Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 351) .. wśród najpowszechniej stosowanych testów statystycznych sa testy zawierające hipotezy, w których wysuwa się następujace rodzaje stwierdzeń:
- wartość oczekiwana lub wariancja pewnej szczególnej własności populacji, bądź też udział procentowy elementów populacji wykazujących pewne szczególne własności, sa równe pewnej szczególnej liczbie bądź też - inna hipoteza - są mniejsze lub większe od niej. - wartości oczekiwane, wariancje lub udziały procesnowe dwóch różnych populacji są sobie równe, bądź też - inna hipoteza - jedna z nich jest większa niż druga, - współczynniki regresji lub korelacji bądź pewne inne miary współzmienności są równe zeru, - jedna ze zmiennych zmienia się bądź - inna hipotaza - nie wykazuje zmienności w miarę zwiększania się innej, - dwie lub więcej z własności jakościowych elementów w pewnej populacji są niezależne, - pewien szczególny rozkład "pasuje" do pewnego zbioru danych, - pewien zbiór obserwacji byl pobrany losowo z jednje populacji o danym rozkładzie.
(cytat, str. 53) Przed wprowadzeniem na rynek nowego produktu/usługi warto sprawdzić reakcję konsumentów i w zależności od ich opinii poczynić stosowne korekty ablo samego produktu, albo sposobu jego promocji.
(cytat, str. 78) Chociaż zasadnicze idee testowania i mierzenia nie różnią się od siebie, testowanie traktuje się raczej jako rodzaj mierzenia charakterystycznego swoimi procedurami.
... testowanie jest to ustalenie, czy przyrząd pracujący w warunkach kontrolowanych spełnia wymagane charakterystyki.
(cytat, str. 312) Wdrażanie nowego procesu Metody testowania - Testowanie poza procesem. Przykład „testowania laboratoryjneggo” – próbka imituje operacje, które przypominają lub odzwiercielają prawdziwe srodowisko. - Wybrane momenty. Wele zalet ma przyjęcie czasu za główne kryterium oceny 1.Uczestnicy wiedzą, że test ma zdefiniowny pubkt końcowy, więc mogą do niego podejść z bardziej otwartym umysłem. 2.Okres po zakończeniu testowani umożliwia wprowadznie korekt oraz udoskonalenie procesu, co mogłoby być trudne w sytuacji kontynuowania procesów. 3.Pomiary porównawcze mogą ujawnić jeszcze więcej informacji. - Wybrane przedmioty lub klienci. To podejście wykorzystuje alternatywne ścieżki”, Czyli kanały jakimi określony rodzaj oraz określona ilość konkretnych przedmiotów, przechodzi przez nowy proces. - Wybrane miejsca. Mając do czynienia z różnymi regionami lub lokalizacjami, możesz jedną z tych lokalizacji „zamienić” na nowy proces (…). - Wybrane składniki rozwiązania. Zamiast testować cały proces, różne elementy zmian mogą być testowane oddzielnie.
(cytat, str. 33bad) Badania testujące są połączeniem i modyfikacją techniki testu psychologicznego, wywiadu kwestionariuszowego lub ankiety oraz techniki obserwacji. (...) Przedmiotem badania testującego są najczęściej konkretne towary, opakowania lub też znaki towarowe (logo). Badanie testujące dokonuje oceny szeroko pojmowanej atrakcyjności badanego przedmiotu w wymiarze psychologicznym i społecznym. (...) Przebieg badania testującego można podzielić zazwyczaj na trzy fazy. Pierwsza ma na celu określenie pewnych istotnych dla badania cech osobowościowych badanego (np. w teście opakowania papierosów określenie stosunku badanego do tej używki). W drugiej fazie badania uczestnicy zapoznają się z przedmiotem (przedmiotami) poddawanym ocenie. W trzeciej uczestnicy wyrażają swoje oceny i opinie zgodnie z wymogami kwestionariusza badania.
(cytat, str. 34) Test reklamy, podobnie jak badani atestujące, nie zasługują na miano podstawowej techniki badawczej. Stanowią one również komplikacje innych podstawowych technik badawczych (wywiad, ankieta, eksperyment), jednak ich swoistość nie budzi najmniejszych wątpliwości. O swoistości tej decyduje przede wszystkim przedmiot badania, którym jest reklama. Wspólnym celem całej grupy testów reklamy jest stworzenie warunków służących maksymalizacji skuteczności działań reklamowych. W skład tej grupy wchodzą następujące badania: a) ukierunkowane badanie segmentów rynkowych, do których dana reklama ma docierać, b) test prognostyczny skuteczności reklamy (pre – test), c) pogłębiony test semantyczny reklamy, d) test skuteczności reklamy (In between – test i post – test), e) test rangujący reklamy.
(cytat, str. 97) Testowanie zabezpieczeń - takie testowanie, które sprawdza czy system jest zabezpieczony od penetracji przez osoby nieuprawnione do dostępu do niego.
(cytat, str. 97) Testowanie przeciążeniowe - takie testowanie, które sprawdza, jak system zachowuje się w warunkach ekstremalnego przeciążenia np. liczbą użytkowników, uruchomionych transakcji itp.
(cytat, str. 144) Żadne testowanie nie gwarantuje bezbłędności oprogramowania, ale jego brak w praktyce gwarantuje, że podczas użytkowania zostaną w nim ujawnione błędy!
(cytat, str. 128 - 130) Zasady przeprowadzania testów psychologicznych: 1. Badania psychologiczne powinny być przeprowadzane z najwyższą uwagą, ostrożnością i delikatnością. 2. Badania psychologiczne winno być logicznie związane z określonym elementem polityki kadrowej. 3. Badania psychologiczne powinny być przeprowadzone przy użyciu najbardziej odpowiednich metod. 4. Badanie psychologiczne kadry pracowniczej nie powinno być przeprowadzane przy osobie z zewnątrz 5. Diagnoza powinna być tak sformułowana, by nie budziła zastrzeżeń pracowników.