Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 232) W praktyce zyski osiągane z obrotów większe niż potrzebne do osiągnięcia poziomu planowanego są wykorzystywane do premiowania kadry menedżerskiej.
(cytat, str. 240) Reasumując, premiowanie zarządu przedsiębiorstwa powinno być powiązane zarówno z bieżącymi wynikami, jak i z realizacją celów długoterminowych przedsiębiorstwa. Miernikiem optymalnym służącym jako podstawa premiowania zarządu jest EVA.
Słowa kluczowe:premiowanie Komentarze i źródła pierwotne: Cytat z: A. Chmiel: Biotechnologia. Podstawy mikrobiologiczne i biochemiczne. PWN, Warszawa 1991,s.13
(cytat, str. 349) premia=podstawa premii*wskaźnik premii*korekta mierników oceny
Słowa kluczowe:premiowanie Komentarze i źródła pierwotne: Autor: Rafał Niedbał
(parafraza, str. 199 - 201) Metody premiowania za wyniki portfela projektów: 1) grupa I: - wskaźnikowe powiązania premii z wielkością ekonomiczną, za którą odpowiada kierownik (najczęściej z marżą pokrycia), - procentowe premiowanie dodatniego przekroczenia budżetu, - zmniejszanie premii zarówno przy przekroczeniu, jak i nieosiągnięciu budżetowanego celu, 2) grupa II-wsparcie wiarygodnego podejmowania decyzji dotyczących: - podziału zasobów pomiędzy projekty inwestycyjne lub ośrodki odpowiedzialności (schemat profit sharing, schemat Grovesa), - planowania normatywów i wyników dla ośrodków odpowiedzialności (schemat Weizmana, schemat Osbanda i Reichelsteina).
Słowa kluczowe:premiowanie Komentarze i źródła pierwotne: 3 pozostałe def. s. 22
(cytat, str. 200) Prezentowanie informacji definiujemy jako "formalne przedstawianie danych, opinii lub pomysłów w taki sposób, by odbiorcy mogli je nie tylko usłyszeć, ale i zrozumieć".
Słowa kluczowe:premiowanie, prezentowanie informacji Komentarze i źródła pierwotne: J. Otto, Zadowolenie klienta i wartość dla klienta, Marketing i Rynek 1999, nr 12, str. 12.
(cytat, str. 10) Premia, to wartość, która przedsiębiorstwo uważa za słusznie mu należną - z powodu jakości produktu czy wyróżniania się wśród konkurentów, ale nade wszystko z powodu uzyskanej szczególnie wysokiej pozycji rynkowej. W premii zawiera się, tak jak u konkurentów, tradycyjny zysk, ale także cena płacona przez klienta za niepowtarzalność firmy.
(cytat, str. 179) W polskich przedsiębiorstwa największym wypaczeniem zasad premiowania jest wypłacanie ich automatycznie, w równej wysokości, niezależnej od osiągalnych wyników.
(cytat, str. 252) Premiowanie wymaga ścisłych (najlepiej algorytmicznych) zależności między kwotą premii a premiowanym rezultatem. Drugą cechą premii jest jej roszczeniowy charakter. Pracownicy mogą dochodzić sądownie swojego prawa do premii i takie sprawy często wygrywają. Dlatego też, decydując się na premiowanie - który ma wiele zalet dla obu stron - trzeba premię profesjonalnie zaprojektować i przetestować, a także precyzyjnie zapisać wszystkie zasady w regulaminie premiowania. W sensie prawnym nie ma premii uznaniowych (ich powszechność w praktyce dowodzi jedynie braku profesjonalizmu). Każda premia ma być ,,regulaminowa'', ściśle określona i rzetelnie rozliczana. Umiejętność premiowania rozwija kompetencje biznesowe tak samo jak formy bonusowe.