Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 268) Prezes niedużej firmy chciał przeprowadzić kampanię reklamową. Do opracowania strategii, planu marketingowego i koncepcji spotów reklamowych, Wynajął specjalistów. Celem zampanii było zwiększenie sprzedaży produktu. Agencja przygotowała kilka pomysłów, a o tym który zostanie zrealizowany miały rozstrzygnąć wyniki badań. Podczas tzw. grup focusowych, na których klientki wypowiadały się o poszczególnych reklamach, jednogłośnie wybrana została reklama X. Prezes uznał jednak, iż ma przeczucie co do reklamy Y, iż będzie lepsza. Mimo, iż zatrudnieni specjaliści próbowali wpłynąć na decyzję Prezesa, pozostał on przy realizacji reklamy Y. Tym samym w efekcie Prezes był zadowolony chwaląc się znajomym reklamą, ale sprzedaż nie wzrosła.
(cytat, str. 40) (...) tak naprawdę jesteśmy sprzedawcami w każdym aspekcie życia. (...) sprzedajemy samych siebie, zarówno w sytuacjach zawodowych, jak i w życiu prywatnym.
Słowa kluczowe:sprzedaż Komentarze i źródła pierwotne: Pojęcie ryzyko i niepewność tym różnią się od siebie, że w pierwszym przypadku rozkład prawdopodobieństwa jest znany, a w drugim nie jest znany. W tej książce jednak, ze względu na jej wprowadzający charakter, będziemy używali obu pojęć zamiennie.
(cytat, str. 60 - 61) Ważne jest to, ze z każdym produktem i usługą, którą sprzedajesz, powinieneś sprzedawać odpowiedni stan. Za każdym razem, gdy klient spojrzy na Twój produkt, powinien poczuć się dobrze. Niezależnie od okoliczności. Właśnie na tym polega Twoje zadanie jako sprzedawcy. Dbasz o to, żeby decyzje podejmowane przez klientów były decyzjami ostatecznymi i zeby cieszyli się oni z ich podjęcia.
(cytat, str. 21) Gdy coś sprzedajesz, robimy podstawowe założenie, że jest to produkt lub usługa wysokiej jakości i ze osobiście za to ręczysz. Obowiązuje tu ogólna zasada - jeżeli w coś wierzysz, to uda Ci się to sprzedać. Nie ma dla nas przy tym znaczenia, czy jest to pomysł, produkt, usługa, czy coś jeszcze innego. Po prostu w drugiej kolejności przyglądamy się temu, czy mocno w to wierzysz.
(cytat, str. 144) Najważniejsze jest to, żebyś za każdym razem, gdy spotkasz się z jakąś negatywną reakcją, natychmiast sprawił, że klient przestanie kojarzyć ją z Tobą, a skojarzy ją z kimś innym.
(cytat, str. 96) Ogólna zasada jest taka, że ludzie lubią wszelkie wytyczne i procedury. Czasami bywają one przydatne, a czasami nie. Gdy klient jest przyzwyczajony do tego, że to sprzedawca zaczyna rozmowę, wówczas możesz liczyć tylko na siebie. Musisz rozwinąć w sobie takie umiejętności, dzięki którym będziesz się potrafił zorientować, co się wokół Ciebie dzieje, i kierować się tym w procesie sprzedaży
(cytat, str. 104) W czasie rozmów z klientami będziesz często słyszał jedną rzecz. Chcę, żebyś zwrócił na to uwagę. Klienci będą mówić yhym. Czy wiesz, co to znaczy? To znaczy, że rozmówca nie słyszał ani słowa z tego, co miałeś do powiedzenia.
(cytat, str. 158) Gdy ja się uśmiecham - Ty też się uśmiechaj, gdy ja przytakują głową - Ty też musisz przytakiwać. Nawet gdy klient będzie wiedział, że masz całkowity wpływ na jego zachowanie, będzie mu się to podobało, ponieważ będzie czuł się dobrze.
(cytat, str. 154) Uświadom sobie, że chcesz wywołać u klienta pozytywne nastawienie. Problem polega na tym, że nie uda Ci się to, jeśli sam nie będziesz pozytywnie nastawiony
(cytat, str. 57) Ostatnią sprawą, o której teraz napiszemy, jest to, że musisz się nauczyć wzbudzać w sobie entuzjazm. Jedną z prawd obowiązujących w sprzedaży i w prowadzeniu negocjacji, a także ogólnie w życiu jest to, że jeśli nie uczynisz rzeczy bardziej ekscytującymi, staną się one nudniejsze.
(cytat, str. 27) W zasadzie wszystko sprowadza się do sprzedawania idei. Niektórzy z nas sprzedają produkty, inni usługi, a jeszcze inni prowadzą negocjacje.
(cytat, str. 52) W procesie sprzedaży możemy mieć do czynienia tylko z jedną z dwóch sytuacji: albo klienci całkiem dobrze wiedzą , czego chcą, albo nie wiedzą. Jeśli wiedzą, po prostu im to daj. Jeśli nie, pokaż im to i naucz ich, w jaki sposób mogą to kupić.
(cytat, str. 75) Czy miałeś kiedykolwiek do czynienia z ludźmi, którzy nagle zaczynali potrząsać głową na znak protestu? Jeśli widzisz, że ktoś tak robi, jedyną właściwą reakcją jest robienie tego samego i przejście po chwili do potakiwania głową. Niekiedy udaje się w ten sposób sprawić, że klient też zacznie potakiwać.
(cytat, str. 206) Powinieneś w taki sposób prowadzić rozmowę, abyś przez cały czas mógł osadzać w swojej prezentacji pytania w rodzaju: 'Nie wiem, czy jest Pan gotowy, żeby zabrać ten produkt ze sobą do domu?'. W takich sytuacjach klienci często kiwają potakująco głową i właśnie wtedy powinieneś się zamknąć. Pozwól im to kupić, jeżeli właśnie tego chcą.
(cytat, str. 80) Jeżeli sprzedasz mu produkt, który będzie mu dobrze służył i na który będzie go stać, z całą pewnością będzie szczerze zadowolony. Jeżeli natomiast sprzedasz klientowi coś, na co go nie stać, za jakiś czas będzie się on na Ciebie wściekał i obwiniał Cię o wszystko. Tak więc pamiętaj. Jeżeli sprawisz, że klient podejmie dobrą decyzję, sam też dobrze na tym wyjdziesz.
(cytat, str. 174) Jeśli tylko potrafisz dopasować się do swoich klientów, wywołać uśmiech na ich twarzy, sprawić, żeby poczuli się dobrze, komfortowo, żeby zaczęli się śmiać, to zapewniam Cię, że zawsze będą chcieli do Ciebie wracać i będą przyprowadzali nowych klientów, którzy zechcą poznać Twoje nietypowe i nowatorskie metody.
(cytat, str. 174) Gdy klient wchodzi do sklepu, możesz po prostu podejść do niego i zapytać, jak się czuje. Ja nigdy nie pytam: 'W czym mogę pomóc?'. Nie rób tego, zwłaszcza podczas rozmowy przez telefon.