Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: kontrolowanie (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 277) Kontrolowanie jest to sprawdzanie, czy przyjęte cele są osiągane i czy cechy obiektu oraz rzeczywiste działania są zgodne z planowanymi normami, programami, budżetami, wzorcami itp.
(cytat, str. 277) Każdy proces kontrolowania obejmuje cztery fazy: 1. ustalenie norm, wzorców, celów (oraz metod ich pomiaru), 2. pomiar rzeczywistego stanu lub działania, 3. porównanie wyników mierzenia z ustalonymi normami, 4. decyzja.
(cytat, str. 72) koordynowanie jest to reagowanie na odchylenie od planu lub zmiany planu. Procesy kontrolowanie i koordynowania są często łączone w proces sterowania.
(cytat, str. 225) W procesie kontrolowania można wyróżnić 4 podstawowe etapy: 1. ustalanie norm 2. mierzenie wyników 3. porównanie wyników z normami 4. ocena wyników działania
(cytat, str. 206) Każdy potencjalny klient chciałby kontrolować sytuację, ale to właśnie ty, żeby sprzedać, musisz ją kontrolować umiejętnie i z taktem.
(cytat, str. 53) Kontrolowanie: obserwowanie i ocena działań. Kontrolowanie jest końcową fazą procesu zarządzania. Oznacza ono obserwowanie postępów w realizacji celów organizacji, czyli proces, przez który kierownicy zapewniają, by rzeczywiste działania były zgodne z działaniami planowanymi.
(cytat, str. 31) Kontrolowanie jest procesem mierzenia efektywności, porównywania wyników z planem i w razie potrzeby podejmowania działań korygujących. Poprzez kontrolę kierownicy utrzymują aktywny kontakt z ludźmi w trakcie ich pracy zbierają i interpretują sprawozdania o wynikach, a następnie wykorzystują te informacje do planowania konstruktywnych działań i zmian.
(cytat, str. 155) Dzięki kontrolowaniu: odpowiednie rzeczy będą następowały w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie; wkład poszczególnych osób oraz grup będzie zgodny z planami strategicznymi i operacyjnymi; nastąpi skuteczna integracja środków i wyników, co doprowadzi do efektywności całej firmy; ludzie będą przestrzegać zasad i procedur obowiązujących w organizacji.
(cytat, str. 26) Kontrolowanie- funkcja ta jest zazwyczaj niedoceniana. Jej istota jest proces porównywania. Polega na porównywaniu faktycznego stanu wykonywanego zadania z jego stanem docelowym. Dzięki temu możemy podjąć niezbędne działania korygujące, jeżeli zauważymy, że istniały odstępstwa od przyjetych założeń.
(cytat, str. 27) Założeniem efektywnego kontrolowania jest przyjęcie do wiadomości, że nie da się nadzorować wszystkiego. Szczególne zastosowanie ma tutaj zasada 80-20. Osiemdziesiąt procent twojego sukcesu jest zdeterminowane przez 20 procent czynności, które wykonałeś. Ponieważ nie masz ani czasu, ani środków, by kontrolować wszystko, wybierasz 20 procent obowiązków, które przysparzają si osiemdziesiąt procent sukcesów, oraz badasz i kontrolujesz ten zakres.