Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 24) Chodzi o to, że technik przekonywania nie wykorzystuje się w celu zmanipulowania klienta. Pomagają one jedynie otworzyć kanały i sprawić, aby naturalne procesy odbiorcy zaczęły działać na naszą korzyść.
(cytat, str. 41) Konsument stał się przeładowany informacją, przesadnie krytyczny i zobojętniały, a jego potrzeba konsumpcji zaspokojona - aby wymienić kilka zasadniczych cech. Marketing zawierał i zawiera w sobie ważne elementy perswazji - czy to w reklamie telewizyjnej, radiowej, czy jako prospekt. Klient zaakceptuje rozpowszechniany przy pomocy reklamy przekaz i będzie kupował produkty. To należy już do przeszłości. Właściwe rozwiązanie brzmi: zwrot od manipulacji do poczucia wspólnoty.
Słowa kluczowe:marketing, manipulacja Komentarze i źródła pierwotne: Podział czynników według WTO (trzy główne grupy)
(cytat, str. 65) Dzisiaj, gdy kreowana przez media elektroniczne, a najbardziej przez telewizję i internet, sztuczna rzeczywistość ogarnia cały świat, media zaczęły dominować nad rzeczywistością realną i wysunęły się na pierwszy plan. Chcą nawet sterować działaniami polityków i sędziów. W takiej sytuacji możemy być świadkami manipulowania informacjami.
(cytat, str. 15) Ludzie manipulowali, manipulują i będą manipulować. Jest rzeczą naturalną, że buntujemy się przeciwko temu i przeżywamy negatywne emocje. Ale przecież i Tobie zdarza się manipulować innymi świadomie lub nieświadomie. Jeśli chcesz skutecznie rozwiązywać konflikty - musisz się z tymi faktami pogodzić.
(cytat, str. 16) Zamiast kategorycznie oceniać partnera, możemy zadać sobie trud zrozumienia motywów jego działania. Najczęściej ludzie manipulują, ponieważ: - wierzą, że gdy zaspokoją tylko swoje potrzeby, będą na pewno wygrani, - boją się prawdziwego, osobistego spotkania z drugim człowiekiem, ujawnienia ważnych i trudnych spraw, - identyfikują się głównie z rolami i stanowiskami, a nie z prawdziwymi potrzebami i interesami obu stron, - ulegają stereotypom i powielają schematyczne zachowania - nie znają lub nie próbują nowych rozwiązań, - ochraniają przed zranieniem swoje najbardziej wrażliwe obszary, chcą ominąć lub tylko powierzchownie rozwiązać konflikty, nie wnikając w ich istotę. Warto więc mieć świadomość tych mechanizmów, aby im spokojnie i konsekwentnie przeciwdziałać. Warto demaskować w sobie i w innych zachowania manipulacyjne, lecz nie warto ich demonizować.
(cytat, str. 16) Dobry negocjator i mediator to ten, kto rozumie możliwie wiele interesów wszystkich stron zaangażowanych w konflikt, potrafi je jasno wyrazić, "wymusić" współpracę i nie poddać się manipulacji.
(cytat, str. 75) "Zdarta płyta" zawiera dwa ważne elementy przeciwstawiania się presji i manipulacji, np. wpędzaniu w poczucie winy: - podtrzymywanie kontaktu - nawiązanie do argumentów partnera (parafraza) i wyrażanie własnych uczuć (informacja zwrotna), np.: "Rozumiem, że jest ci przykro. Zależy mi, żebyś się na mnie nie obraził, ale" - zdanie-klucz powtarzane wielokrotnie, stanowczo i spokojnie, np.: "Nie, nie zrobię tego, ponieważ"
(cytat, str. 188) Procedura dobry facet- zły facet jest formą manipulacji psychologicznej. Jeżeli ja rozpoznasz, nie zostaniesz nabrany. Gdy dobry facet wykonuje swój ruch, po prostu zadaj mu to samo pytanie, które zadałeś złemu facetowi.
Słowa kluczowe:dobry i zły policjant, manipulacja Komentarze i źródła pierwotne: (The Concise Dictionary of Management 1991 s65)
(cytat, str. 142) Zachowaniem osób można manipulować nie tylko wykorzystując efekty psychologiczne, lecz także umiejętnie operując językiem przy przekazywaniu informacji. Pozwala to czasami na przekonanie adresata informacji co do pewnych opinii czy sądów, a nawet do skłonienia go do pożądanego przez nadawcę działania.
(cytat, str. 163) Manipulator przemysłowy jest to urządzenie techniczne służące najczęściej do przenoszenia lub zmiany położenia obrabianych lub montowanych przedmiotów ewentualnie materiałów gotowych, które to urządzenie wykonuje powtarzalny, zamknięty cykl ruchów o określonych konstrukcją parametrach statycznych, dynamicznych i energetycznych.
(cytat, str. 52) Gdy sądzisz, że można manipulować ludźmi, aby myśleli tak jak Ty, najprawdopodobniej staniesz się agresywny. Kiedy uważasz, że Twoje poglądy nie są warte uwagi, masz skłonności do zachowań biernych. Gdy bierzemy odpowiedzialność za nasze myśli oraz czyny i zaczynamy zachowywać się w sposób bardziej celowy niż przypadkowy, to zbliżamy się znacznie do asertywnego zachowania.
(cytat, str. 14) Oddziaływanie manipulacyjne jest dla Ciebie niekorzystne. Być może w krótkim czasie stosując takie oddziaływanie otrzymasz to, czego chcesz, w długim okresie jednak przyniesie Ci także obrazę, wrogość, brak szacunku, współpracy itd., co, zakładam, nie jest Twoim celem.
(cytat, str. 29 - 30) O zjawisku manipulacji - specyficznym, szczególnie podejrzanym rodzaju perswazji, choć można przyjąć, że ogólnie perswazja to manipulacja - mówimy wtedy, gdy w trakcie wypowiedzi nie traktujemy naszego odbiorcy jako równorzędnego partnera, mającego w komunikacji takie same prawa, jak my: a więc prawa do informacji oraz podejmowania decyzji w oparciu o ich posiadanie i swobodę wyboru.
Słowa kluczowe:manipulacja Komentarze i źródła pierwotne: Inmon W.H. (1992), Building the Data Warehouse, Wiley
(cytat, str. 30) Manipulacja zbliża się do kłamstwa, może wiązać się bowiem z zatajeniem jakiejś informacji, jak i z jej zmianą czy dodaniem pewnych wiadomości w szczególny sposób oddziałujących na drugą osobę. Manipulacja polega zatem na odpowiednim sformułowaniu komunikatu, towarzyszy jej także ukrywanie intencji manipulowania
Słowa kluczowe:manipulacja Komentarze i źródła pierwotne: Crawford S. (n.d), How 3-D Printing Works. Howstuffworks, http://computer.howstuffworks.com/3-d-printing4.htm 2011-08-07
(cytat, str. 39) Przed perswazją i manipulacją chronić nas może zatem myślenie, świadomość analityczna, krytycyzm. Generalnie należy wystrzegać się zbyt pochopnie podejmowanych decyzji. Oczywiście, rozpoznawanie perswazji nie jest proste, zwłaszcza gdy łączy się ona w przekazie z informacją, a zazwyczaj mamy do czynienia właśnie z takim połączeniem.
Słowa kluczowe:manipulacja, perswazja Komentarze i źródła pierwotne: Rockart J. F. (1979), Chief Executives Define Their Own Information Needs, Harvard Business Review, March
(cytat, str. 32) "W zależności od przedmiotu manipulacji techniki dzieli się na: 1)manipulowanie czasem negocjacji; 2)manipulowanie miejscem negocjacji; 3)manipulowanie personalne; 4)manipulowanie problemami; 5)manipulowanie informacją"
(cytat, str. 294) W dużym uproszczeniu manipulacja polega na zaburzeniu racjonalnego podejmowania decyzji. Podczas negocjacji, poza ewidentnymi przypadkami działania w złej wierze, wiele sytuacji, które wywołują taki skutek, jak manipulacja, wynika ze zbiegu wewnętrznych okoliczności lub jest konsekwencją niefortunnych działań stron. W obu przypadkach nie można przypisać nikomu winy, chociaż skutki są tożsame jak w przypadku manipulacji.