Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: pozycja strategiczna (0 - 3 z 3)
(parafraza, str. 218) Określanie pozycji strategicznej, zwane pozycjonowaniem strategicznym polega na zestawieniu ze sobą wyników analizy otoczenia przedsiębiorstwa z analizą jego potencjału strategicznego. Mogą to być wybrane elementy otoczenia, np. wiek sektora i wybrane elementy potencjału np. kluczowe czynniki sukcesu. Zawsze jednak ocena pozycji wymaga uwzględnienia czynników zewnętrznych i wewnętrznych.
(cytat, str. 64) ,,Głównymi krytreriami oceny pozycji strategicznej są: 1) misja, wizja i cele długoterminowe(MWC), 2) wskźniki zdrowia biznesu i zdolności do długookresowego przeżycia, 3) interesy stakeholders(interesariuszy), czyli podmiotów pośrednio lub bezpośrednio zainteresowanych działalnością przedsiębiorstwa w jego dążeniu do osiągnięcia celów, 4) wzorce w porównaniach międzypodmiotowych i międzyokresowych, 5) normy, w tym kulturowe, prawne i etyczne.''
(cytat, str. 282 - 283) ,,Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa określa kategorię przedsiębiorstwa w perspektywie rozwoju. Pozwala na jego zakwalifikowanie jako przedsiębiorstwa rozwojowegoz(..), nierozwojowego, w fazie ugrząźnięcia lub o zróżnicowanych warunkach rozwoju.''