Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Operacyjne koszty jako��ci (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 86) Koszty jakości można podzielić na dwa rodzaje: 1) operacyjne koszty jakości, 2) zewnętrzne koszty zapewnienia jakości. Te rodzaje kosztów i ich głębszy podział są ujęte w międzynarodowej normie ISO z 1987 r. Koszty operacyjne są to koszty ponoszone przez firmę w celu osiągnięcia i zapewnienia określonego poziomu jakości. Obejmują one następujące pozycje: a) koszty zapobiegania i oceny (lub inwestycji), - zapobiegania: koszty nakładów na zapobieganie brakom, - oceny: koszty prób, inspekcji i badań celem oceny, czy utrzymana jest określona jakość; b) koszty braków (lub strat): - wewnętrznych braków: koszty wynikające z faktu, że wyrób lub usługa nie spełnia wymagań przed dostarczeniem do obrotu (tj. serwisu, gwarancji i zwrotów kosztów bezpośrednich i należności, kosztów wymiany, kosztów związanych z odpowiedzialnością prawną). Zewnętrzne koszty zapewnienia jakości są zaś kosztami wynikającymi z przeprowadzania pokazów i prób, jako obiektywnych dowodów, wymaganych przez odbiorców, włączając w to szczególne i dodatkowe koszty przedsięwzięć zapewniających jakość, procedur, danych, testów demonstracyjnych i ocen (tj. kosztów badań specyficznych charakterystyk bezpieczeństwa przez uznane, niezależne organy testujące).
(cytat, str. 37) Na operacyjne koszty jakości składa się suma kosztów zgodności i niezgodności (zgodność- stopień w jakim produkt odpowiadał specyfikacjom projektowym).
(cytat, str. 58) Operacyjne koszty jakości- koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo w celu osiągnięcia i zapewnienia przyjętych i określonych poziomów jakości. Obejmują one: 1) koszty zapobiegania i oceny, 2) koszty uszkodzeń.