Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 137) Wizja - obejmuje dwa składniki: ideologię zbudowaną z fundamentalnych wartości i fundamentalnych celów oraz wyobrażenia przyszłości składające się z długookresowych celów i opisu ich realizacji
(cytat, str. 18) Większość najlepszych firm odnosi trwałe sukcesy dzięki temu, że: - wypracowały jasną i akceptowaną przez wszystkich wizję organizacji - stale zwracają uwagę na szczegóły - mają pracowników gotowych do dokonywania zmian
(cytat, str. 82) (...) misja jest zadaniem zrealizowania określonej wizji, ponieważ wizja jest w gruncie rzeczy długotrwałym zadaniem, które powinno obowiązywać firmę przez całe jej istnienie.
Słowa kluczowe:wizja, misja Komentarze i źródła pierwotne: H. Ford, "Moje życie i dzieło", Instytut Praktycznej Edukacji, Osielsko 2006, s. 54
(cytat, str. 64 - 65) Wizja jest podstawowym zadaniem, którego realizacja powinna obowiązywać przez całe życie. Nie ma nic wspólnego z produktami, gdyż one mogą się zmieniać w ciągu lat i dziesięcioleci. Wizja jest wyzwaniem, które powinno wyzwolić siły do jej realizacji, ponieważ na początku uważana jest często za niemożliwą do zrealizowania.
Słowa kluczowe:wizja Komentarze i źródła pierwotne: s. Wodejko, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, warszawa 1998, s.23.
(cytat, str. 31) Wizja globalna jest podstawowym wymogiem strategii globalnej i transnarodowej. Zakłada ona, że cały świat jest uważany za potencjalny rynek, konkurencja jest postrzegana globalnie, działania konfiguruje się w celu wykorzystania globalnych mocnych stron i działania te są koordynowane globalnie oraz, co być może jest najważniejszym punktem, zakłada ona, że organizacja posiada globalną filozofię, etos i przewidywania.
(cytat, str. 133) Banalne, skąpiące akcje oszczędnościowe są jednym z przejawów braku wizji lub niezdolności jej przekazania. Innym są częste wymagania niepotrzebnych "wytycznych" w różnych sprawach; a im wyżej sięgają, tym słabiej jest przekazywany sygnał - jeśli w ogóle jest co,s do przekazania. Dzieje się tak w firmach, w których menedżerowie niższych szczebli podejmują decyzje i działania przyprawiające naczelne kierownictwo o przerażenie (albo unikają ich podejmowania), a wynikające nie z nieudolności, lecz z braku świadomości, o co firmie chodzi.
(cytat, str. 128) "Wizja" to może zbyt pompatyczne określenie czegoś, co można równie dobrze nazwać dobrym pomysłem handlowym. Mieści się w tym zarówno przebłysk świadomości, jak i trwała zasada, której założyciel podporządkuje się przez resztę swojego życia i której mogą się też podporządkować jego następcy.
(parafraza, str. 144) "Podstawą planowania realizacji wyrobu jest wizja naczelnego kierownictwa. Wizja jest zaczynem do opracowania celów ogólnych. Cele ogólne organizacji są określane podczas przeglądu systemu zarządzania, przeprowadzanego systematycznie przez najwyższe kierownictwo. Materiały przygotowane do przeglądu powinny obejmować: - informację o "obrazie" rynku, - informację o możliwościach finansowych, - informację o możliwościach technicznych, - informację o możliwościach kadrowych."
(cytat, str. 79) "Wizja wyraża w jednej, krótkiej formule główne powołanie przedsiębiorstwa i jego cele, szczególnie te, które się odnoszą do akcjonariuszy, klientów, personelu i całego społeczeństwa. Wizja ma służyć jako zbiór praw, zgodnie z którymi będą przede wszystkim rozstrzygane wszelkie sprzeczności i konflikty."
(cytat, str. 81) "Jedną z funkcji wizji jest bycie źródłem sensu oraz motywującej inspiracji, a także- przez wyrażanie wspólnej woli i aspiracji- nasycanie postępowania strategicznego chęcią i proaktywnym podejściem."
(cytat, str. 5) Wizja jest konceptualizacją przyszłego stanu przedsiębiorstwa, wskazuje na jakich obszarach działalności i w jakim czasie przedsiębiorstwo będzie koncentrowało się w przyszłości.
(cytat, str. 76) Praca nad wizją powinna prowadzić do wyklarowania celów i wyników, jakie należy osiągnąć w nadchodzących miesiącach. Powinny one mieć postać od pięciu do siedmiu kluczowych zadań, z których co najmniej dwa powinny być związane głównie z jakością i obsługą klientów. Kluczowe zadania powinny dotyczyć zmian - usprawnień, innowacji, wdrożenia - a nie utrzymywania status quo. Cele wyrażone w miarach jakości, ilości, kosztów lub terminów powinny być krokami milowymi realizacji kluczowych zadań i pozycja przeglądu.
(cytat, str. 57 - 58) "Wizja: odnosi się do przyszłego pożądanego stanu, do sytuacji, której się oczekuje, na rzecz której zaangażowania jest organizacja i jej personel. Wyznacza ona centralny kierunek, wokół którego można koordynować procesy zarządzania, jak planowanie, kierowanie, organizowanie i kontrolowanie. Jej przyjęcie służy określeniu celów codziennych przedsięwzięć i działań na wszystkich szczeblach organizacyjnych i w przekroju wszystkich służb organizacji. Misja: przedstawia wiele oświadczeń dotyczących konkretnych celów, związanych z wizją. Realizacja wszystkich konkretnych celów zapewni osiągnięcie przyszłego, pożądanego stanu, którym jest wizja. Strategia: ustala sekwencje i dodatkową specyfikę oświadczeń o misji w celu pokazania zestawu celów, które organizacja zobowiązuje się osiągnąć. Wartości: służą jako źródło jedności i spójności członków organizacji, a także zapewnieniu zgodności działań organizacji z wymaganiami i oczekiwaniami zewnętrznych klientów. Bez tej zgodności żadna organizacja nie może oczekiwać, że osiągnie sprawność, wydajność i rentowność, zapewniające przetrwanie w długim okresie. Kluczowe tezy: są to tezy, które należy przedstawić w dążeniu do jakości, wymaganej przez klientów, by sprostać ich potrzebom i oczekiwaniom".
(cytat, str. 113) Firmy z wizją to firmy najlepsze z najlepszych (), takie, które mają skrystalizowaną wizję swojego przyszłego miejsca na rynku i w branży, w której działają, a więc jasne wyobrażenie o swoich pracownikach, przyszłej strukturze organizacji i zarządzania oraz przyszłych liderach firmy.
(cytat, str. 61) Wizja dotyczy całościowego obrazu tego, czym organizacja chce się stać i jak wyglądać w określonej perspektywie czasowej, najczęściej w ciągu kilku lat. Wizja wytycza wyraźny kierunek wszystkim pracownikom organizacji i osobom w jakiś sposób z nią związanym, opisując zaplanowaną przez kierownictwo przyszłość organizacji.
(cytat, str. 24) Realizacja strategii wymaga połączenia sześciu domen realizacji strategii między sobą wzajemnie oraz z zewnętrznym środowiskiem. Należy tu zauważyć centralną rolę domeny uruchomienia. Łączy ona strategię, opracowaną w domenach tworzenia strategii - koncepcji, wizji i natury - z portfelem projektów przeznaczonych do realizacji w domenach syntezy i przejścia procesu realizacji strategii.
(cytat, str. 43) Jako leitmotiv w konstruowaniu spoistej wizji "organizacji jutra" wymienia się trzy wzajemnie powiązane i uzupełniające się postulaty:
1) delegować, aby lepiej jednoczyć 2) wprowadzać innowacje 3) wykorzystywać czas