Cytaty i parafrazy dla: dobra niematerialne (0 - 4 z 4)
Silk A.,
Czym jest marketing,
Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008
- Produkty można podzielić na dobra materialne (fizyczne produkty) oraz dobra niematerialne (takie jak usługi, wydarzenia, ludzie, miejsca i pomysły).
(Silk A. 2008, s. 119)
Lichtarski J. (red.),
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001
- Dobra, na których nie można ustanowić wyłącznego prawa do korzystania, to grupa dóbr niematerialnych określanych mianem wolnych. Do grupy tej zalicza się:
- wiedzę powszechnie znaną, wynikającą z postępu nauki, opisaną i opublikowaną w mediach, nauczaną w szkołach itp.
- dobra niematerialne, których okres ochrony minął lub którym ochrona została cofnięta
(Lichtarski J. (red.) 2001, s. 111)
- Ochrona dóbr niematerialnych może zostać ustanowiona w trybie:
- rejestracji formalnej
- rejestracji po badaniu merytorycznym
- bez rejestracji
(Lichtarski J. (red.) 2001, s. 113)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Dematerializacja konsumpcji oznacza wzrost znaczenia dla konsument wartości niematerialnych, w tym także wiedzy, przeżyć i doznań estetycznych, zdrowia, rekreacji, a jej wyrazem jest spadek udziału spożycia dóbr materialnych i jednoczesne zwiększenie konsumpcji dóbr niematerialnych. (…) przyczynia się do rozwoju psychospołecznego człowieka i zaspokajania konstruktywnych potrzeb.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 15-16)