Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: koncentracja dzia��alno��ci gospodarczej (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 71) Proces koncentracji zachodzi w handlu trzema grogami: przez fuzję dwóch lub więcej samodzielnych przedsiębiorców, utworzenie przez nich nowego wspólnego biznesu oraz przejęcie przez inny podmiot.
(cytat, str. 46 - 47) Koncentracja w przeciwieństwie do kooperacji oznacza połączenie przedsiębiorstw w sensie kapitałowym. Może odbywać się w formach:
fuzji (następuje łączenie dwóch lub więcej przedsiębiorstw w taki sposób, że tworzą one nową jednostkę w sensie prawnym);
przejęć (nabycie akcji, udziałów, całości bądź części majątku przedsiębiorstwa przez inne przedsiębiorstwa);
tworzenia związku gospodarczego przedsiębiorstw pozostających pod względem prawnym samodzielnymi podmiotami, ale powiązanych kapitałowo.
We współczesnym handlu nasila się zjawisko koncentracji. Jego przejawem jest powstawanie dużych przedsiębiorstw i zwiększanie się ich udziału w rynku poprzez rozwój sieci sklepów. Można wyodrębnić trzy grupy sieci handlowych:
sieci filialne, należące do przedsiębiorstw lub ich grup (koncernów), będące wyrazem koncentracji kapitałowej;
sieci sklepów tworzone przez przedsiębiorstwa zintegrowane poziomo (np. grupy zakupowe detalistów) lub pionowo (np. grupy hurtowników), będące przejawem koncentracji organizacyjno-technicznej;
sieci franchisingowe jako przejaw koncentracji i integracji organizacyjnej.
(cytat, str. 261 - 262) Komunikacja marketingowa (promocyjna) - promocja, czyli ogół metod i środków, za których pomocą przedsiębiorcy (nadawcy komunikatów marketingowych) usiłują oddziaływać na klientów (odbiorców) w oczywistym celu perswazyjnym — nakłonienia do wyboru właśnie ich oferty rynkowej.
(cytat, str. 156) Koncentracja działalności gospodarczej przedsiębiorstwa może występować w 2 podstawowych formach: - koncentracji sensu stricto, zwanej też, zwłaszcza w odniesieniu do przedsiębiorstw produkcji materialnej, koncentracją produkcji, która polega na organizowaniu działalności w coraz większych zakładach lub jednostkach równorzędnych - koncentracji sensu largo, polegającej na łączeniu w jedno przedsiębiorstwo większej liczby zakładów lub przedsiębiortw
(cytat, str. 18) Koncentracja na zasadach daje wystarczające poczucie bezpieczeństwa, żebyśmy nie bali się zmian, porównań, krytyki; pozwala odkryć nasze powołanie,określić rolę i cel. Daje również mądrość pozwalającą wyciągać wnioski z błędów i iść drogą rozwoju, a także siłę umożliwiającą porozumiewanie się i współpracę w warunkach stresu i zmęczenia.