Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 64) Strategię należy określać zawsze długoterminowo, przynajmniej na okres trzech lat, przy czym za strategiczny wymiar czasu uznaje się pięć lat, w przeciwieństwie do taktyki, która powinna dotyczyć krótkich odcinków - do trzech lat.
Słowa kluczowe:strategia, Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: Kompendium wiedzy o turystyce, G. Gołembski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, s.58.
(cytat, str. 180) Można wyróżnić trzy kroki negocjowania reguł gry negocjacyjnej, gdy druga strona zdaje się stosować podstępne taktyki: rozpoznanie taktyki, jasne postawienie tej kwestii oraz zakwestionowanie słuszności i użyteczności taktyki, czyli negocjowanie jej.
Słowa kluczowe:negocjacje, Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: (A.N. Smith, D.B. Medley 1987 s1,68)
(cytat, str. 182) Podstępne taktyki podzielić można na trzy kategorie: rozmyślne oszustwo, wojnę psychologiczną oraz taktyki presji pozycyjnej.
Słowa kluczowe:Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: (J.W. Ward, P. Griffiths, P.Whitemore 1990 s318)
(cytat, str. 123) Zgodnie z definicjami słownikowymi taktyka to: - procedura obliczona na osiągnięcie jakiegoś celu, - zręcznie stosowane narzędzie, - sztuka dysponowania siłami.
Słowa kluczowe:Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: w.W. Gaworecki, Turystyka, op. cit., s.303
(cytat, str. 182) TAKTYKA PERRY MASONA- Przyjęcie postawy adwokata i przesłuchiwanie strony, z którą staramy się wynegocjować porozumienie. Taktyka polega na zalaniu drugiej strony potokiem pozornie nie winnych pytań. W miarę otrzymywania na kolejne pytania odpowiedzi "tak", przechodzi się do pytania o "winę".
(cytat, str. 27) ,,Taktyka sztywnego stanowiska ma kilka wariantów: -,,Albo zabierz, albo zostaw'' -Ultimatum -Fakt dokonany -Najpierw stanowisko końcowe''.
(parafraza, str. 32) Istnieją taktyki, które mają bezpośrednio na celu podporządkowanie oponenta.Są to np -Ignorowanie argumentów drugiej stron, -Słuchanie ,,słabych punktów'' -Sianie niezgody w grupie przeciwnika, -Niepozostawienie drugiej stronie żadnego wyboru, -Udawanie emocji, takich jak złość czy zdenerwowanie. Nie powinny być one stosowane w dużych ilościach a jedynie jako środek do uzyskania informacji o tym, czy druga stron jest skłonna podtrzymać tardo swoje stanowisko.Krótka ale twarda konfrontacja jest lepsza niż wiele drobnych potknięć .
Słowa kluczowe:Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: W rozdziale napisanym przez Jacka Kowalczyka
(cytat, str. 99) ,,Jeżeli druga strona niechętnie wyjawia swoje interesy, wybierz taktykę pośrednią.Jeżeli pytanie : ,,Dlaczego?" nic nie daje, spróbuj zapytać:,,Dlaczego nie ?".Zaproponuj opcję i zapytaj:Dlaczego nie można zrobić tego w taki sposób? lub: ,,Co jest złego w tym podejściu?''
(parafraza, str. 56 - 57) Istnieją 3 główne rodzaje taktyk 1.Blokowanie-polega na odmowie ustąpienia. 2.Ataki-są to taktyki presji, których celem jest onieśmielenie lub zastraszenie cię i spowodowanie kiepskiego samopoczucia abyś w końcu przyjął żądania drugiej strony 3.Triki-czyli techniki, których celem jest naciągnięcie cię na ustąpienie.
(cytat, str. 113 - 114) "Według Bogdanowa tektologia to ogólna nauka organizacyjna, której celem jest zbadanie i ustalenie prawidłowości rządzących systemami złożonymi."
Słowa kluczowe:Taktyka, tektologia Komentarze i źródła pierwotne: Koźmiński, Piotrowski (1999, s. 431)
(cytat, str. 27) Dyplomaci nie lubią zaprzeczać; wolą rezerwować sobie możliwie jak najwięcej opcji.Wolą odpowiadać "może" albo "zobaczymy, co da się zrobić" W ten sposób nie zamykają sobie pola działania, utrzymują nadal kontakt, nie wykluczają nawet ewentualnej zmiany poglądu.
(cytat, str. 55) Wybór odpowiedniej taktyki polega przede wszystkim na umiejętności dopasowania jej do aktualnie panujących warunków w konkretnej sytuacji egocjacyjnej. Nie jest to łatwe, tym bardziej, że warunki zmieniają się również już w trakcie negocjacji. Dlatego trudno jest zawczasu zdecydować, jakie posunięcia taktyczne należy zastosować w danej sytuacji. To dokładnie tak, jak podczas gry w szachy - należy wziąć pod uwagę wszystko to, co dzieje się w trakcie procesu negocjacyjnego i dopasowac swoje ruchy w zależności od tego, jakie ruchy wykonuje twój przeciwnik.
(cytat, str. 201) Wielu handlowców, aby "ułagodzić" klienta (w rzeczywistości z powodu świętej zgrozy, jaka budzi w nich moment, kiedy trzeba poruszyć ten problem) popełnia błąd, podając niską cenę. Stawiają się oni w położeniu wymagającym podjęcia znacznego wysiłku, aby proponowana przez nich słuszna cena została nareszcie przyjęta. W klient okazuje w tym czasie niezadowolenie, widząc jak pojawiają się "zwiększenia wartości", "dodatki", "zwyżki ceny" itd. Mamy do wyboru kilka taktyk. Wszystkie opierają się na podaniu wysokiej ceny. - Pierwsza taktyka, która wykorzystuje zasadę zapobiegania zarzutowi: ubiegnij pytanie klienta, uprzedzając na wstępie o wysokiej cenie (bez podawania liczb). () -Druga taktyka: podać cenę najdroższej oferty, kiedy klient żąda informacji o "możliwej cenie" na początku rozmowy
Słowa kluczowe:klient, Taktyka, cena, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: R. Brady, E. Forrest, R. Mizerski, Marketing w internecie, PWE, Warszawa 2002, s. 217.
(parafraza, str. 60) Zadania taktyczne dotyczą bieżącego zarządzania przepływem materiałów i informacji. Ich celem jest zapewnienie nieprzerwanego strumienia odpowiedniej jakości produktów i usług oczekiwanych przez wewnętrznych klientów.
(cytat, str. 50) "W odniesieniu do działalności gospodarczej taktyka stanowi konkretyzację założeń strategicznych, przejawiającą się poprzez racjonalizację wykorzystywania posiadanych środków."
(cytat, str. 337) Pod pojęciem "wymagające taktyki" rozumiemy taktyki konfrontacyjne, które druga strona stosuje w trakcie rozmów, aby wymusić na negocjatorach zrobienie czegoś, co nie leży w ich interesie.
(cytat, str. 124) Taktyka bezpardonowych negocjacji, służących pokonaniu drugiej strony, omawiana jest w wielu popularnych książkach. Pomaga wywrzeć nacisk na strony w celu wykonania przez nie takich czynności, których nie zrobiłby w innych warunkach, a jej zastosowanie maskuje przywiązanie do zdecydowanie konfrontacyjnego podejścia do negocjacji.