Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: umiej��tno���� (0 - 16 z 16)
(cytat, str. 14) "Przez specjalizację należy rozumieć wyróżniającą wiedzę, umiejętność, doświadczenie oraz know-how, na którym firma buduje swoją faktyczną odrębność, a które tworzą również, określony image- jej pozytywny obraz".
(cytat, str. 146) najważniejsze jest posiadanie przez studentów coraz większych umiejętności w posługiwaniu się globalnym narzędziem pracy , jakie stanowią multimedia sieciowe[]
(cytat, str. 251) W odniesieniu do mediów, a w szczególności komputerowych, przy ocenie umiejętności ważne są cztery czynniki: (1) uwaga, (2) opanowanie, (3) koordynacja oraz (4)ekspresywność
(cytat, str. 351) Powiedzenie zatem, że ktoś posiada jakieś umiejętności, oznacza tyle, że ta osoba jest w stanie wykonać jakiś zestaw zachowań dążąc do celu.
(cytat, str. 372) Wreszcie, aby utrzymać równowagę między zainteresowaniem sobą a zainteresowaniem innymi, należy jednocześnie równoważyć stosowność i skuteczność komunikacji przez przejawianie panowania nad sobą i ekspresywności z jednej strony a koordynacji i bycia uważnym z drugiej.
(cytat, str. 29) kompetencja socjalna jest nie tylko przydatna, lecz również wysubtelnia i wyostrza nasze postrzeganie tak, jak nauka nowych określeń kolorów sprzyja ich dostrzeżeniu.
(cytat, str. 63) L. Katz wyróżnił trzy podstawowe rodzaje umiejętności potrzebnych każdemu kierownikowi. Są to:
umiejętności techniczne, oznaczające zdolność posługiwania się narzędziami, metodami i technologią w określonej specjalności. Chirurg, inżynier, muzyk czy księgowy muszą posiadać techniczne umiejętności w swoich dziedzinach. Kierownikowi potrzebne są umiejętności techniczne w takim stopniu, by potrafił „poradzić sobie z zadaniem”, za które odpowiada;
umiejętności społeczne, to znaczy zdolność współpracowania z innymi ludźmi, rozumienia ich i motywowania - zarówno poszczególnych osób, jak i grup. Kierownikowi potrzebne są umiejętności społeczne w stopniu umożliwiającym mu współpracę z innymi członkami organizacji dla właściwego prowadzenia zespołu roboczego;
umiejętności koncepcjne są umysłową zdolnością koordynacji oraz integrowania wszystkich interesów i działalności organizacji. Jest to zdolność postrzegania organizacji jako całości i współzależności jej części, a także zrozumienia, w jaki sposób zmiana w dowolnej części organizacji wpłynie na całość. R. Katz dodaje, że chociaż wszystkie trzy rodzaje umiejętności są niezbędne do skutecznego kierowania, to ich proporcjonalne znaczenie dla danego kierownika zależy od jego pozycji w organizacji.
(cytat, str. 255 - 256) Filarem wszystkich umiejętności interesariuszy przedsiębiorstwa są ich umiejętności społeczno-humanistyczne, uznające człowieka za najwyższą wartość i zmierzające ogólnie do kreowania: współpracy, kooperencji, koewolucji, działania zespołowego ....
(cytat, str. 24) Radzenie sobie z niepewnością, wobec której jednostka staje w każdym momencie swojego życia, wymaga pewnego rodzaju umiejętności, którą można nazwać rozumowaniem statystycznym tzn. umiejętności orientowania się w rodzajach niepewności w stanach natury i w zachowaniu człowieka oraz umiejętności minimalizowania ryzyka w podejmowaniu decyzji.
(cytat, str. 40) Umiejętności (skills), będące specyficzną formą zdolności, odnoszą się do konkretnej sytuacji lub wiążą się z wykorzystaniem konkretnego zasobu.
(cytat, str. 135) Umiejętność - mówi o tym, że dana osoba jest w stanie wykonać czynność praktyczną w sposób automatyczny (bez szczególnych przemyśleń, np.: może opierać się na naśladownictwie lub cechach wrodzonych) lub ze wsparciem. Umiejętność w szczególności dotyczy niezbyt złożonych podzadań cząstkowych, których wykonanie nie wymaga silnego zaangażowania w koordynację zasobów i zarządzanie. Umiejętność przejawia się także możliwością wykonania działań pod kierunkiem osoby bardziej doświadczonej, gdzie nie istnieje dla wykonującego konieczność szczegółowego planowania (nie jest wymagany duży stopień samodzielności).
(cytat, str. 55) Umiejętność to zdolność do realizacji złożonych, dobrze zorganizowanych wzorców zachowania w sposób płynny i elastyczny, zapewniający osiągniecie danego celu lub wyniku (dotyczy to zarówno aktywności ruchowej, jak i werbalnej czy społecznej.