Cytaty i parafrazy dla: warto���� przedsi��biorstwa (0 - 10 z 10)
Skoczylas W. (red.),
Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
- Wartość przedsiębiorstwa można ustalić w dwóch formach: brutto (Entity Approach), tj. całkowitej wartości kapitału, lub też netto (Equity Approach), tj. wartości kapitału własnego.
(Skoczylas W. (red.) 2007, s. 33)
Baruk A.,
Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,
Difin, Warszawa 2006
- Do podstawowych czynników decydujących o wartości przedsiębiorstwa zidentyfikowanych podczas badań należą:
1)realizacja strategii,
2)wiarygodność zarządzających,
3)jakość strategii,
4)innowacyjność,
5)zdolność przyciągania utalentowanych ludzi,
6)udział w rynku,
7)doświadczenie zarządzających,
8)jakość wynagrodzeń (nie wartość lub ilość)
9)jakość głównych procesów,
10)przywództwo w badaniach
(Baruk A. 2006, s. 223)
Szablewski A.,
Migracja kapitału w globalnej gospodarce,
Difin, Warszawa 2009
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa wymaga zatem skutecznego identyfikowania i zarządzania aktywami niematerialnymi, a co za tym idzie wypracowania metod pomiaru ich wartości.
(Szablewski A. 2009, s. 92)
Maślanka T.,
Przepływy pieniężne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw,
C.H. Beck, Warszawa 2008
- W dłuższej perspektywie celem przedsiębiorstwa jest maksymalizacja jego wartości, do czego niezbędny jest wzrost rentowności. Natomiast najważniejszym celem, na jaki wskazuje się w bieżącym zarządzaniu finansami jest utrzymanie płynności finansowej.
(Maślanka T. 2008, s. 50)
- Powszechnymi miernikami służącymi do oceny wartości firmy zarówno dla właścicieli, jak i wierzycieli, są wskaźniki EPS (zysk na akcję) oraz P/E (cena akcji do zysku na akcję). Wskaźniki te oceniają spółkę na podstawie jej zdolności do generowania zysków i danych historycznych, które mogą już nigdy nie wystąpić w przyszłości. W związku z powyższym, podejmując ocenę wartości przedsiębiorstwa, konieczne jest zwrócenie uwagi na zdolność firmy do generowania przepływów pieniężnych, zarówno obecnie, jak i w przyszłości.
(Maślanka T. 2008, s. 92)
- Decyzje operacyjne, poprzez kształtowanie wzrostu sprzedaży, marży zysku operacyjnego oraz stopy podatku dochodowego, wpływają na kształtowanie przepływów środków pieniężnych z działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, a tym samym determinują jego wartość. Decyzje inwestycyjne, poprzez zaangażowanie kapitałów w aktywach obrotowych oraz w środkach trwałych, również kształtują przepływy pieniężne firmy, tym samy wpływają na wartość dodaną dla akcjonariuszy. Również decyzje finansowe, poprzez koszt kapitału (stopy dyskontowe) oraz proporcję kapitału własnego i obcego, determinują wartość przedsiębiorstwa.
(Maślanka T. 2008, s. 95)
Dąbrowski T.,
Reputacja przedsiębiorstwa,
Wolters Kluwer Polska,
- Dobra reputacja wpływa na wartość przedsiębiorstwa- wiele prowadzonych badań potwierdza, że firmy o lepszej reputacji osiągają lepsze wyniki. Dzieje się tak dlatego, że dobra reputacja zapewnia posiadającym ją firmom poparcie ze strony Interesariuszy, które przejawia się zwiększonymi zakupami, akceptacją wyższych cen, lojalnością, większym zaangażowaniem w pracę, nabywaniem akcji przedsiębiorstwa, itp. (…) Reputacja wpływa na wartość przedsiębiorstwa zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Wpływ pośredni jest efektem oddziaływania reputacji na wyniki rynkowe i finansowe kształtujące wartość przedsiębiorstwa.
(Dąbrowski T. , s. 233)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- (…) siedem grup czynników (nośników wartości), umożliwiających kształtowanie (podwyższanie) wartości przewidywanej działalności operacyjnej przedsiębiorstwa: stopa wzrostu przychodów ze sprzedaży, rentowność operacyjna sprzedaży, efektywna stopa podatkowa, stopa inwestycji w kapitał obrotowy netto, stopa inwestycji w aktywa trwałe netto, okres przewagi konkurencyjnej, koszt kapitału.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 41)
- Wartość najbardziej znanych marek może być większa niż wartość pozostałych aktywów przedsiębiorstwa. Dla przykładu, trzy marki stanowiące własność Coca-Cola Co., tj. Coca-Cola, Sprite i Fanta stanowią 70% wartości rynkowej (giełdowej) całej spółki. (…) Największy udział osiągają marki w wartości firm działających w sektorze usług, takich jak media, telekomunikacja (…) Mimo, że udział wartości marki w wartości przedsiębiorstwa różni się w zależności od sektora działalności właściciela marki, przyczyniając się do wzrostu jego wartości (…)
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 508)
Janasz K.,
Janasz W.,
Kozioł K.,
Szopik-Depczyńska K.,
Zarządzanie strategiczne,
Difin, Warszawa 2010
- Budowanie wartości przedsiębiorstwa na podstawie wykorzystania wartości niematerialnych (model mapy strategicznej) przewiduje określone etapy:
- identyfikacja przez interesariuszy wpływu sfery B+R na wzrost wartości przedsiębiorstwa,
- ocena przyczynowo-skutkowa mapy strategicznej, która wyznacza logikę transferu niematerialnych rezultatów osiągniętych w sferze B+R na kształtowanie trwałych osiągnięć podmiotu, w tym również w aspekcie finansowym,
- główne obszary tworzenia wartości oraz podejmowanych projektów wymagają określenia budżetu dla działu B+R,
- zbudowanie mapy strategicznej, która precyzuje priorytety w dziedzinie B+R oraz źródła wartości,
- dążenie do tego, aby mapa strategiczna pozwalała uzyskać równowagę między realizowanymi alternatywami, jak również określała ryzyko i wyznaczała sposób komunikacji wśród składowych strategii.
(Janasz K., Janasz W., Kozioł K., Szopik-Depczyńska K. 2010, s. 82)