Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 10) Towary i usługi są kupowane przez ludzi obdarzonych uczuciami, emocjami i indywidualnymi doświadczeniami, których nie można bezpośrednio wkomponować w system informatyczny
(cytat, str. 19) Ekspansja instrumentów pochodnych w różnych obszarach życia gospodarczego jest zjawiskiem korzystnym, ale rozszerzanie znaczenia słowa towar -nie. W potocznym rozumieniu żadna z rzeczy wymienionych poniżej nie kojarzy się z tym określeniem, a jednak z punktu widzenia prawa towarami są: - znajdujące się w wolnym obrocie instrumenty dłużne emitowane przez rządy; - wskaźnik cen konsumpcyjnych (CPI); - wskaźnik postępowań upadłościowych; - liczba wniosków o wypłaty ubezpieczeń po katastrofie naturalnej; - indeks Standard & Poor1s 500; - indeks wielkości plonów.
(cytat, str. 129) Grupa towarowa - Celowo dobrany zestaw towarów, wyodrębniony na podstawie podobieństwa surowca, pochodzenia, przeznaczenia i technologii.
(cytat, str. 83) Ogniwami łańcucha transportowo-magazynowego są: - jednostki ładunkowe i związane z nimi opakowania, - budowle magazynowe oraz budynki produkcyjne, - fronty załadukowo-wyładunkowe, - urządzenia do składowania produktów, - środki transportu zewnętrznego i wewnętrznego, - środki manipulacji ładunkami.
(cytat, str. 311) Katalogi towarów inwestycyjno-zaopatrzeniowych - prezentują wysoko specjalistyczne maszyny i urządzenia oraz produkty zużywane przez nabywców instytucjonalnych w działalności operacyjnej. Wydawcami tych katalogów są zatem producenci, czasem także pośrednicy, oferujący różnego rodzaju urządzenia, technologie oraz artykuły zużywane w procesie produkcji, półprodukty, części zamienne itp. Nabywcy instytucjonalni będący adresatami katalogów potrzebują relatywnie szczegółowych informacji na temat oferowanych produktów, ich zastosowania, parametrów, cech użytkowych i technicznych. Są to bardzo ważne dla nich dane oprócz informacji typowo handlowych. Katalogi powinny dostarczać tych szczegółowych informacji.
(cytat, str. 22) Towary o dualnym zastosowaniu – są to takie towary, które z naturalnego przeznaczenia są środkami produkcji, ale w mniejszych ilościach służą również indywidualnym konsumentom do prowadzenia we własnym zakresie remontów mieszkań, prac na działkach, majsterkowania itd.
(cytat, str. 159 - 160) Towary to rzeczy materialne przeznaczone do użytku konsumentów, nabywane za pomocą transakcji wymiennych przyznających własność rzeczy, która może być wykorzystywana lub konsumowana w czasie i miejscu zgodnym z życzeniem właściciela. W Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług towar jest nazywany wyrobem, na który składają się surowce, półfabrykanty, wyroby finalne oraz zespoły i części.
(cytat, str. 2) Towar jest rozumiany jako określona oferta asortymentowa wraz z zestawem usług z nim związanych oraz nabywanych dodatkowo na zasadzie wolnego wyboru.
(cytat, str. 8) "Towar jest w tym przypadku syntetycznym określeniem asortymentu, czyli celowo dobranego zestawu produktów, oferowanych na sprzedaż, uzupełnionego usługami, zarówno tzw.związanymi jak i wolnymi."
(cytat, str. 397) Utowarowienie (ang. commoditization) - proces upowszechniania się innowacji rynkowej, podczas którego dotychczasowa atrakcyjna nowość staje się standardem na rynku i traci właściwość przewagi konkurencyjnej.
(cytat, str. 19) Wartość użytkowa towarów jest to jego zdolność do zaspokajania potrzeb człowieka. Wynika ona z fizycznych, chemicznych, a więc naturalnych właściwości rzeczy. Dzięki nim towar może zaspokoić określoną potrzebę.
(cytat, str. 141) Towary to rzeczowe składniki majątku obrotowego nabyte w celu dalszej sprzedaży. W klasycznej postaci towary występują w jednostkach handlowych, w pozostałych przedsiębiorstwach występują na mniejszą skalę.
(cytat, str. 32) Na wartość użytkową towaru składa się wiele odrębnych cech użytkowych, które mogą występować w towarze w różnym natężeniu. Cechy te są zazwyczaj łatwo zrozumiałe dla odbiorcy. Rozróżnia się najczęściej następujące cechy użytkowe: - funkcjonalność wyrobu () - niezawodność działania () - trwałość () - sprawność () - żywotność () - naprawialność () - nowoczesność () - bezpieczeństwo użytkowania wyrobu ().
(cytat, str. 31) Wartość użytkowa towarów jest przedmiotem zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym również towaroznawstwa. Wartością użytkową towarów nazywa się zdolność towarów do zaspokajania potrzeb ludzkich. Potrzeby te wynikają z cech jakościowych towarów, które kształtują się w procesie wytwarzania. W literaturze fachowej często można znaleźć stwierdzenia utożsamiające wartość użytkową towaru z jego użytecznością. Użyteczność oznacza stopień akceptacji towaru przez jego użytkownika wyrażający się w zadowoleniu z konsumpcji lub posiadania tego towaru.
(cytat, str. 13) W praktyce stosuje się wiele kryteriów klasyfikacji towarów. Za podstawę podziału towarów można przyjąć m.in.: - specyfikę zaspokajania potrzeb, - pochodzenie, - funkcje, jakie spełniają w procesie produkcyjnym, - sposób użytkowania, - właściwości towaru, - sposób dokonywania zakupów, - udział człowieka w procesie wytwarzania i inne.
(cytat, str. 10) () towarami są wszystkie dobra ruchome, realnie istniejące dobra rzeczowe posiadające wartość wymienną i które z tego powodu są lub mogą być przedmiotem handlu. Towary służą przede wszystkim zaspokajaniu potrzeb materialnych, a pośrednio również kulturalnych i duchowych. () W praktyce słowo "towar" zastępuje się często słowami "produkt" lub "wyrób", traktując je jako synonimy. Nie jest to ścisłe, nie każdy bowiem produkt lub wyrób jest towarem. Pojęcie towar należy uważać za węższe w stosunku do wyrobu czy produktu.
(cytat, str. 106) Konsumencka akceptacja jakości towarów to pozytywna ocena ich jakości, umiejscowiona w czasie, powiązana z istniejącymi uwarunkowaniami i uwzględniająca występujące zakłócenia z jednej strony, a stymulatory z drugiej. Konsumencka akceptacja jakości towarów dokonywana jest najczęściej w sposób bardzo uproszczony, głównie intuicyjny. Nikt w Polsce ani w większości krajów nie edukuje bowiem społeczeństwa w zakresie poprawnego jej przeprowadzania.
(cytat, str. 16) Istotnymi atrybutami towaru są: wartość użytkowa, czyli zdolność zaspokajania potrzeb, i wartość wymienna, czyli cena. Z uwagi na te atrybuty, towar jest podstawową kategorią zarówno nauk towaroznawczych (wartość użytkowa), jak i nauk ekonomicznych (cena).
(cytat, str. 287) (Plichta) ... specyficzne cechy informacji jako towaru: - niepodzielność, - brak pełnej przywłaszczalności (skutkujący niemożnością dokonania wolnorynkowej, a więc optymalnej alokacji informacji) - brak możliwości wyceny jej wartości przed pozyskaniem przez nawywcę.
(cytat, str. 35) Płynność granicy między dobrami konsumpcji i środkami produkcji w realnych procesach rynkowych jest ty większa, że z punktu widzenia bilansu dochodów i wydatków ludności każdy towar zakupywany przez indywidualnego nabywce i obciążony nie przenoszonym dalej podatkiem VAT jest towarem konsumpcyjnym.