Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 86) najbardziej miarodajne informacje uzyskuje się zwykle od innych konsumentów, gdyż ich potrzeby są zazwyczaj najbardziej zbliżone do naszych własnych
(cytat, str. 79) Potrzeba jest to stan odczuwania braku czegoś (rzeczy, zjawiska, procesu), a zarazem czynnik uruchamiający funkcje motywujące do działań odpowiednio zmieniających ten stan.
(cytat, str. 32) Potrzeby społeczeństwa można rozumieć jako kierunki pożądanych zmian stanu warunków życia, określanych przy pomocy wskaźników. Dotyczą one zarówno zmian jakościowych jak i ilościowych oraz pożądanych terminów ich zaspokojenia.
Słowa kluczowe:potrzeba Komentarze i źródła pierwotne: Nowosielski, S., Mokwa, Z. Podejście procesowe w organizacjach. Wrocław 2009
(cytat, str. 11 - 13) Najbardziej charakterystycznym, a jednocześnie niewygodnym wymogiem, jaki stawia swemu użytkownikowi system funkcjonujący w oparciu o zasadę zgodności, jest konieczność uświadomienia sobie przezeń potrzeb informacyjnych. Jest to możliwe wówczas, gdy użytkownik potrafi określić swój stan niewiedzy, co do jakiegoś obiektu, a w konsekwencji precyzyjnie i dokładnie opisać przedmiot zapotrzebowania na informację w postaci pytania skierowanego do systemu.
Słowa kluczowe:informacja, potrzeba Komentarze i źródła pierwotne: w. Alejzak, Przemysł..., op. cit. s.52.
(cytat, str. 30) Pomiędzy potrzebą i okazją mogą wystąpić trzy typy relacji: a) Relacja adekwatnego zaspokojenia potrzeby przez okazję, b) Relacja obniżenia poziomu dominującej potrzeby, spowodowana brakiem okazji jej zaspokojenia, c) Relacja podwyższenia poziomu potrzeb, które uprzednio nie miały charakteru dominującego, w sytuacji, gdy pojawia się okazja ich zaspokojenia. Relacja ta wydaje się szczególnie interesująca i ważna w badaniu zachowań informacyjnych, określony typ okazji może bowiem podnieść potrzebę na wyższy poziom.
Słowa kluczowe:potrzeba, okazja Komentarze i źródła pierwotne: Więcej w książce.
(cytat, str. 28) ...Kocowski sformułował własną definicję. "Potrzebą człowieka realizującego dowolny cel - nazywa on -każdy niezbędny lub sprzyjający warunek tego celu, dający się określić obiektywnie. Potrzeba jest pojęciem, jak pisze Kocowski, oznaczającym relację zachodzącą pomiędzy pewnym systemem (podmiotem), celem tego systemu i warunkiem realizacji tego celu".
Słowa kluczowe:potrzeba Komentarze i źródła pierwotne: Źrodło: Jakość zasobów pracy. Kultura kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa 2002, s 42, 43.
(cytat, str. 9) Potrzeba informacyjna jest umieszczona w systemie potrzeb człowieka, stanowiących obiektywne warunki realizacji jego celów. Powstanie potrzeb informacyjnych jest zatem ściśle związane z zachowaniami celowymi ludzi, zmierzającymi do realizacji zadań i pokonywania problemów.
Słowa kluczowe:informacja, potrzeba Komentarze i źródła pierwotne: Nieco więcej w książce.
(cytat, str. 107) Odpowiedzią na obecne potrzeby w zakresie komunikacji przedsiębiorstwa jest koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej (Integrated Marketing Communications, IMC). Cechy charakterystyczne tej koncepcji komunikacji to:
wywoływanie pożądanych przez przedsiębiorstwo zachowań konsumentów;
wykorzystywanie wszystkich form i kanałów komunikacji w kontaktach z obecnymi i potencjalnymi klientami;
budowanie programu komunikacji przedsiębiorstwa na podstawie potrzeb komunikacyjnych potencjalnych i obecnych klientów;
wykorzystywanie efektu synergii w związku ze wzajemnym skoordynowaniem i współdziałaniem wszystkich instrumentów promocji;
(cytat, str. 12) Potrzeba- to uświadomiony przez zainteresowanego człowieka efekt przemiany lub przemiana jakościowa. Potrzeba może być indywidualna lub zbiorowa. Potrzeba może dotyczyć wyrobu lub usługi.
(cytat, str. 403) Schutz (1960, 1966) dowodzi, że ludzie mają trzy główne potrzeby: (1) potrzebę włączania się, (2) potrzebę kontroli oraz (3) potrzebę uczucia.
(parafraza, str. 34 - 41) Schemat Maslowa Pierwszy, najniższy stopień piramidy Maslowa obejmuje podstawowe potrzeby jak: oddychanie, sen, jedzenie, życie płciowe, decydują one o naszym być albo nie być. Drugi stopień obejmuje potrzeby związane z bezpieczeństwem. Trzeci stopień opisuje nasze potrzeby socjologiczne,ponieważ człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje grup z którymi może się identyfikować.IV stopień to potrzeba osiągnięcia np. sukcesu,statusu i uznania. Jest tym mocniejszy im stopień zaspokojenia potrzeb II I III jest słabszy. Natomiast V stopień to tzw.potrzeby wyższe; kierujemy się ku sprawą,które sprawiają nam przyjemność, radość(np. podróże,literatura, kino)
Słowa kluczowe:potrzeba Komentarze i źródła pierwotne: Więcej o stylach kierowania na stronie 236
(cytat, str. 14) Za potrzebę uznajemy pewien stan psychofizyczny człowieka przejawiający się w subiektywnym odczuciu braku oraz pożądaniu jakiegoś dobra lub stanu (warunków, sytuacji).
(cytat, str. 105) Nawet najbardziej intensywne działania w sferze promocji nie pozwolą przedsiębiorstwu w długim okresie nieskończenie zwiększać sprzedaży, jeśli oferowane produkty nie będą nadążały za zmianami w potrzebach klientów.
Słowa kluczowe:klient, promocja, potrzeba, zmiany Komentarze i źródła pierwotne: według Webster's New International Dictionary
(parafraza, str. 108) Planowanie potrzeb materiałowych MRP - jest to zbiór technik, które pomagają w zarządzaniu procesami górnej części łańcucha dostaw, a w szczególności w podsystemach zaopatrywania i produkcji.
(cytat, str. 31) Praprzyczyną wszelkich ludzkich zachowań są potrzeby, które można zdefiniować jako odczucie braku czegoś. O kształtowaniu potrzeb ludzkich decydują: - fizyczne potrzeby organizmu - duchowe właściwości człowieka - okoliczności współżycia społecznego