Encyklopedia Zarządzania :: Standaryzacja produktu
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Standaryzacja produktu (0 - 8 z 8)
(cytat, str. 24 - 25) Standaryzacja oznacza stosowanie tych samych działań marketingowych na wszystkich rynkach, natomiast indywidualizacja polega na ich dostosowaniu do miejscowych wymagań wynikających z różnic kulturowych, społecznych, politycznych czy ekonomicznych, wystepujących między rynkami zagranicznymi .
(cytat, str. 25) Efektywność strategii standaryzacji programów marketingowych zależy od: -stopnia podobieństwa zachowań konsumentów, ich stylów życia, -występowania międzynarodowych, a nawet globalnych segmentów konsumentów, -stopnia rozwoju społeczno-ekonomicznego (standaryzacja jest bardziej efektywna na rynkach o zbliżonym poziomie ekonomicznym), -stopnia globalizacji konkurencji, -stopnia innowacyjności, nowoczesności produktu (te bardziej innowacyjne i zaawansowane technologicznie łatwiej poddają się standaryzacji).
(cytat, str. 26) Pośrednim rozwiązaniem między standaryzacją a adaptacją jest glocalizacja (glocalization), według zasady działaj globalnie ale myśl lokalnie.
(cytat, str. 69) Standaryzacja oznacza oferowanie tego samego lub podobnego produktu na wszystkich rynkach zagranicznych, natomiast indywidualizacja polega na dostosowaniu go do miejscowych wymagań, które wynikają z różnic kulturowych, społecznych, politycznych czy ekonomicznych występujących między rynkami zagranicznymi.
(cytat, str. 69) Istnieje wiele powodów, dla któych firmy chciałyby sprzedać swój niezmieniony produkt krajowy na rynkach międzynarodowych, np.: -obniżka kosztów, -poprawa jakości, -wzmocnienie preferencji konsumentów, -wzrost konkurencyjności.
(cytat, str. 183) "Standaryzacja produktu polega na wprowadzeniu przez przedsiębiorstwo na rynek zagraniczny produktu bez żadnych zmian w stosunku do produktu obecnego na rynku krajowym i innych dotychczasowych rynkach zagranicznych.Produkt standaryzowany oferują przedsiębiorstwa globalne.Zatem produkt sprzedawany dotychczas na rynku krajowym może zostać wykreowany na rynku światowym jako produkt globalny."
(cytat, str. 185) Strategia standaryzacji powiodła się np. w przypadku aparatów cyfrowych Sony, pasty Colgate, Coca-Coli czy sieci restauracji McDonald's, chociaż i w tych przypadkach zdarzały się pewne adaptacje. Coca-Cola w niektórych krajach Afryki jest słodsza lub mniej gazowana, a w Meksyku w Big Macu zamiast keczupu podaje się sos chilly.