Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zachowanie konsumenta (0 - 11 z 11)
(parafraza, str. 16) Zachowanie konsumenta składa się z trzech typów reakcji: - komunikowania się, - zakupu, - konsumpcji. Zachowanie konsumenta określanie jest w większości jako ogół czynności i sposobów działania mających na celu zdobycie środków zaspokajania potrzeb oraz obchodzenie się z tymi środkami.
(parafraza, str. 19) Przy planowaniu działań merchandisingowych należy pamiętać o pięciu podstawowych czynnikach, które mają wpływ na zachowanie konsumenta w miejscu sprzedaży: - otoczenie fizyczne, - otoczenie społeczne, - perspektywa czasowa, - orientacja zadaniowa, - stany poprzedzające wizytę w sklepie.
(cytat, str. 62) Często wyróżnia się dwie podstawowe motywacje zachowań nabywczych: - motywację utylitarną związaną z cechami funkcjonalnymi nabywanych produktów, - motywację hedonistyczną związaną z niematerialnymi cechami produktów.
(cytat, str. 74 - 75) Podstawowe czynniki demograficzne i ekonomiczne w zachowaniach nabywczych: - wiek - płeć - wykształcenie - zawód - dochody i wydatki - miejsce zamieszkania - status rodziny.
Czynniki demograficzne i ekonomiczne są istotnym kryterium analizy rynku, ponieważ pokazują pewne ogólne tendencje mające znaczny wpływ na możliwości i zagrożenia rozwoju określonych kategorii produktów.
(cytat, str. 76) Najczęściej spotykanymi czynniki określające profil psychologiczny konsumentów są: - proces spostrzegania - proces uczenia się - czynniki sytuacyjne - innowacyjność - dostrzegane ryzyko - motywacje - postawy i opinie - osobowość.
(cytat, str. 47) Postępowanie konsumentów na rynku turystycznym można w pewien sposób przewidzieć, co potwierdzają prawidłowości ich zachowań. Wśród nich najistotniejsze to prawidłowości ekonomiczne i psychologiczne. Pierwsze z nich określają możliwości dokonywania wyborów, drugie - chęci ich realizacji. Wspólne zaistnienie możliwości i chęci wyborów stanowi o zachowaniach konsumentów.
(cytat, str. 14) Do jednych z ważniejszych form zachowań zalicza się zachowania konsumpcyjne (konsumenta) Tworzą one jedną z dwóch sfer aktywności ekonomicznej człowieka. Są skierowane na bezpośrednie zaspokajanie potrzeb konsumpcyjnych, a więc na wykorzystywanie środków konsumpcji. Środki te są efektem innej sfery aktywności ekonomicznej, a mianowicie sfery pracy.
(cytat, str. 15) Na treść zachowania konsumentów składają się następujące elementy: - odczuwanie potrzeb i wartościowanie ich według indywidualnych skal preferencji, czyli tworzenie hierarchii potrzeb , - sposób zdobywania środków konsumpcji, - wybór spośród dostępnych środków konsumpcji, tj. sposób komponowania zestawów dóbr i usług - wykorzystanie środków konsumpcji, tj. sposób obchodzenia z nimi.
(cytat, str. 36) Potrzeby są ściśle związane z człowiekiem. Cała działalność ludzka nierozerwalnie wiąże się z powstawaniem potrzeb i dążeniem do ich zaspokojenia. Stanowią one punkt wyjścia wszystkich zachowań konsumenta na rynku, są pierwotnym czynnikiem wszelkich działań związanych z dokonywaniem zakupów i uruchamiają cały proces zakupu.
(parafraza, str. 86 - 87) Czynnikiem kształtującym zachowania konsumenta jest osobowość. Osobowość to te cechy, które decydują o różnicach między ludźmi i pozwalają na przewidywanie zachowań.
(parafraza, str. 160 - 165) Zachowanie konsumenta w procesie wyboru punktu sprzedaży zależy od: - charakteru produktu, - ryzyka zakupu, - prowadzona polityka cen przez ten punkt sprzedaży, - jakoś sprzedawanych towarów, - asortyment produktów, - personel sklepu, - lokalizacja punktu sprzedaży, - dogodność zakupów (np. godziny otwarcia), - usługi świadczone przez sklep (np. dostawa do domu), - działania promocyjne, - reklamy, - atmosfera, - opinia o punkcie sprzedaży, - typ klientów - sposób załatwiania reklamacji - stan fizyczny i psychiczny konsumenta.