Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 172 - 173) ... Przekonanie że nauka, może i powinna rozwijaś się według jakichś trwałych i powszechnych reguł, jest w równej mierze nierealistyczne jak i zgubne. Jest nierealistyczne, ponieważ przyjmuje zbyt uproszczony pogląd na ludzkie zdolności i okoliczności powodujące ich rozwój lub mu sprzyjające. I jest zgubne, ponieważ próby narzucenia reguł powodują, żę nasze zawodowe kwalifikacje rosną kosztem naszego człowieczeństwa. ..
(cytat, str. 150) Przekonania są w istocie osądami i ocenami na temat nas samych, innych oraz otaczającego nas świata. Zgodnie z modelem poziomów neurologicznych, aby głębsze struktury takie jak wartości (które są bardziej abstrakcyjne i subiektywne), dotarły do materialnego otoczenia w formie konkretnych zachowań, muszą być połączone z bardziej szczegółowymi procesami poznawczymi oraz umiejętnościami za pomocą przekonań.
(cytat, str. 130) Przekonania będące podstawą przywództwa przez integrację są następujące: - Przywódcy nie mają władzy nad ludźmi, lecz dysponują możliwościami, by pomagać ludziom w rozwoju. - Zadaniem przywódcy jest ułatwienie współtworzenia i wytyczanie wspólnego celu. - Jeśli ludzie nie angażują się chętnie, dają w ten sposób świadectwo braku elastyczności w wyborze stylu przywództwa. - Przywódca jest odpowiedzialny za zapewnieni, że dokonywane są właściwe wybory strategiczne. - Niezależnie od powodu, dla których ludzie pracują, na charakter ich wkładu ma wpływ świadomość, że istnieją możliwości samorealizacji