Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 151 - 152) Emocje mają rozliczne przyczyny (mogą być na przykład reakcją na inne emocje). Jednym z częstszych źródeł emocji jest pojawienie się nieoczekiwanych informacji, w każdej bowiem chwili bezwiednie tworzymy pewne oczekiwania, odnoszące się do tego co się zdarzy w najbliższej przyszłości. Nowe nieoczekiwane zdarzenia wywołują stan pobudzenia i reakcję emocjonalną. W psychologii zauważa się, że rezultatem przeżycia przez człowieka emocji jest pojawienie się tendencji do wykonania określonych czynności. Emocje wywołują też reakcję afektywną (stan przyjemności czy przykrości) oraz pobudzeniową (odbijającą się w przebiegu i przyspieszeniu procesów myślowych). Emocje powodują też ocenę tego co je wywołało. Natężenie przeżycia emocjonalnego może kierunek tych reakcji odwrócić. Z punktu widzenia analizy decyzyjnej wszystko to oznacza, że emocje oddziałują poprzez odwołanie do hierarchii wartości, wpływ na modyfikację ocen i tempo przetwarzania informacji w czasie procesu decyzyjnego.
Słowa kluczowe:emocje Komentarze i źródła pierwotne: Nieco więcej w książce.
(cytat, str. 299) Poprawnie zbudowany system ocen zmniejsza emocje i subiektywne odczucia ocenianych ich sprzyja obiektywizacji ocen pracy wszystkich centrów odpowiedzialności.
(parafraza, str. 63 - 66) Zasady prowadzenia negocjacji dotyczące emocji: - rozpoznaj i zrozum swoje i ich emocje - nie ukrywaj emocji i oznajmij ich istnienie jako uzasadnione - ludzie uwolnienie od ciężaru nie wyrażonych emocji są bardziej skłonni zająć się problemem - pozwól drugiej stronie "wypuścić parę" - najlepszą strategią jest słuchanie bez odpowiadania na ataki - nie reaguj na wybuchy emocjonalnie- nie kontrolowane wybuchy mogą doprowadzić do burzliwej kłótni - używaj symbolicznych gestów
Słowa kluczowe:emocje, zasady Komentarze i źródła pierwotne: T. Mendel, (1993), Badanie wiarygodności partnera gospodarczego. "Przegląd Organizacji", nr 7.
(cytat, str. 156) Motyw i emocja wywodzą się z tego samego łacińskiego źródłosłowu, motere − poruszać, pobudzać. Emocje są zatem dosłownie tym, co pobudza nas do dążenia ku naszym celom; to one są źródłem motywacji, motywy zaś z kolei kierują naszym postrzeganiem i kształtują nasze działania. Wspaniała praca zaczyna się od wspaniałych − i silnych − uczuć.
(cytat, str. 82) Mózg magazynuje różne aspekty doświadczeń w różnych okolicach − źródło pamięci znajduje się w jednej strefie, obrazy, dźwięki i zapachy trafiają do innej i tak dalej. Ciało migdałowate jest miejscem, w którym przechowywane są emocje wywołane przez przeżycia. Każde przeżycie, na które reagujemy emocjonalnie, nawet najlżejsze i najbardziej ulotne, zdaje się być rejestrowane przez ciało migdałowate.
(cytat, str. 206) Kluczowa umiejętnością w kontekście skutecznych zachowań w ramach sporu jest umiejętność hamowania odruchowych, automatycznych reakcji emocjonalnych. Najbardziej popularnym paradygmatem w tym aspekcie jest paradygmat odroczonej w czasie gratyfikacji. Badania psychologów zostały skoncentrowane na umiejętności opanowania emocji związanych z chęcią natychmiastowej realizacji potrzeby - tzw. test łakoci. Istotne w tej kwestii są wnioski dotyczące opanowania emocji, jako kluczowej grupy umiejętności w procesie negocjacji
(cytat, str. 50) Manipulowanie emocjami drugiej strony może wywołać negatywne skutki, takie jak: - wzbudzenie irytacji i dyskomfortu, - spowodowanie "utraty twarzy" drugiej strony, - wywołanie poczucia wykorzystania, żalu, poniesienia straty, - ryzyko wystąpienia impasu, - negatywny wpływ na wizerunek negocjatora, utrata przez niego wiarygodności, - brak zaufania, - pogorszenie atmosfery rozmów, a nawet ich zerwanie.
(cytat, str. 125) Poczucie sprawiedliwości i emocje mają znaczący wpływ na negocjacje. Emocjonalny stan negocjujących ma wpływ na preferencje codo różnych standardów sprawiedliwości. Racjonalne negocjowanie wymaga, aby rozumieć wpływ tych czynników na wydawane sądy i podejmowane decyzje, a także by pamiętać, iż czynniki te mają również wpływ na zachowanie oponenta. Ignorowanie ich nie ma sensu, podobnie jak przyjmowanie założenia, że wszyscy są całkowicie racjonalni. Należy wybrać racjonalną strategię negocjacji, uwzględniając emocje i właściwie każdemu poczucie sprawiedliwości.
Słowa kluczowe:negocjacje, emocje Komentarze i źródła pierwotne: W.T.Bielecki, Przedsiębiorczość w wirtualnym środowisku, Wydział Zarządzania UW, Warszawa 1999, s.19.
(cytat, str. 11) ,,Emocje są pierwszą barierą na drodze do lepszych negocjacji. Ograniczają one zdolność racjonalnego myślenia w kategoriach interesów i możliwości ich zaspokojenia. Dlatego jako pierwsze powinny być usunięte,''
(cytat, str. 43) Wybór formy spędzania czasu wolnego (aktywnie lub pasywnie) najczęściej jest powodowany również (obok innych czynników) emocjami. Te emocje nie tylko są cechą osobowości potencjalnego turysty, ale często rezultatem oddziaływania marketingowego. Emocje stają się więc zarówno początkiem procesu decyzyjnego, jak i jego rezultatem, gdy są wytworzone w procesie konsumpcji danego dobra materialnego czy usługi. Emocje mogą motywować turystę do konsumpcji w przyszłości, jeśli są pozytywne w odniesieniu do konsumpcji obecnej.
Słowa kluczowe:emocje, turystyka Komentarze i źródła pierwotne: obszerna tabela z podziałem instrumentów na stronie 93
(cytat, str. 19) (...)"przy tworzeniu (generowaniu) emocji biorą udział obydwie półkule. Z tym, że lewa półkula tworzy pozytywne emocje, a prawa negatywne."
(cytat, str. 67) Emocja to proces regulacji psychicznej odzwierciedlający stosunek jednostki do działających na nią bodźców. Emocje wyrażają się zmianą poziomu ogólnej aktywności organizmu (siła emocji), mają określony znak : dodatni (odczucie przyjemności) w przypadku bodźców pozytywnych; ujemny (odczucie przykrości) w przypadku bodźców negatywnych, oraz specyficzną treść i formę ekspresji.
(cytat, str. 68) Emocje można opisywać w trzech wymiarach: - siły (natężenia) od zerowej aż do skrajnie silnej (), - czasu trwania (od chwili do wielu lat()), - znaku (minus - emocje negatywne i plus - emocje pozytywne).
(cytat, str. 11) Kiedy działamy pod wpływem silnego stresu, to zazwyczaj rozwiązujemy trudne sprawy w sposób mało dla nas korzystny, jakby emocje odbierały nam rozsądek i możliwość racjonalnego myślenia.
Słowa kluczowe:emocje, stres Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str. 97-98.
(cytat, str. 99) Przedsiębiorstw- gwiazda jest podmiotem przyciągającym uwagę publiczną i budującym jednocześnie pozytywne emocje. Osiągnięcie statusu gwiazdy zwiększa widoczność i rozpoznawalność przedsiębiorstwa, a pozytywne emocje, które budzi taka firma wpływają na wysoką ocenę jej możliwości, mimo braku obiektywnych dowodów na istnienie takich możliwości. W efekcie przedsiębiorstwa tego typu koncentrują na sobie uwagę i zwiększają zdolność do angażowania interesariuszy w działania popierające firmę. Przedsiębiorstwo- gwiazda powstaje w wyniku interakcji trzech elementów: obiektywnej sytuacji, działań firmy i relacji z mediami
(cytat, str. 21) W interesach - jak mówią znawcy przedmiotu - nie ma sentymentów. Ale może i powinna dominować elegancja, która najczęściej jest emocjonalnie obojętna, ale pozwala współuczestniczącym w interesach ludziom nie tracić tzw. klasy.
Słowa kluczowe:biznes, emocje Komentarze i źródła pierwotne: M. Rawski, Strategie ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne - podejście marketingowe
(cytat, str. 9) Wszyscy, którzy chcą efektywnie zajmować się sprzedażą, muszą więc zapoznać się z problemami i korzyściami związanymi z emocjonalną sferą człowieka.