Cytaty i parafrazy dla: badanie ilo��ciowe (0 - 6 z 6)
Mruk H.,
Marketing,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
- Badania ilościowe obejmują losowo lub celowo dobrane grupy respondentów, podlegają obróbce statystycznej i mogą być uogólniane na całą populację. Badania jakościowe służą zdobywaniu informacji na temat motywów postępowania, postaw czy preferencji konsumentów.
(Mruk H. 2012, s. 86)
- Do badan ilościowych zalicza się:
- badania ankietowe oparte na kwestionariuszach,
- badania panelowe.
W ramach badań jakościowych wyróżnia się:
- wywiady zogniskowane (focus groups),
- wywiady pogłębione,
- obserwacje,
- eksperymenty,
- oceny ekspertów,
- wizyty u klientów,
- badania jakości usługi (SERVQUAL),
- metodę „tajemniczego klienta” (mystery shopper),
- techniki projekcyjne,
- metody biometryczne (EEG, fMRI, eyetracking, PET).
(Mruk H. 2012, s. 91)
Frąckiewicz E.,
Marketing internetowy,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
- Badania przeprowadzane w Internecie mają zazwyczaj charakter ilościowy. Sposób gromadzenia danych jest zautomatyzowany, co skraca czas badań, eliminuje wiele błędów i przybiera atrakcyjną formę dla respondentów. Umożliwiają przeprowadzenie badań międzynarodowych. Do wad zalicza się: samorekrutację respondentów, skłonności internautów do lakonicznych, skrótowych, ale jednocześnie ostrzejszych niż w świecie rzeczywistym, wypowiedzi.
(Frąckiewicz E. 2006, s. 83)
Kosińska E. (red.),
Marketing międzynarodowy Zarys problematyki,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
- "Badania ilościowe można prowadzić wtedy, kiedy cel badań i zakres informacji potrzebnych do podjęcia decyzji są znane.Badaniom takim podlegają duże grupy podmiotów, co z zasady umożliwia przeprowadzenie analizy statystycznej i uogólnienie wyników.W badaniach ilościowych wszyscy respondenci są badani w ten sam sposób, co później pozwala na porównywanie wyników poszczególnych badanych i statystyczną obróbkę odpowiedzi."
(Kosińska E. (red.) 2008, s. 173)
Kostera M. (red.),
Nowe kierunki w zarządzaniu,
Wydawnictwa Akademicki i Profesjonalne, Warszawa 2008
- Badania ilościowe - zastosowanie w badaniach społecznych metod zbierania materiału empirycznego, który jest wyrażony za pomocą liczb, lub, który można bez większych trudności przekształcić w liczby.
(Kostera M. (red.) 2008, s. 535)
Kłeczek R.,
Kall J.,
Sagan A.,
Zarządzanie marką,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
- Techniki pomiaru wizerunku marki- badania ilościowe:
1)techniki pomiaru poszczególnych wymiarów wizerunku marki w badaniach ilościowych,
2)mapy percepcji i analizy struktury kategorii produktu,
3)konstruowanie map percepcji,
4)skala dyferencjału sematycznego w badaniach wizerunku marki,
5)inne metody budowy map percepcji i map preferancji,
6)ślepe testy.
(Kłeczek R., Kall J., Sagan A. 2006, s. 63-115)