Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: otoczenie firmy (0 - 9 z 9)
(cytat, str. 201) "Znaczący wpływ na grupę ma otoczenie bliższe, obejmujące zwykle firmę, z jej uwarunkowaniami, ograniczeniami, celami, strukturą organizacyjną oraz dynamiką rozwojową".
(cytat, str. 36) Każda organizacja funkcjonuje w określonym otoczeniu. Oddziałując na otoczenie, utrzymuje się dzięki niemu, ale również otoczenie stwarza jej określone szanse i zagrożenia. Do najbardziej charakterystycznych cech otoczenia możemy zaliczyć:
1) unikalność — nie ma dwóch podmiotów, których otoczenie byłoby identyczne; skutkiem tego jest konieczność samodzielnego identyfikowania otoczenia przez każdą organizację;
2) dynamiczna natura — stan czynników opisujących otoczenie nie jest stały i ulega ciągłym zmianom; stąd potrzeba nieustannego analizowania zjawisk w nim zachodzących;
3) złożoność — w otoczeniu analizuje się wiele ściśle ze sobą powiązanych czynników, które pozostają w nieustannych interakcjach;
4) zróżnicowany poziom kontroli — stopień wpływu organizacji na poszczególne czynniki otoczenia jest różny.
(cytat, str. 155) W przypadku analizowanie otoczenia kulturalnego, którego elementy mają wpływ na działalność przedsiębiorstw, warto zauważyć, że kultura stanowi wspominany bufor, który ułatwia bądź utrudnia nawiązywanie kontaktów, porozumiewanie się, przekonywanie, zdobywanie zaufania i nawiązywanie długoterminowych relacji pomiędzy producentami/sprzedawcami reprezentującymi jedną kulturę a odbiorcami tej oferty, którzy funkcjonują w lub też wykazują przywiązanie do charakterystycznych właściwości innej kultury czy kultur.
(cytat, str. 18 - 19) Cechą charakterystyczną współczesnych metod konkurowania przedsiębiorstw na rynku jest wzrost znaczenia konkurencji pozacenowej, w szczególności w sferze nowych konstrukcji i procesów wytwarzania. Osiągnięcie widocznego postępu w tej dziedzinie wymaga wysokich nakładów na prace badawczo - rozwojowe (B+R).
(cytat, str. 28 - 29) Przez otoczenie prawne przedsiębiorstw działających w skali międzynarodowej rozumie się warunki ich funkcjonowania tworzone przez zróżnicowane przepisy prawne. Wśród tych norm prawnych można wyróżnić takie, które są tworzone przez władze poszczególnych krajów i tam obowiązujące, oraz uzgodnienia i ustalenia międzynarodowe, których działanie rozciąga się na wiele krajów.
(cytat, str. 26) Otoczenie możemy zdefiniować jako celowo określony zbiór elementów, nie będących elementami danego systemu, ale wskazujących sprzężenie z nim istotne dla danego celu. Przytoczona definicja ma charakter ogólny. To, co określa się w niej mianem systemu, można utożsamiać także z firmą. W definicji zwraca się uwagę na sprzężenie otoczenia z systemem (firmą). Sprzężenie to polega na ciągłej wymianie informacji, niezbędnych do funkcjonowania firmy. Wymiana ta ma charakter dwukierunkowy - firma przekazuje informacje do otoczenia i odbiera je jednocześnie z otoczenia. Otoczenie jest zmienne. Stanowi układ odniesienia dla realizacji zmierzonych celów firmy. Adaptuje się ona do swojego, stale zmieniającego się otoczenia, ale także w znacznym stopniu je współtworzy. Oddziaływanie jest w tym przypadku wzajemne.
(cytat, str. 190) Natomiast czynniki endogenne związane są z wewnętrznym otoczeniem przedsiębiorstwa i obejmują: strukturę, zadania, ludzi oraz kulturę.