przez przedsiębiorstwo jest pozyskiwana na rynku w efekcie transakcji rynkowych. Do realizacji tej strategii stosowane są przedsięwzięcia outsourcingu kapitałowego i/lub kontraktowego.
Słowa kluczowe:strategia koncentracji Komentarze i źródła pierwotne: autor: Bożyna Pomykalska
C.Zopounidis, "Multicriteria decision aid in financial management", "European Journal of Operational Research", 1999, No 119, s. 404-415.
(cytat, str. 187) Strategia koncentracyjna (eliminacyjna) polega na zawężaniu zakresu działalności produkcyjnej/operacyjnej wykonywanej w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. W wyniku tego część dóbr wykonywanych przez przedsiębiorstwo jest pozyskiwana na rynku w efekcie transakcji rynkowych.
(cytat, str. 65) Strategia koncentracji opiera się na gromadzeniu sił i przesuwaniu głównego ciężaru działalności przedsiębiorstwa, tak aby zmniejszyć liczbę dziedzin jego działalności. Polega ona również na ograniczaniu działalności ze względów bezpieczeństwa w dziedzinach zagrożonych upadkiem: częściowe lub całkowite wycofanie się z rynków będących w fazie schyłku, z nie przynoszących zysków sektorów sprzedaży oraz zaprzestanie produkcji mało rentownych wyrobów.
(cytat, str. 54) ,,(..) strategia koncentracji jest tworzona z myślą o szczególnie dobrej obsłudze określonego segmentu, a każda z funkcjonalnych zasad postępowania jest temu podporządkowana. Strategia ta opiera się na założeniu, że firma w ten sposób może sprawniej i skuteczniej obsłużyć swój wąski strategiczny segment niż konkurenci działający w szerszej skali. W efekcie firma albo osiąga zróżnicowanie w wyniku lepszego zaspokojenia potrzeb swojego segmentu, albo obniża koszty obsługi, albo jedno i drugie.''
(cytat, str. 140) ,,Grupa strategiczna jest to taka grupra firm w sektorze, która stosuje tę samą lub podobną strategię według wymiarów strategicznych.''
(cytat, str. 80) Zgodnie z założeniami strategii koncentracji rynkowej przedsiębiorstwo powoli i systematycznie zwiększa liczbę rynków, na których prowadzi swe działania gospodarcze.
(cytat, str. 116) Inną podstawowa strategia konkurowania jest strategia koncentracji na wybranych segmentach rynku i na pewnych produktach, służących zaspokajaniu popytu nabywców tworzących dane segmenty. Przedsiębiorstwo dysponujące ograniczonymi zasobami oraz nie mające dużej możliwości elastycznego działania, jak też szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby różnych rynków, może uzyskać korzystną pozycję wśród konkurentów dzięki silnej koncentracji w wybranym segmencie, po uprzednim ustaleniu luk rynkowych.
(cytat, str. 86) Strategia koncentracji jest odmienna od dwóch pozostałych pod względem zasięgu działania. Polega ona na wyborze konkretnego segmentu rynku i skupieniu się przedsiębiorstwa na obsłudze potrzeb określonej grupy nabywców.
(cytat, str. 58) W połowie lat 80. XX w. największe spośród zadomowionych na rynku linii lotniczych zaczęły coraz ostrzej reagować na poczynania nowych rywali, wprowadzając strategię konkurencji, której trzon stanowiły trzy elementy:
przemyślana polityka cenowa,
rozwój sieci połączeń z centralnym punktem przesiadkowym,