Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: globalizacja rynk��w (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 7) Definiujemy globalizację rynków miarą, według której rynek charakteryzuje się ogólnie podobnymi potrzebami klientów, klientami globalnymi i globalnymi segmentami rynku.
(cytat, str. 20) W następstwie procesu globalizacji zwiększa się natężenie internacjonalizacji handlu detalicznego. Integracja gospodarcza w skali globalnej oraz znoszenie barier ograniczających wymianę sprzyjają ekspansji firm handlowych na rynki zagraniczne. Coraz więcej koncernów handlowych, a także mniejszych przedsiębiorstw podejmuje działalność na rynkach zagranicznych.
(cytat, str. 20) Globalizacja na rynku turystycznym to proces ograniczania i znoszenia barier w podróżach krajowych i międzynarodowych, w transferze potrzeb i popytu z miejsca zamieszkania turysty do miejsca odwiedzanego - recepcji turystycznej.
(cytat, str. 41) Globalizacja rynków prowadzi z jednej strony do znacznego poszerzenia pola działalnści przedsiębiorstw, a z drugiej strony do silnego zagęszczenia tego pola, na którym prznikają się wpływy , interesy i formy działalności rozmaitych organizacji. Skutkiem tego jest nieostrość granic systemów organizacyjnych i tymczasowości ich form. W miejsce niepewności w zarządzaniu, generowanej dotychczas głównie przez wewnątrzne procesy pracy w firmie, pojawia się znacznie większa niepewność generowania przez odbiorców, konkurentów oraz procesy gospodarcze i i społeczno kulturalne na rynkach światowych.