Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 176) A.Tiwana definiuje KCRM(zarządzanie relacjami z klientami na bazie wiedzy) jako "zarządzanie wiedzą o kliencie, którego celem jest dostarczenie mu nowej wartości wiążącej go z firmą oraz zarządzanie wiedzą o partnerach biznesowych dla wzmocnienia relacji i skuteczniejszej współpracy. CRM(zarządzanie relacjami z klientami) na bazie wiedzy jest raczej modelem lub strategią biznesową niż rozwiązaniem technologicznym".
(cytat, str. 177) Istotną decyzją strategiczną jest wybór modelu KCRM(zarządzania relacjami z klientami na bazie wiedzy), który może bazować na dominacji kodyfikacji lub personalizacji. Kodyfikacja bywa właściwa w wypadku takich procesów, jak: wsparcie techniczne, weryfikacja kredytowa, ocena wiarygodności finansowej czy rozwiązywanie problemów. Personalizacja skupia się na łączeniu pracowników wiedzy, partnerów i klientów. Przydatna jest do rozwiązywania problemów jednorazowych i bardziej złożonych. W wypadku KCRM każda z tych strategii musi znaleźć swój udział w systemie KCRM, ale z różną wagą.
(cytat, str. 175) Uszczegółowieniem CKM(zarządzania wiedzą klientów) jest tzw. zarządzanie relacjami z klientami na bazie wiedzy (Knowledge-Enable Customer Relationship Management - KCRM). Stanowi ono zastosowanie zasad zarządzania wiedzą(ZW) i zarządzania relacjami z klientami(CRM) w gospodarce elektronicznej(e-biznesie), a celem jest zwiększenie przychodów i zysków, uzyskanie i utrzymanie w firmie specjalistycznej wiedzy, a także utrzymanie klientów i ich satysfakcji.
(cytat, str. 274) Na długookresową strategie KCRM mają wpływ dwie decyzje: (1) decyzja kupna lub stworzenia technologii oraz (2) poziom zdolności adaptacyjnych do przyszłych zmian wbudowany w system na wstępnym etapie realizacji.
(cytat, str. 263) Przeterminowana wiedza Niektóre systemy KCRM pozwalają twórcą lub autorom dołączyć do treści znacznik określający datę upływu jej ważności. Dzięki niemu nie ważne, nie możliwe do zastosowania lub przeterminowane dane otrzymują automatycznie odpowiedni status i nie zostaną przypadkowo wykorzystane do podjęcia aktualnej decyzji.
(cytat, str. 215) Lider zespołu musi być akceptowany przez wszystkich członków. Wielu z nich może pochodzić spoza firmy. Lider zespołu nie powinien jednak wydawać dyrektyw, ale tworzyć odpowiednie warunki do współpracy. Do zadań lidera projektu należą: kierowanie wewnętrzną dynamiką, translacja potrzeb poszczególnych grup, wyznaczanie zadań, wciąganie do procesu implementacji użytkowników i klientów oraz współudział w klasyfikacji klientów.
(cytat, str. 285) Program pilotażowy pomaga ujawnić poważne – a nierzadko fundamentalne – błędu projektowe we wczesnej fazie realizacji projektu. O ile zostaną one wykryte na tak wczesnym etapie, istnieje wciąż możliwość przeprojektowania systemu tak, aby odpowiadał potrzeba użytkowników bez większych nakładów czasu i zasobów.
(cytat, str. 330) Dostosowanie technologii do strategii to nader ważny, ale często pomijany etap, decydujący o ostatecznych korzyściach z zarządzania relacjami z klientem na bazie wiedzy. Tworząc plan projektu KCRM należy rozważyć jednocześnie otoczenie firmy, kontekst strategiczny i technologie.
(cytat, str. 198) Interesariusze (stakeholders): Osoby, grupy osób lub firmy zainteresowane w ten, czy inny sposób wynikiem projektu. W przypadku typowego projektu KCRM, do interesariuszy można zaliczyć pracowników działu obsługi klienta, działu rozwoju firmy, dostawców oraz menedżera odpowiedzialnego za strategie.
(cytat, str. 165) Należy dbać o czynniki zwiększające lojalność klienta. O lojalności klienta decyduje znajomość jego potrzeb, przewidywanie przyszłych wymaga oraz doskonała komunikacja. Siedem podstawowych, uzależnionych od wiedzy rezultatów KCRM, które polepszają stosunki z klientami i partnerami to: jakość, konsekwencja, szybkość, poprawność, zwiększony poziom satysfakcji oraz niższe koszty.
(cytat, str. 163) Strategia zarządzania klientem na bazie wiedzy powinna umożliwić tworzenie rzadkich, cennych, i trudnych do skopiowania relacji i wiedzy o kliencie. Musi ona również ułatwić proces koordynacji i pomóc utrzymanie równowagę między strategią i technologią.
(cytat, str. 123) Analiza luk (gap analysis): Proces analizowania sytuacji obecnej i sytuacji pożądanej w odniesieniu do strategii, rynków oraz kapitału wiedzy i relacji. Ocena tych luk daje firmie realistyczny obraz segmentów rynkowych, w których jest w stanie konkurować.
(cytat, str. 115 - 116) Synergia - Święty Gral gospodarki elektronicznej - jest celem, do którego często się dąży, ale rzadko osiąga. Udana strategia KCRM pozwala osiągnąć synergię wielu działów i komórek firmy, jej klientów i partnerów, czego wynikiem są lepsze, stymulowane przez klientów rezultaty nie możliwe do osiągnięcia przez sumę wszystkich tych podmiotów działających osobno
(cytat, str. 112) Celem KCRM, szczególnie w przypadku gospodarki elektronicznej, jest znalezienie kompromisu między strategiczną pewnością a potrzebą szybkiego dostarczania nowego produktu na rynek (time-to-market). Zbudowanie relacji z klientem na bazie wiedzy wymaga solidnej, skalowanej, reagującej na sygnały od klienta …, elastycznej i łatwo adaptującej się technologii, a także koordynacji gospodarki elektronicznej i tradycyjnej.
(cytat, str. 293) Metoda komasowania informacji (information packaging methodology): Metoda opracowania systemów, polegająca na podziale procesów na cztery fazy:(1) projektowanie procesów działalności, (2) projektowanie funkcji, (3) projektowanie prototypu interfejsu i (4) projektowanie prototypu aplikacji.
(cytat, str. 100) Mapy KCRM nie należy traktować jako sekwencji działań, które powinno się realizować w określonej kolejności. Należy ją raczej traktować jako zestaw czynności podzielonych na siedem szerokich podzbiorów. Każdy podzbiór odpowiada jednemu aspektowi celów związanych z zarządzaniem wiedzą i relacjami w poszczególnych kanałach w kontekście gospodarki elektronicznej.
(cytat, str. 83) Rozwiązania KCRM stwarzają więc fundament dla platform zarządzania wiedzą i relacjami, które są: (1) Szybkie – umożliwiają szybką reakcję, działają w czasie rzeczywistym i skracają czas opracowania nowego produktu. (2) Solidne – ściśle zintegrowane, skalowalne, elastyczne, adaptowalne i półinteligentce (3) Niezawodne – dokładne, umożliwiające szybkie wykonywanie podstawowych czynności biznesowych ( takich jak odpowiadanie na pytania klientów czy podawania ceny) dzięki dzieleniu się najlepszymi praktykami przez różne oddziały funkcjonalne lub filie twojej własnej firmy i jej partnerów kanałowych.
(cytat, str. 81) … możliwości firmy należy porównać z możliwościami jej głównych konkurentów. Celem KCRM nie jest osiągnięcie perfekcji, ale zarządzanie relacjami i wiedzą lepiej od konkurencji.
(cytat, str. 33) Zarządzanie relacjami z klientem na bazie wiedzy (Knowledge-Enabled Customer Relationship Management – KCRM): Zarządzanie wiedzą o kliencie, którego celem jest dostarczenie mu nowej wartości wiążącej go z firmą oraz zarządzanie wiedzą o partnerach biznesowych dla wzmocnienia relacji i skuteczniejszej współpracy. CRM na bazie wiedzy jest raczej modelem lub strategią biznesowa niż rozwiązaniem technologicznym.